jajja men då är vi pått igen.

Torsdag 8 okt.

Fasen kommer ju knappt ihåg vad som har hänt dessa dagar. Men barnen var på dagis som vanligt och jag slappade här hemma. Daniel hade knappt sovit något under natten så han var hemma från jobbet. Jag hade hand om tvättstugan och han om ungarna efter att de kommit hem från dagis.
Till kvälls mat lagade Daniel en pasta grattäng med bacon. Blev faktiskt rätt gott.
Oliwer vägrade somna på kvällen så han var vaken till lite innan 21. Han var inte upp och sprang runt men låg i sin säng och snurrade.

 Oliwer försökte göra armhävningar (han hade sett den där 5 åringen som var super stark på nätet)

 Thella tyckte de var roligare att rida på Oliwer.

Fredag 9 okt.

Eftersom Daniel sovit lika dåligt inatt så var han hemma idag oxå. Vi tog en slapp morgon med massage i sängen. Alla fick bli masserade även de små.
  Thella njöt.
 Oliwer satt en stund framför star wars spelet.

Vid den sena frukosten ringde Emma för att kolla om jag ville hänga på henne till marieberg, utan man och barn. Vad svara man på de??? JA såklart.
Skyndade mig att bädda rent sängarna, städa av nedervåningen och duscha.
Kl 11 hämtade Emma upp mig, vi började med att släppa av henne barn hos mormor och morfar.
Sen åkte vi till marieberg, började med att äta lite lyxig lunch på Pacos. Efter de blev de shopping för pengar som inte finns. Men bra affärer de gjorde jag.
  t.e.x.en skjorta åt Oliwer.

Emma och jag hann gå några timmar innan Malou och Emil plus lilltjejen kom.
Då följde jag med dem hem efter att han handla lite på systemet och Coop.
Hemma väntade mannen men inga barn, de hade blivit beslagtagna av farmor och farfar som precis kommit hem från utlandsresan. Så barnen såg vi inget av förens runt 5.

Malou och Emil packade upp lite och gjorde sig hemmastada. Emil och Daniel hittade till datorn för ovanlighetens skull. Vi tjejer förbredde kvällsmaten iställlet. Som sen Daniel lyckades göra vädigt well dond!
 japp vi hittade de rymlingarna på de gamla vanliga stället.
 Winnie var ute och gick med moster Malin en sväng.
 sen tog Thella hand om kusinen medan mamma och moster prövade kläder till morgondagens stora röjar kväll.

Barnen somnade rätt fort så Malou och jag slappade i soffan till Idol och killarna satt vid datorn.

Lördag 10 okt.

Man har ju sovit bättre om man säger så, efter en natt på världens tunnaste madrass, inne på Oliwers rum. Men men de var bara att ge sig upp när små tjejerna vaknade runt halv 8.
 Thella gillar att krama Oliwer som ni kanske har märkt.
 Winnie gillade alla leksaker Thella och Oliwer hade.

Efter frullen och att de små sovit en stund, packade vi ner lite fika och åkte till rävgången.
Där tog vi en lite promenad å matade ankorna. Emil njöt verkligen av denna promend och vill göra om den så fort vi kom hem till värmen igen. ;-)
 ut i skogen ska vi gå, yippi vad kul de ska bli.
 ankorna ville gärna smaka på vårt torra bröd.
  fjantarna flydde upp på bordet.
  fikatajm.

När vi kom hem till värmen igen, började Malou och jag göra oss iordning.
Elle och Tias kom runt 5, så Daniel skjusade oss tjejer till Hellas där vi skulle äta halv 6.
Vi hann in en sväng på Elle och tias hotellrum innan vi skulle ner till conventum. Insläppet skulle börja kl 20. Men när vi kom dit 19:30 så öppnade de upp dörrarna på en gång. Vilket inte gjorde oss något då slapp vi stå ute och frysa. Fick jätte bra platser, precis bakom stängslet där de som ätit satt. Så platserna gick verkligen inte att klaga på. Inte underhållningen heller.
Fasen vilket ös, längtar som bara den till nästa år. Då ni då ska vi avancera till efterfesten oxå.
  mina trevliga stolsgrannar.
 Andreas Jonsson för er som undrar.
 Martin, Andreas och Mikael T.
 Magnus Samuelsson

Lite skön sång

Å en sång till  

Ja kvällen var verkligen hur bra som helst, fast att jag hade blivit tvingad att trycka ner fötterna i ett par mördar skor. Fasen gick inte gå i dem, hade så himla ont. Hade verkligen inte kunnat gå ut och dansa efteråt. Kunde knappt rocka loss under kvällen, så när jag släppte fötterna fria när vi kom hem, tog de ett glädje skutt. Eller nej där ljög jag för de kunde inte röra sig, men de hade gärna velat göra ett skutt. Så nästa år är de banne mig jag som har på mig mina äskade gympa dojjor.

