Bra dag

mmm dagen känns faktiskt helt ok. Lite körigt var de när jag
hämtade hem barnen från dagis. Men vi kom hem hela och rena,
det är de som räknas.

Idag började jag redan halv 8, huuu de är tidigt för mig.
Daniel och Oliwer hade visst bytt plats i natt oxå, så jag gjorde
mig iordning så tyst de bara gick och cyklade sen iväg till Rynninge.

På "jobbet" var de som vanligt, fast i dag hade jag lite mer goo i kroppen.
Så jag gjorde nog lite mer än vad jag hade behövt, men de bjuder jag på.
Resten av veckan ska jag "vika" inne på en avdelning, de ska bli super kul.
Lite andra tider, så tyvärr slutar barnen inte tidigt på fredag längre.
Blir till 16:45 istället för 14:45. Men jag ska slutat tidigare på torsdagen
istället. Har igentligen ingen betydelse, men de verkar inte som om de
är mycket barn kvar på dagis efter 4 på fredag. Fattar inte hur alla
föräldrar lyckas, jag får ju magknip när Oliwer och Thella får vara kvar
så länge nästan helt själva.:-(

Nu tror jag inte att de lider för de brukar ha de himla bra på dagis,
men jag tycker de är synd om dem. Fast å andra sidan är de alltid lediga
mån och onsdag. Så jag kan faktistk tycka att de går för lite på dagis.
Oliwer skulle lätt vilja gå mera och Thella med för den delen.
Hon frågar efter dagis nästan varje dag när hon vaknar.

När vi kom hem från dagis idag, så värmde jag lite pannkakor
till barnens förtjusning. Oliwer tryckte i sig 5 st och Thella 2.
Sen blev de pjamasen och bompa i mammas och pappas säng.
Jag hoppade in i duschen.

Nu sover båda barnen, Daniel ligger i badet och jag ska bädda ner
mig i sängen och kolla på DHW.

Imorgon börjar jag 7:30-16, så då kanske jag hinner med att ta lite
mer kort än vad jag gjort idag.

Kram på er.





Kommentarer
Malin

Mysigt =)...

2009-11-11 @ 10:27:50
URL: http://malin-westerback.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0