Fasen vad man ska frysa jämt.

Går här med tjocka kläder men fryser hur mycket som helst ändå:-(
Idag har jag varit hemma med resten av familjen, har sovit jätte dåligt inatt.
Och emellan kvart i 6 och 7 låg jag bara och vred och vände mig i sängen. Hade så ont i magen och mådde illa. Ringde "jobbet" och sa att jag inte skulle komma idag. Sov sen till halv 9.
 morgon mys i mammas säng.
ta inte kort på mig jag har ju inga kläder på mig
 Ja vad får han allt ifrån kan man undra?
 Thella osså tork.


Åt lite frulle med familjen och skickade sen iväg killarna på lite bad.
Thella som fortfarande hade feber fick stanna hemma hos mig.
Thella ville prata i telefon så vi ringde mormor och morfar för att se om de var hemma
 hålla snutte, prata i telefon och måla samtidigt är hur lätt som helst.

Sen försökte jag få en trött och febrig Thella att somna funkade inte så himla bra.
Men efter en heldel trixande och fixande somnade hon och sov i 30 minuter.
Låg sen och mös med pappa en långstund nere i soffan.

Oliwer och Thella kollade efter de på en film och slappade.
 sötisar

Själv hade jag inget att göra så jag fotade våra fina blommor som alla är så impade över.
  
 

Ska nu lära ut mitt hemliga knep till att få dem så fina.

* Glöm bort att vattna dem
* Och ös på med kallt vatten när du väl kommer på de.
* Ha alltid dem ståendes vid fönster som du har öppna jämt.

Nja om de stämmer vet jag inte men hos oss verkar de funka iallafall :-)

Medans jag vattnade och fotade blommor lekte Oliwer och Thella i vardagsrummet.
 viktigt med hjälm och rygga inne.
 å snutte och tutte när man har feber.
 nya klänningen jag köpte igår.
(Tänk er röda strumpbyxor och svarta benvärmare till fint eller hur;-))

Fick besök av en tomtemor
 men vart ska hon nu?
 jo hon gick och gömde sig blev för mycket tjat om julklappar:-)

Nu ikväll har Daniel försökt fixa de sista på garderoberna här uppe. Saknade lite grejer
 så de blir till att fortsätta på en annan dag.
Jag stekte lite hamburgare till kvällsmat och när bompa började gick jag ut i mörkret för
att leta rätt på glassbilen.
Ja vi är inte som alla andra familjer. Vi köpte glass kanske 2 gånger i somras av glassbilen.
Men nu när de är vinter då ska vi minsann ha glass.
Nej då men jag hade lovat Oliwer redan i början av sommaren att vi skulle köpa de där
marängskålarna med glass, och de blev aldrig av. Så nu fick jag ta tag i den biten.
Å ingen blev gladare än Oliwer när jag kom hem med dem.


MUMS

Nu sover barnen sen 1 timme tillbaks och jag ska ta och bädda ner mig i sängen.
Måste se första avsnittet av Ullared för att de om de är något att ha.
Efter de blir de äntligen lite CSI.

God natt på er.
Kram




Kommentarer
sofia

Hoppas du mår bättre!? Visst är klänningen som du köpte till Thella från kappahl? Jag stog och tittade på den igår när jag var där för att handla annat=), den är så fin!

Kram



Ang Neos kalas det kommer inbjudan snart!!

2009-11-03 @ 20:20:26
URL: http://blondinmama.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0