Håll i hatten för här blåser de som bara den.

Natten var kanske inte den roligaste jag haft på länge men vi överlevde den oxå.
Thella vaknade av att hon hostade så mycket runt 23:00 i går kväll.
Jag gick och la mig med henne inne i våran säng, där inne låg hon sen och halvsov (snurrade) tills kl var 01:30. La in henne i hennes säng igen och hoppades på att få sova några timmar till.
Men hon började hosta jätte mycket igen, skickade ner Daniel för att fixa lite hostmedicin till henne.
När vi gett henne de somnade hon om och sov rätt bra fram tills kl kvart över 8 imorse då vi fick väcka henne. Hon hade lätt kunnat sova längre om vi inte gjort de.

Eftersom Thella var så seg skjusade Daniel först iväg Oliwer till dagis, så han inte skulle missa utflykten de hade idag. Jag gjorde Thella i ordning så länge.
Sen åkte vi iväg och lämnde henne på dagis och åkte sen vidare till Willys för att handla.
Var hemma igen runt kvart i 11. Då ät vi väldigt sen frukost och sen började Daniel göra iordning för att sätta upp handtagen på garderoberna i hallen uppe.
Fick inte upp dem eftersom skruvarna var för korta, så himla typiskt.

Kvart över 1 var vi iväg till dagis för att hämta upp barnen igen, Thella stackarn låg och sov igen.
Så de var andra gången idag som vi fått väcka henne. Oliwer och Daniel skulle nämligen gå på bio, å jag och Thella skulle göra de vi tjejer är bästa på. SHOPPA:)
Å jäklar vad bra vi var på de, hittade kläder till Thella för 500:- Men hon behövde de verkligen, hon har bara en massa sommar kläder och de känns inte helt rätt just nu.
Vi hann klart precis till bion var slut, så vi möte upp killarna vid bion.
Tog sen en sväng ut till K-Rauta för att köpa rätt skruv och lite ljung till framsidan.
Han är så fiffig min man. Kanske inte i köket men på andra sätt.
 en trött dotter
 en cool son

När vi kom hem fixade Oliwer och Daniel landet medans Thella och jag var en sväng hem till svärföräldrarna och tog in posten. Kom hem igen lagom tills killarna var klara.
 fint eller hur mamma och pappa.

Jag och Thella gick in för att fixa lite kvälls mat. Idag lyxade vi med korv å bröd.
Sen försökte jag få Thella till att pröva alla kläder vi köpt idag, men efter att hon fått på sig benvärmarna vill hon inte prova något mer.
 så söt så
 syskon prat. Oliwer försökt få Thella till att pröva alla kläderna.
 3 tröjor (ta 3 betala för 2) ett par svarta tights, ett par strumpor.
 denna klänning/tunika är inte helt 100 på den får se om
den lämnas tillbaks eller inte.
 en skit snygg grön tunika och rosa/lila thights till.
 fattar inte varför Oliwer alltid måste stå så när man ska ta kort.

Innan barnen skulle göras iordning för kvällen hjäpte Oliwer Daniel att sätta upp handtagen vi garderoberna uppe.
 blev rätt bra faktiskt
 som sagt Thella vill inte ta av sig benvärmarna.

Thella somnade direkt efter vällingen, å de var kanske inte så konstigt med tanke på hur lite hon fått sova de senaste dygnet. Oliwer somnade oxå rätt fort medans han låg och lyssnade på cdsagan om Narnia.

Nu ska jag ta och kolla runt lite på nätet, kanske att man ha något nytt blogginlägg att läsa. Sen får de bli sängen för idag är jag super trött.

Kram på er



Kommentarer
Malou

Haha, så söt hon är i sina benvärmare. Vill också ha, men de skulle se super stora ut på Winnie, om man inte klipper av dem vill säga. :-)

2009-10-08 @ 08:03:46
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/
Eva

Vad fina kläder du hittat till Thella! Den gröna tunikan med blommor på fick kusinen Isabella av oss nu när hon fyllde tre år! :) Jag visste inte att det fanns benvärmare till småtjejer, det får jag nog fundera på till Tilde... Kram!

2009-10-08 @ 13:00:20
Anonym

Åååå va roligt att få shoppa!! Men med en som är arbetslös så gäller de att hålla hårt i pengarna här... =(

2009-10-08 @ 18:55:34
Malin

3 för 2 är ta mej tusan de bästa som finns =).. de vet va mammor vill ha hihihi... ja oki pappor oxå då, måste ju va jämställt (tydligen)...

2009-10-08 @ 19:15:33
URL: http://malin-westerback.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0