En natt utan barn

har vi framför oss nu. Ska inte göra ett något speciellt, utan
bara slappa framför tv:n. Har sista Johan Falk filmen att kolla på.
Sen kommer barnen hem runt lunch imorgon igen, så någon lång
barnledighet blev de inte. Fast de ska bli himla skönt att få sova
en hel natt utan hostande barn. För att inte tala om att de ska bli
skönt att ha sitt täcke för sig själv.
Oliwer har kommit in till oss nästan varje natt denna veckan.
Hade  varit mysigt om han låg stilla men nu snurrar han som en
propeller tills han har ligger som i en kokong i MITT täcke.
Så jäklar vad skönt jag ska sova i natt.

I morse gick jag iväg med barnen till dagis. Thella var överlycklig
att hon äntligen fick komma till dagis.

Efter att ha lämnat dem, så ringde jag Elle för att prata lite skit.
Sen hamnade jag framför datorn efter att han packat barnens
övernattsväska.
Har nu plockat fram alla kort till almanackan vi ska beställa,
måste bara ta julkorten på barnen nu i helgen. Sen ska de beställas.
Har oxå gått igenom alla julklappar, är några kvar att köpa.
Ska ha lite mer till Thella, Ludwig,Gammelmormor,Farmor och farfar,
Peppe. Sen brukar Oliwer och Amilia byta julklappar så de kanske
de gör i år oxå.
Känns ändå som om jag har läget under kontroll, lite tråkigt att jag
inte ska köpa något mer till Oliwer för jag har massa grejer jag vill
köpa. Allt i star wars såklart;-)

Efter att vi hämtat hem barnen köpte vi med oss en pizza som vi
Fredagsmyste med till "mellis, tidig middag".
Barnen skulle ju inte vara med oss nu ikväll så då passade vi på
att mysa till de på eftermiddagen redan.
kolla vad stark jag är.
 kramp hjälp jag har kramp.
 lite dodis muta för att få henne lugn.

Sen byggde Daniel lite mer i hallen upp, jag ringde i telefon och barnen
roade sig själva. Oliwer genom datorn och Thella genom att hänga någon
av oss vuxna i knävecken.
Hade sen en lite konsert för Daniel och mig på sitt rum liggandes i
Daniels knä. Hon hade en marackas som microfon.
 bä bä ita lammmm
 tyst stör inte
 grabbarna kollade på kvällens avsnitt av Barda.
 här bygger min händiga man

Svärmor ringde runt halv 6, så då gjorde vi barnen klara och traskade
över till dem. Satt och pratade en lite stund, sen gick vi hem till ett tyst
hem.
Jag pratade lite skit med syster yster i telefon medans jag förberedde
kvällsmaten tacos. Daniel röjde i datarummet.

 hmmm vad händer här?
 inte visst jag att vi tvättade pengar i detta hem.
(Tyckte nog att han varit lite generös med min veckopeng den senaste tiden)

Nu ska jag surfa lite på nätet innan de är dags för soffan och tacosen.

Hej på en stund.



Kommentarer
sofia

Barnfritt!! Det nämnde du inte när du ringde!Skönt för er hoppas ni får er en rejäl sovmorgon imorgon!

kram sofia

2009-11-06 @ 22:21:03
URL: http://blondinmama.blogspot.com
Kaisa

Ha en riktigt skön kväll, natt och morgon!!! (slår vad om att du vaknar mitt i natten och undrar vart oliwer är)

2009-11-06 @ 22:21:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0