Tack snälla Tias för du körde hem mig och Malou. De var en riktigt trevlig biltur. Sen att Malou höll på att skita ner sig när du höjde rösten och knyttnäven till andra bilister de är en annan femma. Men jag kännde mig säker i baksättet. :-)

Söndag 11 okt.

Hela söndagen kände man sig kanske inte helt på G. Men vi tog oss igenom den dagen oxå.
Elle och tias tittade in en sväng innan de skulle åka hem till Strömsnäsbruk igen. Vi tjejer skjusade hem Oliwer till dagis kompisen Isak en sväng. Sen åkte vi vidare till Mega för att kolla lite barnkläder och skor. Malou hittade kläder och Elle skor, själv höll jag hårt i plånboken.

  gästerna hann måla lite med Thella oxå innan de åkte hem till sitt lilla troll Emmy.

  
Helgens samtals ämnen har hela tiden kommit in på en kommentar jag gjorde om Daniels mage.
Kommer inte exakt ihåg vad det var jag sa, men de var något med att där kommer han med magen hela tiden. Å de har jag fått höra kan jag lova. Och sen har alla kommit med sina magar.
 eller nja inte alla.
 godingen åker bil med dockan
 Winnsan kollade läget i hallen, den ligger så nära den roliga trappen.

På kvällen köpte vi lite taimat och tog de lugnt hemma i soffan. Oliwer fick stanna upp länge eftersom han inte haft något fredags eller lördags mys.
 Thella snodde till sig lite moster mys.
 Denna nya linnes pjamas köpte jag till Oliwer i fredags,
han har kallingar i samma på sig.
 Winnsan gillade dockan.

Natten blev kanske inte så lugn och skön som man hade väntat sig. Thella vaknade och hostade hela tiden, så de slutade med att hon sov inne på golvet i Oliwers rum med mig. Winnie som oxå blivit förkyld (alla skylller på Thella förstår inte varför?) vaknade oxå till och från hela natten. Så de var väldigt trötta föräldrar som motvilligt gick upp på måndags morgonen.

Måndag 12 okt.

Idag blev de inte som man hade tänkte sig med barnens sovning på förmiddagen. Thella lyckades inte somna då hon hostade hela tiden. Winnie sov en stund och efter de åt vi lite sen lunch.
Killarna hade tagit med sig kok korv och åkt upp till Ånnaboda för att röja lite i skogen.
 fika stund
 hmmm jag som trodde jag hade en snäll lite pojk.

Malou och jag tog med oss småtjejerna upp på stan en snabbis. Daniel hade åkt iväg med Thellas vagn så vi fick nöja oss med en vagn och en bärselle.
 Thella väntar på bussen, så som Oliwer alltid gör.
 Winnie fick snällt sitta vagnen.

Malou hittade en pjamas till winnie och jag köpte en star wars tröja till Thella.

När vi kom hem igen var killarna hemma. Vi fick för oss att vi skulle försöka ta kort till julkort och almanackan. De gick väl sisådär om vi säger så. För bildbevis kan jag inte lägga ut ifall att de blir så att vi använder något av korten.

 Emil serverad kvällsmaten.


Fick ett mms av storebror Peppe.
Tydligen så hade storebror Pontus skjutit 2 älgar under sin första dag i skogen för i år.
Kul för honom att hans son Tim oxå var med, de kommer han prata om på dagis framöver.
Grattis Pontus till jakt lyckan, snällt att du spara några älgar till de andra i jakt laget ;-)

På kvällen när vi lagt barnen (trodde vi iallafall) så bäddade Malou och jag ner oss i soffan för att kolla på en film. De slutade med att vi fick sällis av Winnie, Emil, Daniel och tillslut Thella oxå.
Så vid 23 gav vi upp och gick å la oss med tjejerna.
Jag flyttade över min madrass och la mig i Thellas rum.
 så här sov vi under natten, eller sov och sov vi försökte iallafall.

