Lite att ta igen som vanligt.

Blev helt seg i söndags på kvällen så de blev aldrig någon blogg. Hade varit vid lången nästan hela dagen och Thella envisades med att få feber.
Åkte ut till stugan runt 11, spela lite spel med Oliwer ute medans vi försökte få Thella att somna inne.
Men sen öppnade sig himlen och vi fick gå in en sväng.
 redo för att leka lite.
 hittar du något i farfars nya leklåda Thella?
 Oliwer gjorde de iallafall.
 koncentration innan han kastar
 hmm vem är närmast?
 gissar på Oliwer efersom han är så glad
 fiska på riktigt gick inte för de blåste MASSOR.
Men lite nemos fiskar fick han upp ändå. Billigt för pappa att få dem direkt från lången.

Innan maten började vi spela ett annat spel fast inne, de var tydligen Daniels gamla spel sen han var lite.
Oliwer tyckte de var super skoj och ville bara spela mer och mer. Har kanske att göra med att han vann.
 

När vi kom hem från stugan lekte Daniel med barnen ute en stund, så jag fick förberedda lite inför gympa avslutningen. Skulle ta fram lite fika och Oliwers kläder. Daniel och Thella stannade hemma eftersom hon inte var riktigt 100.
 Fotboll och kratta de kan roa de flesta barn.

Lite kort från gympa uppvisningen. inte allt för bra biler eftersom jag inte har min kamera utan mobilen. Och där fattar jag inte hur man ställer in olika funktioner.
 Lite uppvärmning.
 Oliwer bland alla tjejer. Finns faktiskt 4 killar till i gruppen.
 å hej vad de går.
 laddarn inför hopp
 tjohooooo
 äntligen på fast mark igen, pust.

 Fick detta mms av Daniel när vi var på gympan.
 Gråter, grinar, slår sig och vill sova. Men ett kex muntrar upp.

Efter gympan åt vi lite kvällsmat och la oss tidigt. Thella somnade med lite alvedon i kroppen.
Oliwer somnade efter att han var helt utmattad.
Själv låg jag vaken och kolla på någon serie på 4+. Inget att ha men något att syssel sätta sig med.

Idag Måndag har jag haft tvättstugan från 06-18. Hann med att tvätta allt jag tänkt eller nej de gjorde jag inte.
För jag hade tänkt tvätta stolsdynorna men någon hade glömt informera om att vi inte hade någon fläkt i torkrummet.
Lite smått irriterande. Jag tvättar ju där ute eftersom de är så smidigt att få undan allt i de där torkrummet.
Men idag blev de till att hänga tvätt överallt i huset.

Annars så har Thella varit mycket piggare i dag, ingen feber och mycket bättre humör.
 Saknar min dotter undrar vart hon är??
 ta da hittade henne tillslut.

Thella var med mig ut till tvättstugan några vändor i dag. Hon hittade högen med skit utanför.
 oj vad spännande.
 min fläkt :-(

Super dåligt kort men jag måste bara visa hur vår 16 månader gamla dotter gungar på sin gunghäst.
  inte jag som lärt henne iallafall.

Min underbara man har haft något cp ryck i dag. Han fick för sig att röja ur garderoberna i hallen ner.
Hmm de var ju bra kanske ni tycker, men han påbörjar allt men avslutar de inte.

Härligt att komma in när de ser ut så här
 
   

Mitt i all röra var Oliwer och jag iväg till dagis för att hämta dagis kompisen Isak. De skulle leka en stund.
Och tur var väl de annars hade vi haft Oliwer i röran oxå.
 Grabbarna höll sig på Oliwers rum där var de lugnast tyckte dem.
 Tagen på bargärninig. AJ AJ Thella.

Daniel tog med sig Thella ut till stugan en stund. Fredde ville fiska med Amilia så Daniel hängde på.
Så Oliwer och jag blev själv hemma med att skit som låg ÖVERALLT. Bara att sätta sonen framför datorn och hugga in på skiten.
Tack Äckling för att du ordnar en massa arbete åt mig, jag som inte har något att göra i vanligafall.

Idag trilla detta mms in från mannen när de var vid stugan.
 Flytis.

Oliwer och jag satt ner och skrev klart brevet till hans tjej Tuva nu ikväll undertiden de var bompa.
Han har haft en ring till henne sen han var och tog sprutan för 1 månad sen. Men den har han inte vågat ta med till dagis. Så nu skulle vi skicka den hem till henne.
 
 
Min lilla kille har redan en tjej han vill gifta sig med, han prata om hur de ska bo ihop och att Daniel och jag ska få komma och hälsa på. Men som sagt han vet inte om de ska bo här eller i Hultsfred för de måste han fråga Tuva om.

Nu kära bloggläsare ska jag ta och bädda rent våra sängar och sortera sista tvätten.

ha de så bra kram malin







Kommentarer
Malou

Jasså, han kanske vill bo i Hulstfred, men det vill ju inte hans kära mor,för att Oliwer inte vill det. Konstigt! :-)

Tycker inte om att det inte går att kolla korten. Den där Tuva är väldigt populär.

2009-05-11 @ 21:28:22
Malou

JAAA!!! Vi vill ha gåstolen. Ville ha en ny egentligen, men vi har inte råd med det. Köpte så mycket nu när vi var i Linköping. Så vi tar gärna emot den. :-)

2009-05-11 @ 21:38:39
Lollo

hihi vilket roligt sätt på gunghästen

2009-05-12 @ 11:56:15
URL: http://trollmammsis.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0