Legobygge och så ska de låta...

de var min fredagskväll.

Men som vanligt tar vi de i turordning. Rätt dag först å jag ligger efter lite i schemat har jag märkt.

Onsdag 29/4

Jag cyklade med Oliwer till dagis och Daniel åkte till jobbet så fort jag kom hem igen.
 Thella började dagen med ett bad.
 sötis
Sen tog Thella och jag ett varv damsugaren efter de var hon trött igen, så då passa jag på att soretera tvätten inför morgondagens tvätt tid.
Pratade med Emma en snabbis oxå, så vi bestämde att hon och tjejerna skulle kom över lagom tills Oliwer skulle hem från dagis. Vi hämtade upp honom sen gick vi vidare till lekparken och röjde lite.
 Thella ville oxå vara med de stora och leka.
  Mellis tajm.

Emma och barnen följde med hem till oss för att äta lite kvällsmat. Gjorde en lasange som alla utom Oliwer gillade.
Han gillar bara Amals mat (hon som lagar maten på dagis.) Allt man gör här hemma smakar ALDRIG  så bra som hennes mat. Fasen ska ta och be om en matlagningskurs hos henne nästa gång jag ser henne. För han har rätt hon gör super god mat, jag vet har ju jobbat där. Men de är inte så skoj att höra de VARJE gång man lagar något annat än makaroner och korv eller plättar.

När gästerna åkt hem slängde jag barnen i säng, Daniel höll på ute en sväng när han kom hem.
Själv var jag så himla trött att jag gick och la mig redan runt halv 9.

Torsdag 30/4

Oliwer och jag vaknade redan 10 i 7, så då drog jag ut i tvättstugan på en gång för att ladda maskinen.

Resten av familjen vaknade inte till liv försens jag kom hem från dagis.

Då blev de liv i luckan. Thella var på gnällhumör vilket hon varit i några dagar nu.
Men de är inte så konstigt med tanke på att de är 3 tänder på g just nu.
Jag höll till i tvättstugan hela förmiddagen och delar av eftermiddagen. Daniel gjorde klart trappen på baksidan, så nu ska vi bara snygga till runt om alltanen. Lite snyggt grus eller större stenar, tja ni förstår kanske.
I de blivande "jordgubbs,smulton och moröttslandet" ligger de 11 säckar jord som väntar på att komma ut.
Har inte kommit så långt med de än, får bli söndagens eller måndagens jobb.

Nå ja när Oliwer kommit hem från dagis var han med på baksidan och fixade lite.
Kl 5 var vi bjudna hem till Emma med familj i Lillån. Fredde stod vi grillen, Emma bakade bröd och vi kom med maten, rätt bra fördelat. Gott blev de iallafall.

 Emma matade en hungrig Maja.
 vill man ha mat måste man städa först för att förtjäna den;-)
 en mätt och lite onykter Daniel.
 skrynklig champinjon någon, nej då får jag väl ta den själv tyckte Fredde.

När alla vara mätta och glad tog vi en promenad bort till idrottsplatsen i Lillån, där var de lite tivoli och majbrasa.
 Amilia och Emma vågade åka berg och dalbanan.
 Lite större eld än den som var i ringstorp förra året.
  wow vad de brinner

Sen traskade vi hem till äppelkakan som Emma hade bakat.
 Amilia och Oliwer mumsa popcorn.
 Små tjejerna var uppe alldeles för sent men ingen av dem verkade bry sig.

10 i 11 började vi vår promenad hem. Oliwer hade med sin sparkcykel för att de skulle gå lite fortare hem.
Men de var kallt och han var trött så vi fick låna en vagn till honom oxå. Han var inte alls sugen på att sitta i den, men när valtet var att gå eller sitta i den. Valde han de sista.
MEN JAG FICK LOVA ATT INTE LÄGGA UT EN BILD PÅ HONOM I BLOGGEN.
Å snäll som jag är håller jag de jag lovar, men lite sugen på att lägga ut den är jag för han var så himla söt och stor i den. Vagnar är inte byggda för att 5 åringar ska sitta i dem, å tur är väl de för Daniel tyckte de var väldigt tungt att dra honom. Promenade hem tog ca 40 minuter med igelkott stop inräknat.
Inget av barnen somnade men så fort vi kom hem och fick dem i säng däcka de på stört.
 Thella fick låna möss och vantar av snälla Maja.
 jo då de är en igelkott på bilden, Daniel hittar allt han.

Daniel märkte föresten att Thella äntligen har fått sin 4:e tand idag. Sen är de 2 till på G.
Lite kul för hon fick sin 3e 1 april och den 4 nu sista april.

Fredag 1 maj.
Va helt sjukt redan MAJ, vart fasen tar tiden vägen? I morgon är de precis 1 månad kvar tills vi åker.
Oj oj oj.
Thella som sovit till 9-9:30 hela veckan vaknade redan kl 8. Oliwer hade vaknat precis innan så han låg på sitt rum och kollade på bompa. Tog en slapp morgon med lite syskon mys och dataspels spelande.
 syskon mys.
 Nu ser man nästan alla 4 tänder Thella har.

Vi hade tänkt åka till marieberg tidigt, men vi kom inte iväg förens runt halv 2.
Daniel skulle hämta bilen i lillån innan och alla skulle få i sig lite mat oxå.

Kolla lite snabbt på allt fint inne på H&M men de gick inte med 2 barn och en man, så pröva får jag göra en annan dag. Var inne på KappAhl oxå. Daniel köpte 2 par badbyxor, Thella fick en dress, 2 par strumpor och en solhatt och Oliwer fick ett par solglasögon. Tar kort imorgon och visar orkar inte nu.
 Thella kollade in alla roliga grejer i leksaksaffären.
 Denna köpte Oliwer för sina egna pengar, denna gång hade han lyckas spar ihop till 590:-  men denna kostade "bara" 500:-

Så fort vi kom hem började han själv bygga ihop den, för Daniel skulle grilla och jag fixa med maten här inne.
Oliwer var verkligen super duktig på att bygga ihop han gjorde nästan allt själv. Men sen började bompa och då var de dags för kladdkaka i soffan.
 De var bara Oliwer som åt. Han älskar verkligen kladdkaka.

Daniel åkte iväg till sin kusin Nicklas runt 7 för en kväll med lite rollspel, själv blev jag kvar hemma med en grining Thella och ett star wars skepp i 1000 legobitar att bygga ihop.
 Lite lek innan vi skickade Thella i säng.

Sen hade Oliwer och jag lite fredags mys med ostbågar och så ska de låta.
Brukar inte kolla på de men ikväll var ju vår favis MOJJE med.
http://jaycut.se/video/500728/preview

Jag byggde och Oliwer digga musiken. Hann precis klart med star wars skeppet när så ska de låta var slut.
Upp med Oliwer i sängen och sen hamna jag här. Ska ta och kolla alla andras bloggar nu sen blir de sängen, för imorgon är en ny dag. Daniel jobbar 9-17 så jag måste syssel sätta barnen vilket inte är de lättaste.

Ha en skön helg nu kram









Kommentarer
Sofia

Nu förstår jag varför inte oliwer ville leka med Neo, utan valde Toys istället...

O och N kan kanske leka på tisdag för då slutar jag tidigt!

Kram

2009-05-02 @ 18:28:06
URL: http://blondinmama.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0