Shopping på stan med Thella.

Kan nog minsan bli en shopping tjej av henne oxå:-)
Idag efter att jag lämnat Oliwer på dagis, lämnde Daniel
av mig och Thella på stan.
Vi tog en runda i alla gamla vanliga kläderaffärer.

Började med KappAhl. Var mest irriterad för att de inte
gick att komma fram med vagnen.
Sånt stör mig fruktansvärt, tror de att alla föräldrar kan
handla utan barn eller?
 2 nya pjymaser blev de till Thella.

Sen traskade vi vidare till H&M.
Hittade lite smått och gott där oxå, men nu ikväll när
jag kollade deras online shop fanns de massa nya star wars
kläder som jag vill ha till Oliwer.
 Thella fick en tunika och pjyamas.
 Köpte detta till Oliwer. Han har inte sett de än.

Thella var bara så go inne i affärerna hon gick själv och kollade.
När hon gick där och kände och klämde på kläderna sa hon
- nej
-nej
- inte den
-Ja
-Kanske
-Nej
-Nej

Ja så vidare, hon lätt som en vuxen. Undrar vem hon har tagit efter.
Tror ioch försig att de är Oliwer hon fått de efter för de är så han brukar
låta när vi kollar kläder. :-)

En sväng in på Åhlens blev de oxå. Har inte varit där
inne på super länge. Men visst vad jag ville ha.
Har sett massa barn med deras fuskpolo, den är bara så bra.
(Emma kan du köpa med dig en till från jobbet.)
 fuskis och strumpor till Thella
 strumpor till Oliwer.

Innan vi tog bussen hem kollade vi in vad Lindex hade
att erbjuda. Fanns allt lite där oxå, men hade jag varit
utan vagn hade jag nog kollat lite bättre. För nu kom
man f.. inte fram någonstanns.
 mer strumpor, benvärmare, mössa och vantar.
 Winnsans 1 års present är nu inhandlad.

Så fort vi kom hem slängde jag i Thella lite välling.
Hon vägrade äta och vi skulle hämta hem Oliwer och
Oskar från dagis.
Skyndade oss hem i regnet, serverade lite mellis och sen
lekte grabbarna hur bra som helst.
Innan Oskar åkte hem hann vi äta lite korv med bröd till
kvällsmat och samtidigt spela lite fem myror alfabetsspel.

 Thella provade om de gick att måla med nya vantarna.

Efter bad och sagoläsning sover nu båda barnen.
Daniel är iväg till jobbet igen, han hade lånat en vagn för att
köra hem virke. Han hade fått köpa de superbilligt tydligen.
Så nu har vi hela alltanen täckt av virke.
 God natt

Just ja. Idag kom äntligen syskonkortet på våra gullungar.
Hmmm kanske inte kan skryta med att de är så himla gulliga
på kortet. Men de är våra iallafall.
Och med tanke på hur vi ser ut kan man inte begära att de ska
vara fotomodeller.
Men jag måste erkänna att jag tyckte bättre om förra årets kort.
De var så små och söta då, nu ser de så vuxna och skrämda ut.

Förra året


Och årets


Vet i tusan om vi ska ha kvar dem, vad tycker ni?

Nu kommer mannen ska ta och äta lite med honom,
sen blir de sängen och min nya bok.

God natt.

Föresten Emma kortet i förra inlägget på gammelmormor.
Det är Thella hon har i knätt. Och du hade rätt de är
Oliwers gamla kläder.


Kommentarer
Malou

Åh mammas älskling kommer vara så fin i sin klänning på julafton. :-) Tack så mycket. :-) Emil tyckte den också var super fin! :-)

2009-11-19 @ 20:31:38
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/
sofia

Jag tyckte fotot var fint (dock finare förra året)!

Synd att Thella inte smila men, men man kan inte alltid vara glad!

Kram bacill-rädda Sofia=)

2009-11-19 @ 21:07:15
URL: http://blondinmama.blogspot.com
Kaisa

Har ni scanner?

scanna in och så skicka tillbaka.. gjorde jag ett år... =)

2009-11-20 @ 13:07:56
Jessie

Tycker nog du ska behålla ett bara för att. Men som kaisa säger, scanna in o skicka tillbaks om ni är tveksamma. Då har ni ju alltid ett kvar o kan skriva ut själva om ni vill. Men de e ju faktiskt lite roligt när de e större att ha kvar fotona...

Härlig shoppingtjej du har förresten =).

2009-11-22 @ 11:47:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0