Johan Falk

Jajje men ikväll ska vi sitta som fast klistrade framför tv:n och kolla
på nr 5 i serien om Johan Falk. Hoppas verkligen att FRANK är tillbaks.
Saknade honom i de 2 senaste, han gjorde liksom filmen fast man inte
tänkte på de.

Barnen har äntligen somnat efter sina hostmaraton. Hoppas verkligen
att natten blir lugn. Thella ska få gå till dagis imorgon, hon längtar
verkligen. Hon frågar varje morgon när man klär på henne kläderna.
-Thella dadis da?
Å lika besviken blir hon när man säger nej du är sjuk.

Men som sagt imorgon ska de iväg, då kanske jag kan få var sjuk
på heltid en dag iallafall. Eller de börjar fakiskt bli bättre med mig
men jag tänker vara hemma imorgon oxå. Har fortfarande ont i kroppen
och fryser hela tiden, inte så lyckat på en uteförskola känner jag.

Här hemma idag har Thella och jag städat lite, de vi orkade.
Jag lyckades få Thella att gå med på att tvätta hennes snutte.
När jag sa att han skulle bada gick de bra att blötta ner honom.
 kolla mamma snutten simmar
 lite skoj var de allt
 första parkett när mamma gör sina behov
 kan själv kommer ofta ur denna lilla mun.
 thella leker mamma städar
 äntligen fick jag på henne nya klänningen.

Sen åt vi lite mat och sov en stund.
Runt halv 3 kom Daniel hem, han hade så ont i ryggen att de inte
gick att jobba. Måste kolla upp våra sängar, sen är väl inte jobbet
helt 100 rätt för honom. Han får stå upp och gå hela dagarna, hans
rygg fixar inte de.

Han hämtade hem Oliwer för att sen ta med honom att handla lite, men de
kom hem igen. Oliwer var dyblött efter all lek ute i den underbara snön.
Så Daniel åkte själv iväg och handlade medans barnen och jag var
hemma och förberedde kvällsmaten.

 sur storebror som inte vill dela med sig av leksakerna

Nepp nu ska jag se film vi hörs en annan dag.

kram på er


Kommentarer
Kaisa

Elias också det där settet med svärdet, maggrejen, hjälpen och skölden. Han är helt galen i svärd... vad ska det bli av killen???

2009-11-06 @ 22:23:42
Kaisa

Just.. eftersom jag inte blev barnledig, så orkade jag inte hyra några falk filmer... suck... Vad heter den första... man kanske ska börja i rätt ordning.

2009-11-06 @ 22:24:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0