Söndag hos familjen Widén

Inte allt för rolig söndag men vi har överlevt.
Thella var lite väl morgonpigg i natt. Hon tyckte att vi skulle gå upp kl 5. (Hade ställt om klockan)
Vi tyckte iallafall att var på tok för tidigt. Fick henne tillslut att somna om. 
Klockan 6 kom nästa små fötter trippande ( läs klampande) då var de Oliwer som ville gå upp.
Suck försåt mig inte på våra barn, varför kan de inte bara vara som sina föräldrar.
Vad är de för fel med att sova länge på mornarna?

Lite innan halv 10 åkte Daniel iväg för att träffa killarna en sista gång för denna helg.
Jag och barnen åt lite frulle och lekte lite.
 sötnosen
 Oliwer tyckte Thella kunde bre sin egna smörgås idag.
Å jag de gick rätt bra kan jag tillägga.

 Busungarna hittade några överblivna salta pinnar.
Tyckte de blev tyst lite allt för länge ;-)

 vad vill du nu mamma?
 vi har ett väldigt viktigt samtal här.
 -Snälla Thella vill du inte sova lite nu?
                                 - Nej
                                - Men snälla visst är du lite trött?
                                - Nej
                                -Men om du får snutte och tutte då?
                                - Jaaaa

Haha Oliwer försökte med allt, han skulle nämligen få sitta vid datorn när Thella sov.

Halv 11 försökte vi få Thella att somna (hon var super trött) funkade inte så himla bra.
Hon låg i sin säng i 1 timme och pratade och sjöng om vartannat. Oliwer och jag slappade framför varsin dator. Men som sagt efter en stund gav vi upp och gick ner för att laga lite mat istället.

Daniel kom hem igen lagom till maten serverades. Oliwer hade gått ut för att kolla om grannbarnen Noel och Mira var ute. Så honom fick vi hämta in lite innan 13.
 å ska hamburgaren vara klar snart...
 ja äntligen lite mat till magen.

Medans Daniel och Oliwer åkte på simskola satt Thella och jag å kollade på musikvideos på youtube.
Hennes favis är (sen Malou visade den )
Kramsången http://www.youtube.com/watch?v=y7dCBbaQLEE

En stund innan grabbarna kom hem gick vi ut för att röja upp på baksidan, sen svärfar klippte häcken igår. Vi var lagom klara tills de kom hem.
Då gick vi in och tog lite mellisfika innan de var dags att cykla till gympan.
Innan vi åkte dit hann vi spela lite kort oxå, vilket Oliwer tyckte var super skoj.
Måste ta och göra lite sånt mera känner jag, alltid trevligt att göra något hela familjen.

Oliwer och jag tog iallafall cyklarna till gympan, å fy vad mörkt de var.
Oliwer har super bra lysen på sin cykel plus att han hade reflexväst.
Men jag hade jätte dåliga och ingen väst. Måste verkligen fixa de innan jag ska börja cykla tidiga mornar och sena kvällar nästa vecka.

Efter gympan var de bara att fixa lite kvälls mat till trött och hungiga familjemedlemmar.
Barnen somnade himla fort idag, inte mig emot. Och mannen har oxå krypit ner under täcket för att oja sig. Ja vi var visst där igen. En förkylning och mannen är som värsta gnällspiken.
Nå jag lite ska jag nog ta hand om honom. Känner mig oxå rätt trött efter en hård helg.
Så jag ska ta och tacka för mig och krypa ner med mina isbitar till fötter och försöka sno åt mig lite värme. :-)

God natt på er.
Kram



Kommentarer
Jessie

O sen barnen blir finniga tonåringar o inte vill annat än sova så kommer du garanterat tjata dom ur sängen... Visst är det konstigt? =)

2009-10-26 @ 12:57:30
emma

Du ska vara glad att hon stannar i sängen en hel timme!! iaf fast hon är vaken ...sånt händer inte i mitt hus .

2009-10-26 @ 18:44:40
Kaisa

Å Oliwer har såna jeans som Elias skulle dööööö för. idag var vi på stan och jag ahde lovat att köpa en star wars film... det blev den allra första som kom... Det är väl bara att börja samla... :)

2009-10-26 @ 21:39:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0