Tisdag 13 okt.

Daniel hade tagit semester idag för vi hade fått för oss att Malou med fam skulle stanna längre från början, men nu blev de så att de var tvugna att jobba å lämna in bilen. Så istället fick vi en extra slapp dag tillsammans bara Daniel och jag. Å de är ju aldrig helt fel.
 Winnie tog ett sista varv runt bordet för att se om de
fanns något att plocka åt sig.

 Hej då familjen Nilsson/Palmer ses snart igen.

När barnen blivit lämnade på dagis och Malou med familj åkte hem, åt vi lite frukost.
Sen snabb plockade jag lite och satte en stund framför datorn, men sen sket vi i alla måsten och gick och la oss. Sov sen i nästan 2 timmar innan de var dags att hämta hem barnen.
Å jäklar vilka grininga barn de kom hem idag, de var en himla tur att vi sov på förmiddagen annars hade jag aldrig orkat med deras gnäll.

Oliwer bröt nästan ihop vid mellis, så han fick gå och lägga sig på sängen. Trodde en stund att de var feber som var på väg, men de kom ingen som tur var.
Istället somnade han och sov i 30 minuter medans jag damsög och torkade golven nere.
 En trött Oliwer och en pussel Thella.

När vi fått liv i Oliwer för flyttade vi oss till övervåningen och hjälptes åt att städa där.
Barnen slappade framför varsin tv och jag å mannen städade som aldrig förr.
Vill få allt klart, så vi slapp hålla på med de imorgon. För då är vår sista lediga dag tillsammans utan barn. För om allt går som de ska så börjar jag min praktik på måndag nästa vecka.

 en slappfis i sin säng
 ännu en slappfis i mammas säng.
  lagom go och rund man i sina bästa år, njuter av att torka golv.
 resterna sen killarnas data träffar i helgen. 2 öl och lite popcorn.

Barnen somnade rätt snabbt, så vi fick lite slapp tid framför datorn innan DHW började.
Hade bäddat ner mig i soffan med lite gott, å vad händer då????
Jo tv aset vill inte samarbeta, eller rättade sagt 5 an la av. Den körde myrornas krig och tillslut kom den igång men de var inte lätt att se bilden för den flög liksom runt som en jäkla jojo.
Så gissa hu nöjd jag var på en skala? 000000000000
Jäkla mupp tv.

Onsdag 14 okt

Klockan ringde kl 8 och idag hade Oliwer skogsutflykt vilket betyder att vi måste komma i tid.
Fick upp och på barnen kläderna rätt fort idag, så vi kom i tid.

  första försöket med tandtråd.

Efter att vi lämnat barnen på dagis, så åkte vi vidare till Willys snabb handlad lite.
Sen väntade vi på att vidoebutiken skulle öppna. Danil var och beställde sig en sub way macka och jag köpte med mig Mc Donalds. Sen åkte vi hem och bäddade ner oss i soffan och kollade på en Johan Falck film. Vi hyrde både 3 och 4, hann bara kolla på 3an. Tänkte kolla på 4an nu på fredag kväll. Eller i morgon kväll om vi inte kan hålla oss, för 3an var verkligen bra.
Innan barnen skulle hämtas hann vi ringa en massa viktiga telefon samtal och slappa en stund framför datorn.

Medans Daniel var och hämtade hem barnen plus en lekkompis bloggade jag lite.
Å när de kom hem fixade jag lite mellis till de hungriga kidsen.
 Innan Isak skulle gå hem hann de spela dator i 15 minuter.
 Oliwer fick fortsätta och spela en lite stund själv.
 Daniel och Thella hamrade lite.

Nu håller Daniel på att göra barnen klara för kvällen ska ta och hjälpa till lite.
Imorgon är de min sista dag hemma helt själv. Har bestämt mig för att göra så lite som möjligt, om de nu går. Hoppas på att hinna med både klippning och möte med arbetsförmedlingen.

Ha en fortsatt trevlig kväll nu ska jag ta hand om mina monster.







Kommentarer
sofia

Åhh ladies night... nästa år följer jag med:)))

2009-10-15 @ 21:04:09
URL: http://www.blondinmama.blogspot.com
malin widén

Du är så välkommen så att följa med Sofia. Ju fler desto roligare.

2009-10-16 @ 12:20:27
URL: http://familjenwiden.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0