Ja då var äntligen febern över för Thella.

Hon har nu inte haft feber sen igår runt lunch. Känns väldigt bra, hon har i och
försig varit väldigt gnällig idag och inte velat äta. Men jag tror de är tänder på
G igen.
Hon har 3 som inte kommit fram och på alla 3 ställena är de rött och irriterat.
Pratade med en dagis fröken till Thella idag och hon sa att hon själv hade haft
bara feber hela helgen. Å en annan fröken sa att en pojk på Thellas avdelning
hade haft såkallade höstblåsor i munnen, så vi får väl hålla lite kolla efter sånt.

Själv vaknade jag vid 6 tiden av att jag var hel täppt i näsan. Å resten av dagen
har de varit som en flod istället. Aldrig är man nöjd.
Har frysit och varit allmänt hängig idag. Och precis innan vi skulle gå och hämta
hem Oliwer vid 3 tiden kollade jag om Thella hade feber. Vilket hon inte hade... YES.
För skojs skull kollade jag mig själv oxå och jag hade 38,8 :-0
Det hade jag inte räknat med, tog 2 alvedon och traskade iväg. Kände att jag var
mer hängig än jag trott när jag kom ut och rörde på mig.
Och självklart var hela jäkla örebros pensionärskår inne på konsum med sina
rullatorer.
De blockerade ALLA gångar i hela affären. Och då överdriver jag inte.
Varför måste de envisas med att gå och handla sin mazarin och mandelkub kl halv 4
när alla andra slutar jobbet och vill handla.??? Förstår mig inte på dem.

Undertiden Oliwer var på dagis och Daniel jobbade slappade Thella och jag här
hemma. Eller först städade jag av nedervåningen,dansade lite med Thella hann
tjattra lite med Eva i telefon oxå en bra stund.
Sen sov hon i 45 minuter efter de kollade vi lite musikvideos på You tube.

När vi kom hem igen efter att ha hämtat Oliwer stekte jag pannkakor till en
hungrig Oliwer. Thella petade mest bara i maten (då vet man att något inte är som
de ska med henne)
Hann slänga Thella i ett bad och få på båda barnen nattklädena innan Daniel kom hem.
Oliwer fick kolla på en film som jag köpte av glassbilen igår och Thella la sig 10 i 7.
Hon var så trött att de inte gick att hålla henne vaken längre.
Sen att hon vaknade lagom tills DHWs skulle börja de är en annan femma.
Hon gnällde och pekade på munnen och sa att hon hade ont. Gav henne lite
alvedon och sen fick hon se på tv med mig.
La upp henne igen så fort de var slut och då somnade hon på stört igen.
Hoppas bara de håller i sig hela natten, ville verkligen sova.

Här kommer dagens kort sen ska jag hoppa i sängen och krama kudden.

 Lite lek innan Oliwer åkte till dagis.

Idag kom T-shirten Daniel beställt åt Oliwer hem. Blev så nöjd över den.
 Tror han ska få den i julklapp.

Han kommer bli en aning glad eller vad tror ni? ;-)

 sett hur Oliwer vässar pennorna.
 välkommen hem kramen med pappa.
 pepparkaksgubben kom på besök.
 se jag är inte trött, jag kan hålla ögonen öppna.

Detta var allt för mig vi hörs kram


Kommentarer
Kristin Pihl

Varifrån är Star Wars-tröjan beställd? Har ju en fantast till man också och låter det gå ut över sonen som får Star Wars tröjor (och Kiss-tröjor...)

Ha de

Kram Kristin

2009-11-05 @ 14:06:51
URL: http://hemmahoskristin.blogspot.com/
Sofia

Fantastisk t-shirt! Neo kommer att älska den!

2009-11-06 @ 22:25:20
URL: http://blondinmama.blogspot.com
Kaisa

Beställde du tröjan från tradera?

2009-11-06 @ 22:26:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0