Kylan är här å jag uppskattar den inte.

Fryser konstant hela tiden, hatar verkligen kylan. Vill ha tillbaks värmen.
Jag bor numera i min flecce burrrrrrrrrr.

Igår var de torsdag den 1 oktober fatta redan oktober. Vart tog denna sommar vägen?
Bara 3 månader kvar av detta året. huuu vad tiden går fort.

Daniel tog med sig 2 barn som inte alls var sugna på att gå till dagis, båda 2 bäddade ner sig i våran säng och ville inte alls klä på sig och åka till dagis.
 nej mamma vi vägrar gå upp.
 Även när jag fått på dem kläder vägrade de flytta på sig.

 Fick inte bädda Oliwers säng helt idag för han tyckte svärden låg så bra där.

När de tillslut kom iväg till dagis/jobb blev jag helt ensam hemma. Gud vad skönt de var.
Men inte blev de någon lugn stund för de. Garderobsdörrarna skulle målas en sista gång, tvättberget se igår skulle vikas och läggas in på rätt ställe. Hann söka lite mer jobb oxå innan barnen skulle hämtas hem igen.
Idag fick Oliwer ta med sig Viggo hem från dagis. De lekte några timmar och de var hur lugnt som helst, märkte knappt att de var inne.

 Thella fick oxå vara med att leka.
Syns inte så bra på kortet. Men Thella har tagit på sig byxorna helt själv utan någon hjälp av mamma eller storebror. Sen att de är åt fel håll de är bara lite charmigt.

När Viggo gått hem började jag fixa lite med kvällsmaten och göra barnen iordning för kvällen.
Daniel kom hem lite tidigare i dag för de var föräldrarmöte på Thellas avdelning 18:30-20.
Så jag trampade iväg på cykeln i kylan. Föräldrarmötet gick bra men fasen vad frusen jag var när jag kom hem. Hade hoppas på att krypa ner i ett varmtbad men min underbara man.
MEN de sket sig då jag hittade honom så här
 en son som inte ville somna
 en son som jag ibland undrar om han verkligen är min????
 ja vad ska man säga?

Jag lämnade dessa 2 tokar och kröp ner själv i ett varmt bad och kopplade av lite.
Satt en stund framför datorn innan jag gav upp runt 23:00, för då orkade inte ögonen mer.

 Fredag 2 okt

Daniel började kl 10 idag så han åkte iväg rätt tidigt. Sen blev jag själv kvar med barnen.
Har varit rätt uttråkad idag, har inte haft någon lust att gå ut och ingen lust att vara inne heller.
Fick Oliwer till att hjälpa mig med damsugningen på nedervåningen, han gjorde de faktiskt himla bra oxå. Thella nöjde sig med att sitta och äta en riskaka och peka på allt smuts som låg på golvet. (Extra mycket runt henne stol)
 Thella övervakade så de gick rätt till.
 se upp han skjuter
 å akta kaninen hon hoppar så fort.
(Thella ville oxå klä ut sig till star wars när Oliwer gjorde de, men han var inte alls sugen på att dela med sig av sina kläder. Så jag hämtade kaninen dressen till Thella istället)

Efter att barnen fått i sig lite lunch så la jag Thella och
 Oliwer fick sitta framför datorn.

Själv satt jag i telefon en bra stund, fick nämligen ett brev från försäkringskassan idag om att jag inte skulle få några pengar om jag måste vara hemma för VAB eller för egen sjukdom.
Gissa om jag blev lite smått irriterad. De hävdade att jag inte skrivit in mig på arbetsförmedlingen som jag skulle, utan väntat 2 dagar på att göra de.
Först ringde jag af för att dubbel kolla så jag verkligen inte gjort något fel. Vilket jag självklart inte gjort. Jag hade skrivit in mig på rätt dag och de hade af meddelat till försäkringskassan. MEN det hade stått fel i af datasystem från början alltså hade de stått att jag inte skrivit in mig förens 2 dagar efter att jag skulle ha gjort de. MEN de hade af redan ändrar och de stod som extra förklaring i deras datasystem sa tjejen jag pratade med.
Så antaglingen har bara försäkringskassan läst de första datumet och skitit i förklaringen efteråt.
Vilket är jäkligt oproffsigt tycker jag.
Ringde iallafall upp fk. och den otrevliga killen jag fick prata med där, ja en sån får man leta länge efter. Han hade väl bestämt sig redan från början att jag var en bedragare av skattepengarna.
De hela slutade med att jag måste skicka efter papper från af som jag sen måste skicka till fk.
Jäklar vad arg jag var sen i flera timmar. J..... sura människa.

 En super trött Thella som vägrade vakna.

Efter lite mellis tog vi på oss massor av kläder. Sen gick vi till konsum och köpte grillolja. 
Hittade den först inte, då visade det sig att de precis ställt undan den. Det var visst inte så många som köpte sånt nu:-)
Sen gick vi ner till gamla DHL, det fanns ett tivoli där. Oliwer träffade på dagis kompisen Linus de första han gjorde. 
Karusellerna var lite mer för äldre barn men några fanns de till Oliwer.
 Thella kunde nog bara åka en igentligen.
 Men hon fick snällt sitta i vagnen och titta på.

För priserna var inte så himla billiga om man säger så. Oliwer fick åka 2 st.
  Linus fick med Oliwer i en mindre berg och dalbana.
 å hej vad de gick. (han sitter i vagnen längst bak.

1 timme senare traskade vi hem med frusna tår och fingrar. Jag slängde barnen i badet för att de skulle tina innan de var dags för sängen.
 sötisar
 syskonmys i mammas och pappas säng.

Thella somnade rätt snabbt idag, hon slocknade till och med innan Daniel kom hem.
Han hade med sig grillspett hem till kvällsmat som Oliwer, daniel och jag myste med till Lilla melodifestivalen.
Oliwer var bara så söt, de märks att han kolla på idol lite för mycket kanske.
För när barnen sjöng kommenterade han deras framträdande. Det lätt ungefär så här.

*Ja hon sjöng inte så bra men hon följde  kamrorna väldigt bra.
*Han skulle nog inte haft gitarren med sig de förstörde framträdandet.
* Den här texten var bra eller hur mamma.

Haha kunde inte göra annat än att skratta åt honom.

När lilla melodifestivalen var avklarad knappade vi över till idol. Men hela de programmet orkade hans små blå med. Men vi hade de mysigt en stund iallafall. Har ju en kväll imorgon oxå, då ska Daniel ha herrmiddag så jag får roa mig bäst jag ville hela eftermiddagen och kvällen.


Nu ska jag knoppa men vi hörs säkert imorgon. Kram
Denna bild får avsluta dagens inlägg

GOD NATT PÅ ER



Kommentarer
Jessie

Ja fy f*n för att behöva bråka med både fk eller af. Men stå på dig o härda ut. Men jag vart rätt irriterad av att bara läsa de hela så ja kan ju bara gissa hur arg du va...

2009-10-03 @ 20:10:56
URL: http://jessiekotten.blogspot.com
Sofia

Håller med föregående talare!!

Kram Sofia

2009-10-05 @ 21:01:09
URL: http://blondinmama.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0