Kalas i de underbara vädret.

Idag fyller Oliwers kusin ISAC 6 år.

GRATTIS FRÅN DEN YNGRE FAMILJEN WIDÉN.

Imorse var Daniel upp med tuppen, märks verkligen att han inte här helt 100 frisk.
Detta innebar att jag fick lite sovmorgon, men den varade inte allt för länge.
Thella kom in och gjorde mig sällis i sängen, och när hon sen började använda mig som häst kom Oliwer flygandes in han oxå.
 God morgon mamma.

Efter frullen och Oliwer var lämnad på dagis så bäddade Daniel ner sig i sängen igen. Thella och jag började städa av övervåningen. Vi är ett bra tema hon och jag.
 

Kunde städa av alla rum utom vårt sovrum, för Daniel tror visst vi har en golvgarderob.
Han slet ut alla sina kläder ur alla lådor nu i helgen som var, för att han skulle gå igenom vad som skulle kastas.
Å som ni ser har han inte kommit så långt i de arbetet än. Själv vägrar jag plocka upp de.
 fint va?  Men idag är han faktiskt sjuk så då får de ligga kvar.

Hade utveckligssamtal på dagis idag för Oliwer (ja vem annars) Gick iallafall jättebra. Har en son som sköter sig på dagis iallafall å tur är ju de. Hemma är de ju vi som dras med honom å vi får väl ta alla tråkiga bitar.
Nej då men de hade bara positiva saker att säga om honom och de känns jättebra. Man blir riktigt stolt.
 ville inte gå hem från dagis utan skulle "bara" bygga färdigt först.

Ja Daniel honom har vi lyxas uppfostra rätt bra hitills, nu kommer lilla monstret Thella å henne blir de till att rycka sig i håret till. Huuuuu ser verkligen inte fram emot de, fasen de är en bestämd lite dam redan å vilket temperament hon har. Undra vem hon fått de av?

När vi kom hem från dagis började Daniel fixa med maten. Farmor kom förbi en sväng och lämnade lite kläder hon handlat till barnen. Hon hade med sig kusinerna oxå så innan hon gick igen hade hon fått med sig Oliwer också.
Farmor skulle bjuda kusinerna på pizza eftersom Isac fyllde år, och då fick Oliwer följa med.

Thella och jag mötte upp grabbgänget hemma hos svärföräldrarna lite innan 5. Sen tog jag en promenad med dem hem till faster Nina där fikat stod klart.
 Thella var lite blyg och satt tryggt hos farfar i början.
 William, Isac och Oliwer mumsade i sig av fikat.
 Den berömda ormtårtan. Ingen av barnen gillar själva tårtan utan vill bara ha godiset.

Efter kalaset gick vi hem i blåsten. Slängde i ungarna lite kvällsmat sen var de hopp i säng som gällde.
Ska själv göra samma sak nu. Imorgon är en ny dag och vem vet vad som händer då?

God natt på er.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0