Grattis Mormor/Gammelmormor på 85 årsdagen.

Jajje men idag fyller krutgumman 85 år.
Stort grattis till henne. Vi kommer nästa vecka
för att gratta dig.



Kollade igenom korten lite idag och hittade detta på Thella.
Det är taget för exakt 1 år sen, lite skillnad är de väl allt.


 Liten har blivit stor

Annars idag har de inte hänt så mycket.
Jag blev hemma idag oxå, vilket inte var planerat.
När jag skulle ta och åka iväg imorse kom Daniel och
frågade om jag inte kunde ta vab idag oxå.
För tydligen så hade Oliwer inte velat sova i natt.
Utan Daniel hade varit vaken i flera timmar med honom
under natten.
Så imorse tog jag ner barnen och kollade på bompa nere i
vardagsrummet så Daniel fick sova lite.

Resten av dagen har bara svischat förbi tycker jag.
Inte för att vi har gjort någon, eller Daniel har satt lister
runt garderoberna uppe och målat de sista.
Så nu är de toan nere som är nästa projekt, kanske ska ta
och piffa upp hallen uppe med tavlor och matta.
Men som sagt de kan ta sin lilla tid om jag känner oss rätt.

 kommer bli så fint så.

På förmiddagen fixade vi lite med presenterna som
ska ges bort i helgen. Oliwer är nämligen bjuden på
6 årskalas på Lek och buslandet.
Kompisarna Neo och Kevin har fyllt år, å nu ska de firas.
 undrar vad de kan vara i?

Efter sov och matklockan ringt klart tog vi på oss
ytterkläderna och gick ut i de fina (ironi) vädret.
Oliwer skulle bli hämtade av sin dagis kompis Linus,
så vi passade på att vänta ute.
Barnen lekte och jag sopade löv.
Fick hjälp av Thella att ta bort dem efter att Oliwer åkt.
 Självklart lektes de star wars
 Thella ville gärna cykla lite.
 Oliwer tog sparkcykeln och körde lite innan han åkte.

Medans Oliwer var borta höll vi andra på med listerna till garderoberna.
Tiden gick väldigt fort och helt plötsligt var kl 5 och Oliwer skulle hämtas.
Daniel åkte iväg och hämtade hem honom, och jag plockade fram lite
kvällsmat.

Efter maten ringde Oliwer en ny dagiskompis som han länge velat
leka med. Så nu tog vi tag i den saken. Om allt går som de ska
så ska killen följa med oss hem en sväng imorgon efter dagis.

Sen var det dags att ringa gammelmormor och säga GRATTIS.
 Thella och Oliwer sjöng ja må hon leva.

Barnen var väldigt trötta ikväll för båda somnade på bara några minuter.
Eller Oliwer snurrade en stund, men inte alls så länge som han brukar.
Hoppas på en lugn natt. Än så länge har de heller inte haft några
biverkningar på sprutan vilket är toppen.
Hade Oliwer fått så ont som visa har fått då hade jag ALDRIG kunnat
få honom att ta nästa om 3 veckor.

Nepp nu blir de bonde söker fru måste se om Anette sköter sig.

God natt på er, vi hörs



Kommentarer
Jessie

Ska bli spännande att höra om ni har klarat er undan biverkningar eller om de kommer nu... Ja va oxå rätt nöjd till en början över att inte känna nåt av sprutan... men ack va ja bedrog mig =( Vi har inte petat i våra barn nåt vaccin än, men vår tur kommer juh...

Ha de gott!

2009-11-19 @ 06:22:55
emma

Jag brukar vara bra på att se vem som är vem på korten ,men nu var det svårt, är det Oliwer eller Thella som sitter i din mormors knä ? hade gissat på Thella i ansiktet men på kläderna ser det ut som Oliwer

2009-11-19 @ 19:29:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0