Så trött

Förlåt men jag var såååå himla trött igår efter "jobbet". Kom tack och lov hem till ett dukat middagsbord. Tack älskling!
Sen var de bara att fixa matlådan och lägga barnen. Jag la mig med Oliwer 10 i 7 och vaknade 20 i 8 av att Daniel väckte mig. Släppade mig in till min egna säng och kollade med ett halvt öga på Bonde söker fru. Sen slocknade jag rätt snabbt.

(Ja Kaisa matlåda behövs om jag inte vill betala 40 kr om dagen för dagismaten. Och de har jag inte velat än så länge. Maten har inte varit toppen och de är ju inte direkt någon lugn miljö att äta i.
15 st 2 åringar som far runt och äter av grannens mat. )

Annars då hur var dagen igår.
Jo då jag har varit med om bättre dagar och sämre. Var lite smått irriterad då en av avdelningarna hade ringt in en vikarie utan att ens fråga mig. Plus att när dagen var slut så behövde de ha vikarie på torsdagen oxå. Vikarien de haft under dagen kunde inte så henne syster skulle komma istället.
Va f.. det är ju därför jag är där. För att de ska ta mig som vikarie.
Tror inte jag kommer vara kvar mer än till den 18 dec. Kommer nog inte vilja ha förlängt när de inte använder mig som vikarie utan bara som en extra resurs.

Den personalen som är på min avdelning är super go och snälla. sen måste jag nog erkänna att efter att jag inte fick hoppa in som vikarie igår eller idag så har jag dragit ner på jobbandet.
Asså jag jobbar men jag tar inte lika mycket insiativ och sånt. Varför ska jag göra de när jag ändå inte får något tillbaks. Ja ja jag ska inte vara bitter jag får ju komma ut och jobba med de jag älskar. Får väl bita ihop lite och le med hela ansiktet istället.

Fick lite mms av mannen som var hemma med Thella själv. Oliwer var och lekte hos Linus.
 Mush = smörgås
 Clementinen varade i 4 sek. Hela bitar.
(Mamma/mormor skyll inte på mig de var pappa som hade ansvaret.)
 3 mandariner och 1 apelsin senare.

 trött Oliwer

Torsdag 29 okt.

Imorse började jag redan halv 8. Oj de var tidigt kan jag lova. Tyvärr börjar jag lika tidigt i morgon. Men får sluta runt halv 3 och de är de värt.:-)
"Jobb" var som vanligt skoj och lite kallt emellanåt. Måste ha bättre strumpor i morgon tror jag.

Oliwer var lite hostig imorse och nu är de inte ticks hostan utan vanligt hedlig förkylnings hosta på gång. Hes börjar han bli oxå. Men han orkade med hela dagen på dagis men var helt slut nu ikväll när vi kom hem. De tog mig 1 timme att komma hem idag. Kom till dagis några minuter innan 4 men var inte hemma förens 5. Då med trötta och hungriga barn.
Slängde i dem lite fläskpannkaka jag hittade i frysen. Sen på med pjamaserna och ner i sängen med dem. De låg där och kollade på bompa medans jag duschade.
Daniel hade med sig en kebab hem som vi skulle dela på var tanken. Fick lite hjälp av Thella oxå.
Hon är otrolig tryckte nästan i sig en 4e del själv. Hade glatt ätit mer om vi inte sagt nej.
Ska väl tillägga att hon vägrade äta fläskapannkaka innan, så hon var nog riktigt hungrig.

Halv 8 sov Oliwer och Thella låg i sin säng och sjöng. Tror hon gav upp närmare 8.
Nu ska jag ta och bädda ner mig i sängen och se om jag kan somna.
Finns väl inget att se på tv:n iallafall.

Nepp god natt på er.

Dagens bilder får jag väl avsluta med.
Oliwer och hans kompisar på dagis hade byggt ett sandslott.


Har ni sett han med de tillgjorda flinet.
Men söt är han:-) Och stor.


Pratade med mamma i telefon i dag, hittade då Thella så här.
Frågade vad hon gjorde.
-Äter blev svaret med ett leende.



Kommentarer
Malou

Han var jätte fin på kortet! Mosters gull! Men han blir alltid bra på kort. :-)

2009-10-29 @ 21:41:20
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/
Jessie

Men va f*n!!!! Varför använder dom inte dig??? O du säger inget?!?!? Helt klart ska du bara "glida" så mycket du kan när du inte får nåt tillbaks. Jag hade blivit vansinnig. Men utnyttja dig som resurs gör dom gärna... grr...

KRAM

2009-11-01 @ 10:19:40
sofia

Vilket fint foto på Oliwer är det dagiskortet?

Kram S

2009-11-02 @ 08:48:29
URL: http://blondinmama.blogspot.com
lollo

fattar ingenting. har du fått ett vik??

2009-11-02 @ 10:30:48
URL: http://trollmammsis.blogspot.com/
Bloggaren

Men lilla Lollo. Snacka om att ligga efter.

Jag har fått praktik genom arbetsförmedlingen eftersom mina A-kassedagar är på väg att ta slut.

2009-11-02 @ 11:27:06
URL: http://familjenwiden.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0