Längtar till helgen.

Är så fruktansvärt trött och har återigen fått ont i halsen å ett öra.
Orkar inte med att bli sjuk igen.

Om en lite stund är de sängen som gäller, för då har jag en dejt med
DHW. Och den går bara inte att missa.
Så nu tänkte jag kära ett bloggrace från de dagar som varit.

Lördag 14 nov

Daniel åkte iväg för att ha lite grabbdag, så jag och barnen roade oss
ensamma här hemma hela dagen. Vädret var verkligen inte de bästa.
Så de blev en inne dag, ville inte dra ut Thella i regnet och Oliwer blev
lika glad för de.
Svärföräldrarna kom över en sväng för att lämna lite ostbågar de köpt
åt barnen. Oliwer och Thella visade i leksakskatalogerna vad de villa ha
av tomten. Tråkmånsen Oliwer önskar sig bara Star wars grejer.

 Slapp dag framför tv:n
 den vill jag ha, å den, å den, å den.
 lördagsgodis är gott
 tycker båda barnen.

Oliwer och jag skulle ha en liten myskväll utan pappa och Thella.
De blev inte riktigt som vi tänkt oss.
Thella ville oxå vara med och kolla på körslaget.
 21:47 somnade äntligen båda 2.

Jag låg kvar i sängen och kollade lite på tv. Innan jag oxå slockande.

Söndag 15 nov

Daniel gick upp tidigt idag oxå, för han skulle hinna med att
träffa killarna en sväng innan simskolan med Oliwer.
Jag och barnen fortsatte vårt slapp tema från lördagen.
 ja vart får de allt ifrån? jag skyller på pappan.

Daniel kom hem igen runt 12 tiden, efter att ha ätit lite lunch åkte
killarna iväg på simskola.
Thella och jag tog en promenad med svärmor. Sen sprang jag emellan
tvättstugan och hemmet hela kvällen.
Snälla svärmor bjöd på kvällsmat så vi slapp laga middag, vilket
uppskattades. Innan John Blund kom kollade Daniel och jag på en
film han hyrt.

Måndag 16 nov.

Jag började "jobbet" kl 8 och slutade kl 17.
Dagen gick så fruktansvärt långsamt och de kändes som
om jag inte gjorde annat än att klä på och av barnen plus byte ett
x antal blöjor. Att de sen regnade gjorde ju inte saken bättre.

Daniel som var hemma med båda barnen skickade iallafall lite
uppmuntrande sms.

* Ungarna hjälpte till o göra pannkakssmet. Dom knäckte
varsitt ägg och hällde i mjölk innan jag fick spelet på dem.
Omsams om mjölet och skålen välter.....

*Dom är billiga nu.

*Från och med nu lagar du pannkakor igen och jag bara äter.

Hahaha men goda måste de blivit för de fanns bara 4 kvar när jag
kom hem. Och de hade tydligen gjort en dubbelsmet.

 star wars nörd som han är.

Idag hade vi tänkte ta med oss barnen till mässan
för att se om de fanns några svinsprutor åt oss. Men vi åkte inte ens dit
då vi hörde från flera håll att de var kaos där borta.
Får försöka få med mig Oliwer till BVC imorgon istället.
Huvudsaken är ju att han och Thella får ta den.

När jag kom hem hade mannen fixat kvällsmaten.
Korv med bröd eller köttfärsås och makaroner stod på bordet.
En del har de bra:-)

 Dessa 2 troll fick jag en välkommen hem kram av.
(Sofia känner du igen muskeldräkten? ;) )

 Gott de ä som Thella brukar säga.
 Akta han anfaller

Pappa pratade i telefon då ville Thella oxå göra de. Så vi slog en signal
till morfar och mormor för att se om någon var hemma.
 hej morfar.
 Pappa pratade med en kompis.

Barnen ville inte se bompa idag, så istället satt de och målade.
 fingerkritor är skojiga att måla med.
 koncentration på högsta nivå

Färdiga restultatet. Familjen Widén.

(Å nej de är ingen bebis i Oliwers mage, som jag trodde.
Utan de är hans star wars tröja, vad annars:-) )

Kvällen tillbringade jag framför tv:n efter att barnen hade somnat.

Tisdag 17 nov

Jag cyklade iväg med Oliwer till dagis runt halv 10.
Idag var de jag som fick vabbar med Thella.
Har bestämt att hon ska vara hemma hela denna veckan.
Eftersom hon äter pencillin 3 gånger om dagen och dagis inte ger sånt.
Plus att hon fortfarande är väldigt trött och inte orkar något jätte högt
tempo. Så de får bli så att jag vabbar tis, tor och fredag.

Lite innan 1 var vi och hämtade Oliwer på dagis.
Daniel skjusade oss till vårdcentralen eller BVC som vi
skulle till innan han åkte till jobbet.
När vi kom var de 4 familjer innan oss men ca kvart över 1
kom de massor av barn och föräldrar.
De hade inte börjat dela ut kölapparna och de gick rykten om att de
bara fanns ca 100 doser. Så de var rätt många upprörda föräldrar.
Men 20 i 2 började de dela ut lapparna, och vissa föräldrar skäms
verkligen inte för sitt beteende. De tryckte sig fram emellan alla barnen för
att få sin lapp. Jag fick nr 6 och 7 vilket var helt ok för mig, för jag hade ju
ändå stått där sen 13.
10 över 2 var de vår tur. Oliwer började gråta så fort vi kom in i rummet.
Han är så himla spruträdd, men de gick rätt bra. Tyckte lite synd om alla barn
som satt utanför då de säkert inte blev lugnare av att han skrek som han gjorde.
Stackarn tyckte faktiskt synd om honom oxå, Thella fick oxå en spruta vilket vi
inte hade räknat med då hon äter pencillin. Men de gjorde tydligen inget.
20 över 2 var vi klara på VC så då gick vi och tog en fika innan vi traskade hem.
  fika belöning efter sprutan.

Vi var hemma igen runt halv 4 då började jag med maten och barnen
kollade lite på film.
 Thella hjälpte mig med osten.
 hoppas armen och sonen mår bra imorgon.

Efter bompa var de sängen som gällde för båda barnen, de var rätt
trötta efter dagens utflykt.

Själv har jag sett DHW och ska nu krypa ner och krama kudden,
för imorgon är de "jobb" 8-17.

Hej på en stund



Kommentarer
Kaisa

Skulle vilja kunna kommentera varje bild - de är ju för roliga.



Du.. vad duktig Oliwer är på att rita.. (gillar dina ögon speciellt - det ser som att du går på nåt... ) alva var ganska sen med att rita. först nu som hon börja rita mer på allvar. Och inte bara prinsessor.

2009-11-17 @ 22:45:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0