Ja du Kottten.

Fatta vilket långt inlägg de kommer bli efter 2 veckor utan att ha bloggat;-)

Idag har vi tagit tag i de här med packningen. Daniel fick värsta rycket efter att ha varit super grinig i några timmar.
Han hade nämligen varit vaken sen kvart 5, då Oliwer tyckte att de var dags att gå upp.
Jag hörde dem oxå men orkade inte bry mig, tyckte de räckte att de var vakna.

Hur som helst Daniel plockade fram väskorna, strykbrädat och strykjärnet och satt igång.

Jo men om man stryker allt så tar de faktiskt mindre plats i väskan. Första gången jag såg honom använda strykjärnet och de gick väl sisådär. Han fick hållas med sina egna kläder.
Så medans Oliwer var på dagis och Thella sov roade vi oss med packningen.
Han kommenterade alla grejer jag skulle ha med, vi kunde ju minsann använda han dubbeldusch allihop. Och solkräm 50 kan alla oxå använda. Inte ska vi ha med lite mindre styrka då kan man ju bli brun.
Ja min underbar man är bra söt ibland.

När vi sen fått ner allt hade bara en av 2 väskor kommit upp i 15 kg, den andra var på 12kg. Plus 2 hanbagage väskor på 5 kg var.
Så då var han tvungen att ringa Emma och moppsa sig lite. Men sen kom vi fram till att istället för att ha så tunga väskor, så tog vi en till att ha där bak och om skötväskan funkar i mått ska vi ha med den oxå.

Vid 2 åkte Daniel iväg och hämtade hem Oliwer, Thella och jag var ute en stund och ritade lite med asfaltskritorna tills de kom hem igen. Fasen vad de har blåst idag, inte alls skönt att vara ute i detta väder. Solen har lyst men kalla vindar är inte så skoj.
 ska vi rita mamma?
 ska bara lägga den här

tungan rätt i munn

När grabbarna kommit hem lastade vi in allt som skulle till tippen i bilen, var en heldel.
Daniel släppt av mig och barnen vid Willys och åkte sen vidare till tippen själv,.
Precis när vi stod vid kassan kom han tillbaks.
Åkte hem och gjorde iordning lite mat, blev köttfärssås idag. Mums.
Daniel försökte packa om lite i väskorna  undertiden, men de gick sisådär med båda barnen hemma

Hahaha visst är barn härliga

När Oliwer låg i soffan och kollade på bompa nu ikväll fick jag se hans ben, fasen alltså den ungen slår sig jämt.

Riktiga sommarben de här.

Emma ringde förut idag för hon hade hittat billiga solkläder på mega. Tror de var för 59:- så hon köpte med ett set till Oliwer. Kan ju inte skada att ha ett sånt.
 Spindelmannen de blir ju toppen.

Nu ska jag ner och kolla om Daniel vill ha hjälp med den sista plattan.
Hörs imorgon igen.

Kram på er


Kommentarer
Malou

Men har ni inte redan såna uvkläder till barnen? Mamma köpte väl det?

2009-05-27 @ 22:00:46
malin widén

Jo mamma köpte ett sett var till barnen, men de skadar nog inte att ha ett extra till Oliwer. han kommer nog vara mer i solen och vattnet än Thella

2009-05-27 @ 22:19:33
URL: http://familjenwiden.blogg.se/
Jessie

Men herre gud! Det finns väl datorer dit ni åker oxå!! JAg kommer ju ALDRIG orka läsa ifatt två veckor ju!!! =) =) (Egentligen är jag nog mest avis för att du har tid att skriva så mycket men det tänker jag ju inte tala om... hehe... )

2009-05-29 @ 07:09:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0