Helgen är över

och imorgon börjar en ny vecka på "jobbet".
Hoppas på en bra vecka men lite extra jobb, skulle sitta fint i plånboken
så här innan jul.
Imorgon är första dagen Daniel kommer vara hemma med barnen helt
själv i ett x antal timmar. Nu låter de som om han aldrig varit hemma med
dem. Men de har han. Ska iallafall bli lite intressant och se hur de går.
Mest nyfiken är jag på maten som jag förväntar mig ska stå på bordet
när jag kommer hem ;-)
Haha nej då vad taskig jag är nu. De kommer gå jätte bra.

Nu en snabb genomgång från helgen.

Lördag 7 nov

Vaknade inte förens halv 10 och de var sååååå skönt.
Låg kvar i sängen och kollade på tv en stund, sen blev de frukost.
Lagom tills vi ätit klart knackade de på dörren och där stod våra barn.
Thella la vi direkt i sängen, hon var super trött. Oliwer följde med farmor
hem igen. Han tyckte han hade fått varit så kort tid hos dem.
Och de förstår jag. Vi lämnde över dem runt 18, de blev mat, bompa och
lite mys i soffan. Sen sova. Och på morgonen efter frukosten hade de åkt
upp på stan för att gå lite i affärer. Super kul enligt honom.....NOT.
Så han var lite besviken. Han hade fått följa med farmor bort till kusinerna
en lite stund oxå, men där hade han bara fått titta på när stora kusinen spelade
sitt gameboy eller vad de nu heter.

Nå ja när han kom hem stannade han kvar ute och lekte lite med grannen Noel.
Så fort Thella vaknat kom de in och lekte på Oliwers rum istället.
Thella och jag fixade lite sen lunch medans Daniel grejade på övervåningen.
 jasså vad har vi i påsen tro?
 1,2,3,4,5 köttbullar

Efter maten spelade vi lite kort innan Noel kom tillbaks för att leka lite till.
Thella lyckades trilla av sin stol och slå i under ögat.
Sååååååå himla typiskt när vi ska ta syskonkort i morgon:0
 kommer vara lagom snyggt imorgon

Vid 4 tiden ringde Emma och frågade ifall de fick komma förbi.
Självklart, så vi skyndade oss att plocka klart med allt som vi höll
på med. Daniel gjorde iordning så Fredde kunde hjälpa oss tapetsera.
Barnen lekte och vi vuxna pratade en massa skit och drack öl å vin.
(Kanske inte alla vuxna men vissa)
 visst är de för söta.
 bompa tajm
 Thella väntade hellre på maten
 popcorn och ostbåge mys
 mums

Sen fick de värsta kicken och lekte fram till halv 9.
Vi fick besök av tomten och hans nissar.
 längtar efter julklappar tror jag.
 ooolala vilken snygging de blir på kortet i morgon
 Tack Fredde för hjälpen.

När Emma och gänget åkt hem la vi Thella hon somnade på 2 sek.
Oliwer fick ligga i vår säng och mumsa på lite godis innan han somnade.
Själva försökte vi kolla på en film, men Daniel somnade efter 45 minuter.
Så jag fick kolla på resten själv. Somnade lagom när Thella började hosta.
Sen låg hon inne hos oss i 2½ timme och hostade, när hon ÄNTLIGEN somnat
och jag burit in henne till sig kom nästa in tassandes.
Kl 3 orkade inte mina ögon mer utan då gav de upp och skett i allt som hände
runt om.

Söndag 8 nov

GRATTIS PÅ FARSDAG VÄRLDENS BÄSTA PAPPA.


Älskar dig kram från barnen och frugan.

GRATTIS PÅ FARSDAG VÄRLDENS BÄSTA PAPPA 2.


Älskar dig kram från dottra i stora världen.


Vaknade igen sen halv 8 av att Oliwer låg och snurrade.
Försökte få honom att gå inte på sitt rum och kolla på bompa, men han var mer
trött och ville sova mer. Men han kunde inte somna om.
Så Daniel satt honom framför datorn en stund tills Thella vaknade.
När hon slog upp sina blå gav vi pappan i familjen lite paket.
 nu smyger vi
 Grattis pappa
 jag har slagit in de minsta själv berätta Oliwer
  Popcornskål,mugg och piller
Oliwer hade valt alla presenterna helt själv. Jag var bara med och läste
på muggarna åt honom, sen valde han.

Efter paket öppning, ducshning och frukost packade vi in oss i bilen.

 Redo för fotograferingen.

De var fler som hade kommit på den smarta iden att ta syskon kort
idag. Vi stod i kö lite mer än 1 timme. Fast jag måste säga att de kändes
inte som de utan de gick himla bra. Barnen gnällde inget, eller iallafall inte
våra. Vilket var väldigt skönt. Daniel passade på att åka till jobbet under
tiden och köpa list till garderoben han fixar i hallen uppe.
När de var våran tur var Thella på G, hon hade skratta så åt de andra
barnen innan när de tog kort. Hon och Oliwer satte sig utan att jag behövde
vara med. Men sen jäklar tog de stopp.
Thella satt som förstelnad rörde inte en min när tjejen försökte få henne att
skratta. Och Oliwer hade stora problem med sitt leende han med.
Han gjorde allt för att inte le med öppen mun, och när han inte gjorde de
såg han hur mupp ut som helst. De såg verkligen hur knäppa ut som helst.
Kan inte påstå att jag blev så himla nöjd över korten jag såg där.
Thella med värsta blåtiran såg helt likgilltig ut och Oliwer han ja hur såg han
inte ut. Shit de ska bli spännande att se de färdiga resultatet.

Sen åkte vi hem en snabbis för att äta lite, efter de packade vi in oss
i bilen igen. Denna gång var de simskolan som stod på tur.
När de var avklarat somnade Thella av utmattning i bilen.
Hon vaknade inte ens när Daniel bar in henne.
 Hård dag.

Innan gympan var vi på en snabbfika hos svärföräldrarna.
Jag cyklade iväg med Oliwer på gympan, sen åkte vi tillbaks för att
få lite kvällsmat av svärmor. Köttgryta och potatis.

Efter att ha lagt barnen hamnade vi framför varsin datorn.
Nu ska jag ta och lägga mig annars kommer jag aldrig orka med
morgon dagen 8-17.

God natt på er.



Kommentarer
emma

undrar bara ,var små barn tvungna att ha flytväst vid fotograferingen? eller var det bara extra skydd i bilen på väg till fotografen ?;)

2009-11-09 @ 10:15:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0