Regning fredag på stan

Fick sms av Emma i morse att vi kunde ta en sväng på stan idag om jag hade tid.
Och eftersom Daniel var hemma från jobbet idag eftersom han inte är 100% kry, passa jag på att dumpa barnen hos honom. Han var kanske inte lika road som jag var av tanken, men han sa inte emot.
Så hjäpte honom att få iordning ungarna sen trampa jag iväg på cykel upp på stan med Emma.
Tror de var typ 2a gången jag cyklade upp under dessa 9 år i Örebro. Men jag överlevde.
 Thella försökte få luft i  brosans armpuffar.
 pappa hjälpte henne tillslut. Lägg oxå märket till att han har börjat ta tag i sin klädhög på golvet.
Tror gårdagens inlägg gjorde susen ;-)

Nå ja när vi cykla upp på stan var de super fint och varmt väder. Men eftersom jag fryser JÄMT, hade jag med mig jackan upp. Ångrade mig så fort vi kom upp på stan, när man fick gå och släppa på den.
Vi tillbringade den första 1½ timmen inne på Lindex. Där inne hittade jag ett par korta linnebyxor i svart, ett par svarta shorts och en brun tröja.
 Den bruna tröja på ett väldigt dåligt kort, vet iallafall inte om jag ska ha kvar den eller lämna tillbaks de. Ska nog kolla om den finns i någon annan färg.

Efter Lindex gick vi vidare till Lindexbutiken som bara säljer underkläder. Emma skulle ha lite nytt till hon ska vara tärna den 23 maj. Fick några söta mms av Daniel när vi var undertiden vi var där.
 Mat!
 Hiro!
Då skicka jag en bild på mig själv och skrev PANK!

Fasen jag har så dålig humor men roligt var de just då.
Var inne på Åhlens en sväng, eller sväng och sväng. De är ju Emmas arbetsplats i vanliga fall då hon inte är mammaledig, så hon hittade en del att prata med.

Efter de var de verkligen dags för lunch, gick till Saigon, eller vad hette de nu. De ligger iallafall nedanför korthuset.
Väldigt bra mat och helt ok pris 69:- för en lunch.
När vi kom ut från maten hade de börjat regna en heldel, då var man rätt glad att man hade en jacka. Emma hon hade bara åkt upp i en kofta så hon var väl kanske inte fullt lika nöjd.

Sen fick vi fart på benen och tog ett varv innen på H&M. Jag kom ut med 2 toppar.
  Den sista är verkligen inte jag, men nu jäklar ska jag oxå se uppklädd ut. Så Malou slipper gnälla på sin stora syster.

Hittade en star wars keps inne på KappAhl och ett par byxor till Oliwer. Inne på intersport rev jag åt mig en baddräkt och Emma hittade en bikin till mig. Så pengar har jag minsann gjort av med idag. Men för en gång skull har jag nästan bara handlat åt mig själv. Har några linnen jag vill ha inne på Cubus. Och sen vill jag ha ett par vita leggings att ha under min klänning. Sen är jag klar för semestern, eller igentligen vill jag har ett par skor oxå men de kommer inte plånboken tillåta så de får bli till att gå i mina röda gympa skor i Bulgarien.

Skulle ha hunnit in en sväng på våra små med för att köpa badringen, men vädret var så himla piss att jag tog cykeln hem istället. Emma ringde Fredde så han kom och hämtade henne så hon slapp cykla i regnet.
Eftersom jag fick cykla hem alldeles själv var jag rätt glad att de regnade för då var de så lite trafik ute. Vilket underlättade för mig vid alla vägkorsningar. Kom helt enkelt hem levande utan några skrapsår.

Hemma var de inga glada miner som möte mig. Alla hade varit ute på baksidan i regnvädret. Oliwer var dynsur, Thella var sur överlag och Daniel muttrade bara och lämna över barnen till mig.
Han var helt slut stackarn, men efter att han fått ligga en stund i sängen och ta igen sig kom han ner och åt lite kvällsmat med oss andra.

Barnen somnade rätt skapligt i kväll. Så Daniel och jag började renas ur resten av byrålådorna i vårt sovrum.
De hela slutade med att vi gav oss på garderoberna ute i hallen oxå. Fasen vad kläder vi hade ( kanske var mest jag)
Hur som helst tvinga Daniel mig pröva alla kläder och tur var väl de. För shit vad jag måste gått ner runt magen. Jag kom i nästan alla mina gamla byxor. Kom i alla mina gamla jeans. Å de var 5 eller 6 par. Sen kom jag i ett par svarta tunna byxor och ett par svarta linnebyxor. Var så jäkla glad och nöjd efteråt. Nu har jag bara ett problem.
NÄR SKA JAG ANVÄNDA ALLA BYXOR.???
Slängde en massa munkjackor som jag nästan bor i, älskar att ha något över alla t-shirtar. Men nu finns de kanske bara 4 st kvar. Snyft.
Men som sagt vad mycket utrymme de blev i lådorna och garderoben.
 lugnet innan byxs stormen.
 UF lådorna kommer jubla imorgon när vi slänger allt detta.
 Daniels syster kommer få lite att kolla igenom. Har insett att jag aldrig kommer komma i small kläderna mer.
 Daniels garderob. Men då är detta bara hans finkläder. Alla andra kläderna är inne i byrålådorna.

Ja detta var vårt fredags nöje. Började kl 7 och var väl klara runt kvart i 11.
Undrar var vi ska rensa imorgon? ;-)

God natt på er kram en glad malin med mindre mage. Synd att de fortfarande är så degig bara.

De här tavlorna var de jag mena Malou!


Kommentarer
Malou

VAd kul att du köpt kläder till dig själv, nu är jag stolt över dig. :-)

Jag vill kolla på tavlorna innan ni slänger dem. Varför ska ni inte ha dem?

2009-05-09 @ 22:31:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0