Tidig morsdags present

Sovit väldigt oroligt i natt, de började redan när jag skulle somna igår kväll. Var inte trött å orkade inte vara upp heller, ingen bra kombination.
Daniel gick och la sig samtidigt som mig, vilket inte heller är helt vanligt. Så jag ville ligga och prata, men de orkade inte han utan han vände ryggen till och började snarka.
 dessa delade jag säng med i natt
 nämen oj de låg visst någon där

Oliwer vaknade lite innan 6 imorse, Thella började dagen med att ropa
-FÄRDIG. Gick in och kollade om de var välling hon var färdig för, fick en nickning till svar.
När välling och macka var avprickat tog jag ta i tvätten. De var lite idag oxå, rev ut allt från alla sängar oxå.
 
Medans jag sprang några gånger till tvättstugan var resten av familjen inne och lekte lite. Daniel och Oliwer försökte spela finns i sjön, men Thella ville bra gärna oxå vara med.
Under tiden Thella sov åt vi andra lite lunch, Daniel skulle iväg med Fredde och växla pengar inför resan. Så vi åt lite tidigare så han skulle hinna få i sig lite. Fredde skulle ta med sig Amilia till oss så hon och Oliwer skulle få leka lite.
 en trött tjej.
 i väntan på att Fredde och Amilia skulle komma kollade de på tv.

Så fort Fredde och Amilia kommit åkte grabbarna iväg och jag blev kvar med alla barnen.
Vi tog på oss och gick ut i de fina vädret, lite synd att vi packat  ner alla våra sommar kläder nu när värmen kommit.
Först var vi i lekparken lite, efter de blev de en fika på trappen och lite kubbspel på framsidan.
 gung gung
  
Ammis och Oliwer lekte tjuv och polis en stund.
  
Sandlådan är skoj

Gullunge
 Amilia blåste lite maskroser.
 Idag var de Thellas tur att gunga Oliwer

Fika pausen är alltid lika välkommen, men nu är muffinsen slut.
  lite kub spel innan vi gick in.
 Oliwer fick se att de bodde en fågelfamilj emellan våran och grannens dörrar. Vid taket alltså.

Sen var vi inne en stund för att kyla ner oss lite. Jag hängde lite tvätt och barnen lekte.
Jag och Thella gick ut till tvättstugan och blev sen kvar ute. Då ville de andra oxå komma ut.
Så vi hamnade återigen på framsidan i solen.
 
 lite hjälp i tvättstugan är aldrig fel

Bajsblöjan i ena handen och dockan i andra plus Oliwers star wars keps. Vilken lycka.
 Amilia och Oliwer hjälptes åt att måla en tårta. Ammis gjorde tårtan och ljuspinnarna, Oliwer gjord själva lågan. Bra samarbete tycker jag hahaha.
 Thella fick låna Oliwer solglasögon. Sen ville hon springa ner för berget (för de gjorde de andra) men de gick inte så bra för hon såg knappt något. Men tror ni hon gav sig, nepp hon skulle upp och ner HELA tiden.

När grabbarnan ÄNTLIGEN kom hem lite efter 18, hade de med sig Emma och Maja å ett gäng pizzor.
Jag skulle nämligen få pizza av mannen i morsdags present, så de lyxade vi på idag.
Men innan de kom höll barnen på att svälta ihjäl, så jag tog detta kort på dem och skickade till Daniel

VI SVÄLTER IHJÄL.

  Oliwer hade lämnat 5 pizza bitar på sin tallrik, de var Thella snabbt framme och åt upp.

Framåt 8 åkte familjen Eriksson(Karlsson hem, då la vi barnen och jag röjde upp lite ner.
Nu ska jag gå in och ta tag i tvätten som ligger vikt på sängen men inte inlagd. Den biten är såååå himla tråkig. Å inte är de något bra på tv:n att se på undertiden.

Imorgon är de redan lördag och Daniel jobbar 9-17, så då blir de till att använda fantasin och roa barnen.

Ha en skön helg nu kram malin


Kommentarer
Malou

Vilka fina kläder Thella hade på sig, de kommer att vara så fina på Winnie med sen! :-)

Och en fråga: VADDÅ alla ERA sommarkläder, hur mycket av de kläder DU har packat ner är DINA? En fråga bara. ;-) Du är fasen rädd om dem, och glöm dem inte!!!

2009-05-29 @ 23:32:54
Jessie

Pizza i mors dagpresent????? Generös man du har =)

2009-05-30 @ 15:55:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0