Helgen lider mott sitt slut...

och jag är helt slut i kroppen. Inte direkt någon vilar helg detta inte.

I Fredags började jag halv 8 och slutade halv 3. En helt ok dag på "jobbet" men har kännt i flera dagar nu att de är en förkylning på ingång. Har ont i hals, huvud och kroppen. 
Oliwer har blivit lite förkyld med nästäppa och hosta ( riktigt hosta denna gång).

Efter att ha hämtat hem barnen var vi ute en kort stund. Thella var trött och krinig å Oliwer sympati gnällde lite med henne. Vi åt lite mellis tillsammans och pratade om dagen.
Till kvällsmat lyxade vi med korv och bröd. Värsta fredagsmyskäket:-)

 barnen gosade lite med pappa när han äntligen kom hem från jobbet.

När Thella somnat bäddade vi andra ner oss i sängen och kollade på Barda.
 mina fina killar.

Sen somnade Oliwer och Daniel och jag satt oss i soffan och kollade på Idol. Svärföräldrarna kom över med lite Lången kräftor, som Daniel åt upp. Jag avstod då de var så fruktansvärt stora så man blev äcklad av dem istället.

Lördag 31 okt.

GRATTIS ADELA PÅ 4 ÅRSDAGEN.


Jag hade hoppas på en lång härlig sovmorgon efter en tung vecka. Men inte var Thella med på de noterna inte. Hon vaknade redan kvart över 6. Gav henne lite välling och hoppades på att hon skulle somna om. Vilket hon självklart inte gjorde. Allt för att jävlas med sin trötta mamma.
Daniel och Oliwer snarkade på i sina sängar. Kl 7 gav jag upp och tog med mig Thella ner så hon inte skulle växa de andra. Oliwer hade gått upp runt halv 6 hela veckan, så han hade lite sömn att ta igen. Halv 8 kom han ner till oss i vardagsrummet.
Barnen fick frulle och kollade lite på tv medans jag började med lite matlådor.
Lika bra att passa på när man ändå var uppe. De blev köttfärsås och lasange denna gång.
Tyvärr var jag lite för generös med vitpeppar, har en tendens av att vara de säger Daniel.

 God morgon gullet.
 Gott med frulle i soffan.

Halv 10 fick vi liv i pappa i familjen. Så då började vi göra oss iordning för dagens alla aktiviteter.
Thella sov 1 timme undertiden.
Efter maten började vi klä oss för 30 årskalas i Rönneshuttan. Men precis innan vi skulle åka började Thella gnälla och kände då att hon var lite väl varm i pannan.
Tog febern och visst hade hon de 38,8.
Så himla typiskt när vi ska i väg på något. Tog ett snabbt beslut om att vi proppade i henne lite alvedon och packa in oss i bilen.

Kom fram uppvaktade en överaskad Kristin, slängde i oss lite tårta och åkte hem.
Svängde in en snabbis på Willys oxå. Sen hem igen för att vänta på att få gå på nästa kalas.
Svärfar har ju fyllt 60 och skulle ha lite middagsbjudning för barnen med familjer.
Men han visst inte att svärmor bjudit in lite mer släkt och vänner.
Thella och jag stannade vara i 1½ timme, sen ville hon hem och sova.

 Lite dans med farmor hann hon med innan feber sa ifrån.

Daniel och Oliwer kom inte hem förens runt halv 10-10.
Då la vi oss i sängen och kollade lite på tv tills Oliwer somnat.
Sen somnade vi andra oxå, de hade varit en hård dag:-)

Söndag 1 nov

GRATTIS PÅ 30 ÅRSDAGEN KRISTIN!


(Kristin är den långa för er som undrade, hade inget kort på bara henne.)

Fasen fatta att de redan är NOVEMBER. Vart tar tiden vägen igentligen. Mindre än 2 månader kvar till julafton och jag ligger såååå mycket efter i mitt julstyr. 
Har inte tagit kort till julkorten, inte beställt dem och heller inte beställt 2010 almanackor.
Huuu hur ska jag hinna med allt. Julklapparna har jag heller ingen koll på.
Vill så gärna åka till Ullared men vet inte när de ska hinnas med.
(Emma och Camilla vi måste boka ett datum så de blir något med de)

Idag sov vi till kl 9, vilket verkligen behövdes fick inte upp ögonen då knappt.
Hade tvättstugan idag och de var verkligen behövligt. Har 2 tvättkorgar och båda var överfulla.
Svärföräldrarna var över med våra stolar som de lånade igår, bjöd på en kopp kaffe.
De fick med sig Thella hem, för Oliwer ville att jag skulle följa med på simskolan denna gång.
Så innan vi åkte på den hann vi spela lite kort och få lite mat i magarna.

Efter simskolan åkte vi en jätte snabbis till Marieberg. Jag skulle ha strumpor till Thella men de hittade jag inte. Kom istället hem med en tomteklänning och en annan super söt "julklänning"
Träffade på Kristin med familj så dem pratade vi lite med innan de var dags att åka hem igen.

Fick lite middag av svärmor, hon hade gjort lax som hon bjöd på.
Thella hade fått tillbaks febern så henne var de bara att gå hem och bädda ner.
Hon somnade redan halv 7 och har sovit väldigt oroligt efter de.
Själv har jag sprungit emellan hemmet och tvättstugan, vikt tvätt och bäddat rent.
Nu ska jag kolla lite bloggar och sen bädda ner mig så de blir lite sömn innan morgondagens "jobb"

Hoppas ni har haft en bra helg så ses vi snart igen.
Kram



Kommentarer
Sofia

Hoppas Thella är feberfri idag och mår bra!

Neo var feberfri hela dagen igår så han fick gå till skolan idag han är dock inte fri från sin förskräckliga hosta=(!



Påtal om vitpeppar så är jag precis som du...



Kraaam Sofia

2009-11-02 @ 08:45:55
URL: http://blondinmama.blogspot.com
Jessie

Jag känner lite "välkommen till verkligheten" numera när jag läser din blogg. Inget illa menat på något sätt, utan mer de du själv konstaterar. Du har varit så himla duktig med din blogg me foton o allt, o nu har verkligheten hunnit ikapp dig. Nog för att du bloggar ändå, men lite skönt tycker ja allt de är att tom du inte hinner me. =) De gör även att jag inte har lika stor prestationsångest heller... Och jag HAR redan bokat in ullared. *stolt* =)

2009-11-02 @ 18:14:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0