Simskola och pannkaksdags.

Så får man nog summera de senaste 2 dagarna.

Igår var de äntligen dags för Oliwers simavslutning. Barnen fick först diplom och en klubba, efter de hade de 10 minuters avslutning i vattnet. Efter de var de frilek inne på äventyrsbadet. Måste faktiskt erkänna att fast jag gled omkring i min kroppsstrumpa så var de inte så farligt. De finns folk som ser betydligt värre ut än mig, å de verkade inte skämmas så varför skulle jag. Men visst ska erkänna att efter 2 timmar hade jag inte mycket luft kvar i lungorna efter att ha hållit in magen. Passa på att släppa den lös under vattnet. ;-)
Nja ska  inte gnälla de var faktiskt skit kul, Oliwer var lite blyg i början men sen när han fick på sig sina armpuffar och började lite på vattnet så kom han igång. Vi var till och med i vattnet när de stora vågorna satte igång.
Han vill inte åka hem när de blev dags för de, tur vi hade gympan att passa annars hade vi aldrig fått honom därifrån.
Vi hade iallafall super skoj tillsammans, lite skönt att Thella var hos farmor och farfar. För nu kunde vi ägna oss helt åt Oliwer och de behövde han.

Innan simskolan igår var vi ute med Thella vid Lången där svärföräldrarna har stuga. De hade gjort lax som vi fick till lunch innan vi åkte och badade.
Thella fick åka på en skrindtur medans vi andra var och badade. Så hon led nog inte heller.
 

Efter äventyrsbadet åkte vi hem en snabbis för att slänga något i magen, innan de var dags för gympan. Oliwer och jag gick på den medans Daniel åkte för att hämta hem Thella.
När vi kom hem igen hade Daniel fixat korv till Oliwer och en överaskning.

Daniel hade nämligen lovat honom denna legogrej när simskolan började. Oliwer skulle få den om han klarade av att göra visa grejer i vattnet och de kan han nu.

När barnen somnat bäddade vi ner oss och kollade på de sista avsnitten av Heros säsong 2. Nu väntar vi med spänning på nr 3. Eller spänning och spänning, jag blir helt mupp av att hålla kolla på allt och alla. De dör, lever upp igen, de har krafter, de har inte krafter, de är i framtiden, de är i baktiden (hmmm känns inte som om de blev rätt där men kommer inte på vad de heter.) Skratta gärna åt mig jag bjuder på de för jag skrattar med er.

Måndag 4 maj.



GRATTIS MAMMA PÅ FÖDELSEDAGEN!!!!

Sen hade jag missat att vi haft ett födelsedagsbarn till, den 2 maj fyllde nämligen Oliwers kusin 19 år.

GRATTIS LINUS PÅ FÖDELSEDAGEN I EFTERSKOTT.

Idag vaknade jag med världens ryggont, låg på spikmattan en kvart å sen var de mycket bättre. Men shit vad ont de gör undertiden du ligger på den.
Sen var grabbarna ute och fixade i trädgården medans jag gjorde storstek av pannkakor. Blev några matlådor och en heldel till oss idag att äta på.
 jo då jag visst vart jag hade min plats en stund.
 Oliwer försökte hjälpa Thella på med överdragsbyxorna.
 Å vad vill du nu mamma? vi ska jobba stör inte.
 Då var jorden på sin plats.
Oliwer gillar verkligen att fixa i de blivande landet.
 Thella kollade på från studsmattan
När jag varit iväg med en skottkärra full med jord så hittade jag familjen så här.
 allt för att slippa jobba.
 Sen var de killarnas tur att gå iväg med lite sten, Thella ville oxå följa med
 snälla mamma släpp ut mig, se så söt jag är.
 hjälp..... vem som helst ta mig härifrån
 nu väntar vi bara på jordgubb och smultronplantorna och morotsfröna som Daniel ska fixa.

När vi var klara ute i trädgården gick vi för att fixa till oss innan vi skulle iväg och handla lite.
Oliwer som verkligen HATAR att handla fick till sin stora glädje vara hemma hos Amilia en stund under tiden.
Vi andra åkte till biltema för att kolla resväskor, men de fanns inga att ha, men en tekokare kom vi hem med för 99:-
Efter de var vi till coop, där hittade vi resväskor och lite annat smått och gott.
Sen vidare till lillån för att hämta hem sonen vilket inte var de lättaste för han ville stanna.
Vi blev kvar en stund och pratade lite skit med Emma medans barnen lekte.
  Thella körde runt på Maja en sväng.

Ikväll nu så fick de bli klämisar till kvällsmat och nu efter detta ska jag bädda ner mig i sängen och kolla på CSI.
Känner mig lite off nu ikväll men de får bli ändring på för imorgon jobbar Daniel. Och jag ska visst iväg till bvc med Thella för hon ska få en spruta. Kom på de nu bäst att kolla när hon skulle vara där så jag hinner hämta Oliwer på dagis oxå. Shit vad de blev stressigt nu, men har för mig att Thella hade tid på förmiddagen å då hinner jag nog få hem Oliwer oxå. Inte för att han lider om han måste stanna längre men de brukar inte uppskattas av alla.

Hej på en stund  och kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0