Så himla trött.

Känner mig inte alls på topp just nu, trött och hängig i kroppen. Orkar inte med en förkylning, så bort med den nu. Räcker med att mannen ojar sig och barnen hostar.

Igår Måndag 26 okt var de en hemma dag, hade tänkte åka och bad men eftersom Daniel inte mådde hundra och Thella hostar så struntade vi i de.
Oliwer fick istället ringa till en kompis, och idag valde han en kille som heter Filip (1 år yngre)
Filip har aldrig Oliwer lekt med förut så de var lite nytt och spännande för dem båda.
De lekte från kl 10 till kl 14 hemma hos oss, sen skjusade Daniel hem dem till Filip.
Så kl 16 åkte vi och hämtade hem Oliwer. Han var super nöjd över dagen.

Vi andra tog de mest lugnt. Daniel låg på sängen och jag lagade lite matlådor.
Thella gled mest bara omkring. Fast den lilla dammen har börjat med en väldigt dålig ovana.
Hon har de senaste 2 dagarna inte sovit något på dagen, och sen även sovit väldigt dåligt på nätterna. De uppskattas inte av resten av familjen.
Får se om de blir bättre imorgon när hon kommer till dagis igen.

Efter att barnen somnat bäddade jag ner mig i sängen och kollade på CSI.
Somnade rätt snabbt efter de. Sov inte överdrivit bra under natten då Thella hostade och Oliwer kom in smygandes på morgonkvisten.

 dagens enda knäppta kort, å ni ser ju hur bra de vart.
 nej de fanns faktiskt ett till.  Thella älskar att leka med sina tallrikar och gafflar.

Tisdag 27 okt.

Halv sov hela morgon sen Oliwer kom in runt 6. Hade satt kl på 7:10, började kl 8 idag.
Oliwer låg på sitt rum och kollade på bompa, Thella och Daniel sov. Så jag och Oliwer smög ner för att fixa en lite smörgås åt honom och mig.
7:50 cyklade jag hemifrån och prick 8:00 gick jag innan för grindarna. Inte dåligt.
Men de tar inte alls lång tid att cykla till Rynninge. Vilket är en fördel för morgontrött Malin.:-)

Dagen har gått bra, lite surt att göra samma jobb som de som får dubbelt så mycket lön.
Jag kan ju inte låta bli att jobba, utan allt jag har gjort idag är samma som jag brukar göra när jag är vikarie på olika ställen. Jag fixar inte att bara se på och glida runt.
Fast enligt en "tant" så arbetstränar ju faktiskt bara jag , så jag måste ju komma in i de innan jag kan börja jobba som vikarie igen :-O
J..... k...... är min ända kommentar.

Nå ja jag slipper bli av med mina A-KASSEDAGAR iallafall.

Barnen var på dagis idag 10:15-16. Daniel låg hemma och ojade sig i sin ensamhet.
Lika skönt de tyckte resten av familjen;-)

Jag kom hem runt kvart i 5, då hade inte resten av familjen kommit hem än.
Så jag tog ett varv och "städade upp" efter en dag utan mamma i huset.
Jag säger bara shit, det skulle se ut som 7 svåra år här om jag jobbade borta i veckorna.
Mat fick man lag oxå om man ville ha någon ;-)
Idag blev de lax och potatis, perfekt matlåda till imorgon.
 Thella målade lite efter maten
 Oliwer och jag spelade lite kort innan det var läggdags.

Barnen är igentligen lediga imorgon men eftersom Daniel inte mår 100 ska vi nog
ringa och kolla om de kan komma några timmar.
Oliwer ska följa med  kompisen Linus hem imorgon från 14-17.
Så de blir lite avlastning för Daniel iallafall om de nu inte ska till dagis.
Själv jobbar jag 8-17 imorgon, känner redan nu hur trött jag kommer vara imorgon kväll.
Är helt slut idag, så på fredagkväll kommer jag somna ovaggad kl 18.

Nepp nu ska jag bädda ner mig och kolla på DHW.

Vi hörs kram



Kommentarer
Kaisa

Jag bor också nära mitt arbete - tack och lov... för jag är också sååååå morgontrött. Eller nu är det ju skolan - men den ligger i närheten.

"Matlåda" - måste du ta med dig mat?



Kram

2009-10-29 @ 19:43:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0