Ligger lite efter igen.

Börjar bli en dålig vana detta. Fast den som väntar på
något gott väntar väl aldrig för länge, sägs de :-)

I Fredags 20 nov var jag hemma med Thella. Hennes sista
hemma dag från dagis. Oliwer cyklade jag iväg med till dagis.
Sen fick Thella och jag åka med Daniel upp på stan innan
han åkte till jobbet.

Idag var de bara en snabb visit på stan, eller vi kom inte ens
upp på stan. Vi höll oss runt polishuset.
Hämtade Oliwers dagiskort, hade gjort en extra beställning
på dem. Sen var jag och köpte schampoo/balsam till mitt
förskäckliga råttbo till hår. Thella fick en snabb klippning av
luggen oxå.
 nyklipp och ser inte alls så nöjd ut.

Efter de tog vi en promenad hem, stannade till och köpte lite
fika bröd på malins bagerie här på norr.
Thella somnade i vagnen, vilket nästan aldig händer.

Fast de var lika skönt de, för då kunde jag dra med mig henne
varje gång jag behövde gå till tvättstugan.

Lagom tills hon vaknade var de dags att hämta hem Oliwer.
Han var på sitt bästa humör......NOT.
Jag säger bara en sak.
De finns dagar då man önskar älskar sina barn lite mindre.
Och denna fredag var verkligen en sån. Jag ville bara
ge upp och krypa ner i sängen och dra täcket över huvudet.

Nå ja vi överlevde dagen, fast de var inte med många leenden
på läpparna inte. Å de blev banne mig inget Barda för pöjken
innan han somnade.

Lite kladdkaka fick de baka iallafall men smaka den fick de inte.
Hård mamma de har mina barn.
 

Sen målade de lite oxå.
 måste ha på mössan inne för annars fryser man
 gissa vad han målar?
 Clone trooper
 vad vill de här söta små blåögonen då?
 Snälla mamma rädda "nutten" död eller levande.

Var en elak mamma idag när jag tvättade OCH torktumlade
Thellas älskade "nutte" Då var jag inte poppis kan jag lova.
Hon grinade i 20 minuter medans den var i torktumlaren.
Å när hon tillslut fick ut den vägrade hon släppa den på
hela kvällen.

Jag avslutade kvällen med att kolla på Idol.
Vet inte riktigt vad man ska säga om de som är kvar.
Tyckte nog Reza kunde fått stanna lite till.
Jag har väldigt svårt för Calle, Tove och Mariette.
De sjunger väl rätt okej, men jag tål inte att se dem.
Fast å andra sidan är de väl inte direkt någon av Idolerna
i år som har utseendet och utstrålningen som en stjärna.
Eller vad vet jag en tondöv glasögonorm, har väl ingen
talan i detta ämne. Så jag lägger ner på en gång.
Sorry mig att jag ens tog upp de.

Föresten idag när jag lämnade Oliwer på dagis hade de satt upp
lite lappar på vad barnen sagt.



Lördag 21 nov

Daniel som lyckas komma åt lite billigt virke fick hjälp av
sin pappa att hämta hem ett lass till.
Jag och barnen följde med för att undertiden gå och kolla
lite julklappar i leksaksaffärerna i Marieberg.
En sväng på godislagret och H&M hann vi oxå med.
 Oliwer önskar sig star wars lampa 199:-
 Söta barn som igår såldes billigt på blocket.
(Får inte glömma ta bort annonsen)
 lördags "dodis"

Efter 2 timmar var vi hemma igen.
Oliwer hade bestämt med dagis kompisen Filip att de
skulle leka på eftermiddagen, så han tittade över.
Grabbarna lekte och jag slog in lite julklappar och
födelsedags presenter.
 jag slår in paket
 Daniel sover.

När Filip åkt hem kom svärföräldrarna över och tog hand
om barnen 1 timme så vi hann åka och handla lite på Coop.
 farmor med barnen.

Fy f... vad dyrt de är märker man nu när vi börjat handla
mer på Willys. Helt sjuk.
Vi som var lite anti Willys innan har verkligen bytt sida.
Ända positiva med Coop är att de är roligare att gå där,
finns mer att titta på. Och de stora pluset.
Vi kan schanna in varorna och packa undertiden.
Det saknar vi på Willys.

På kvällen gjorde vi en kyckling sallad som kvällsmat.
Blev lite lördagsmys i soffan till Robinson.
Så fort barnen somnat kollade vi på senaste
Wallander filmen Läckan. Den var helt ok.

Söndag 22 nov.

Idag fick jag  sovmorgon, vilket var hur skönt som helst.
Så när jag vaknade vid 9 av att kissblåsan höll på att spricka
var jag utvilad och på G för en dag på Lek och buslandet.

Innan kalaset började 12:30-15:30 så tog Thella ett bad och
jag en dusch. Oliwer fick i uppgift att roa Thella i badet.
Men hon tröttnade snabbt och ville hellre vara med Oliwer och 
leka.
 upp med händerna
 släpp inte ens en fis för då är du dödens död.
 ja där fick du din döda groda.
 Thella tyckte den döda grodan var så rolig,
så hon ville själv bli en.
 
Daniel och Thella skjusade oss till Lek och buslandet.
Oliwer röjde och jag satt och pratade massa skit med de andra
föräldrarna.

 paketöppning

Så fort kalaset var klart åkte vi till svärföräldarna för att få lite
mat och fika.
Där efter var det dags för Oliwer att dra till gympan.
Idag slapp jag följa med, Daniel drog den lotten idag.
Thella och jag stannade hemma och sorterade tvätten sen i
tordags istället.

Efter gympan tog vi oss en kvällsmacka och pratade om dagen.
Sen hoppade barnen i säng och Daniel i badet.
Själv hamnade jag här framför bloggen.
Nu ska jag bädda ner mig i sängen och se om de är något
att titta på, annars får de bli att läsa några sidor i min bok.

Tack för denna gång hörs snart igen.




Kommentarer
Kaisa

Å vad jag skrattar åt "hänsyn" hahahahahahahahahah... Å de är så roliga...



Det är alltid så kul att läsa din blogg - jag får alltid skratta så gott. TACK!!!

2009-11-22 @ 22:15:50
Sofia

Oj vad Neo är nöjd över t-shirten den presenten uppskattades verkligen! Kram

2009-11-26 @ 09:17:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0