Surt sa räven.

Fasen vilken dag, har nog aldrig varit så arg på Thella som jag var imorse/förmiddags.
Jag hade satt klockan på ringning för jag skulle beställa biljetter till melodifestivalen.
Tror ni klockan ringde..... nej självklart inte. Å jag fattar inte varför för den var på och allt men inte ett ljud kom de ifrån den :-(
Hur som helst for upp 10 över 9 och skyndade mig och loggade in på ticnet. Hamnde i en kö där de stod att jag hade mer än 15 minuters kö tid att vänta mig. Jo tack de märktes för jag satt 30 min, 30 minuter blev 1h som blev 1½ och tillslut var vi uppe i 2 timmar.
Och vad hände då tror ni, jo vår otoligt söta och beskedliga dotter fick för sig att hon skulle trycka lite på mamma dator. ÅÅÅÅÅÅÅÅ vips var allt borta.
H...... J.... Skit var bara några av orden som flög ur min mun. Oliwer for ut ur sitt rum och räddade in en gråtande Thella där. Å de var nog tur för jag var minst sagt glad då.
Pratade med mamma i telefon samtidigt å de var fasen inga snälla ord som kom ur min mun då.
Var bara att börja om från börja ingen och vänta yttligare 2 timmar.
Sen kom vi fram och vi försökte boka biljetter men allt var tvärslut. Kunde finnas spridda platser.
Men eftersom Oliwer skulle med så var de ju inte ens att tänka på, kul att ha honom 3 rader bort liksom. Nej de får till att sitta hemma framför tv:n och kolla istället. Om jag nu inte ska bojkotta skiten. För deras system med biljettsläppet var inte de bästa.
Under tiden vi stod i kö till ticnet ploppade de upp biljett efter biljett på blocket. Tills slut fanns de en hel sida med såna. Fast självklart till ett dyrare pris. :-(

 detta kort tog ca 5 minuter innan marodören dök upp.

Efter 4 timmars sökande gav vi upp och fixade lite lunch istället. Sen ringde jag och bjöd in oss på en fika hemma hos Fredde och Emma. Packade in barn och man i bilen och drog iväg.
Oliwer och Amila försvann in på hennes rum och lekte.
 Thella snodde Majas dockvagn.

Runt halv 4 åkte vi hem för svärfar skulle hjälpa Daniel med att byta till vinterdäcken.
 tack snälla för hjälpen
 Oliwer hjälpte till att rulla fram däcken.

Undertiden vi var ute och tittade på medans svärfar fixa däcken kom Noel förbi och ville leka lite med Oliwer. Så de fick gå hem lite i förväg (5 minuter)
 sj'lvklart var de star warslegot som gällde för killarnan

Sen fick Daniel för sig att vi skulle grilla, så de var bara att leta fram allt vi behövde i frysen och sätta igång. Halv 7 satte vi oss ner för att äta. Måste erkänna att jag är lite smått trött på grillat nu.

Nu sover barnen sen 1 timme tillbaks, jag fryser som bara den.
Funderar på att krypa ner i ett varmt bad, låter väldigt lockande just nu faktiskt.

Imorgon ska jag inte glömma hämta Oliwers bästa kompis Neo på skolan innan Thella och Oliwer ska hämtas. Får försöka låta Oliwer leka mycket denna veckan, för efter nästa vecka kommer han inte kunna ta med sig kompisar hem. Han kommer inte sluta förens halv 5-5 varje dag. Eller mån och ons är han ledig från dagis, men det kommer ta ett tag för Daniel innan han får in rutin på att vara hemma själv med barnen hela dagar. Så kompisar då får nog hoppa ett tag tills de är mer varma i fötterna. Fast själv tycker jag det är enklare när Oliwer har med sig en kompis hem, för då behöver man inte tänka på att sysselsätta honom hela tiden.
Nå ja nog om de, de får bli Daniels bekymmer.:-)

Dags för badet. Vi hörs kram



Kommentarer
Kaisa

Här är det också mycket "Star Wars" eller sjärnornas krig som jag envis säger - men sonen rättar mig alltid. Hum...



du... har du fått lite jobb? Jag såg att du hade jobbat idag.



KRAM

2009-10-20 @ 22:08:51
Jessie

Ni kan väl satsa på genrepet istället då? Jag va på de ett år o satt dan efter o såg i soffan. Hur kul som helst att då ha sett de hela live dan innan. Ungefär som att både ha kakan och äta den. Kan inte bli bättre.

2009-10-21 @ 12:52:47
Malin

Jo Jessie vi hade tänkt gå på genrepet men de finns inte en sketen lite biljett kvar till oss, eller jo om man vill ha sprida platser och de är ju inte så kul om de bara är Oliwer och jag som ska gå. För de fanns inte platser till 2 st brevid varandra. Grrrrr

2009-10-21 @ 20:04:15
URL: http://familjenwiden.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0