Är de svinis som är på besök?

Nej då skämt och sido, jag tror inte de. Men Daniel är livrädd och tycker att jag ska ringa VC.
Men va fasen en vanlig förkylning dör man inte av i första taget.
Snorig, halsont, huvudvärk, ont i bihållerna och ont i hela kroppen, ja en helt vanlig förkylning.
Alla baciller bara hoppade på mig igår i badhuset. Sen har Thella varit förkyld i en veckas tid, så de är ju inte så konstigt om jag blivit sjuk.

Imorse när Thella vaknade halv 8 var jag helt slut, lyckades komma upp ur sängen för att göra välling till henne. Men sen var de sängen som gällde igen.
Daniel ringde jobbet och försäkringskassan för att sjukskriva mig och sen säga till om att han är hemma och tar hand om barnen. Var så himla typiskt att vi ändrat dagis tider denna vecka. Eftersom jag ska jobba på fredag fick barnen vara lediga idag, då de bara får gå 15 timmar i veckan.
Nå ja Daniel har sköt barnen och jag har gått emellan tvättstugan och soffan.
Så min bästa vän idag som följt mig troget är denna här

Vi har varit sååååååå tajta idag.

När Thella sovit och ätit tog Daniel med sig barnen på en promenad till konsum.
 ett stop i lekparken hade de oxå tydligen. 

Sen hann de inte hem innan de var dags att gå på Oliwers dagis grillning kl 16-17.
 Thella röjde bland de stora barnen.
 lek och bus efter korven.

Själv låg jag hemma i tvsoffan och slappade, fanns inte så mycket energi att spela på.

Men faktist så har jag gjort ett ryck i viktiga samtal som behövdes ringa.
Så imorgon kl 11 ska Oliwer till VC för att få en remis till USÖ med sina fötter.
Sen väntar jag fortfarande på en Kurt som ska ringa från BRAVIDA om våra lampor i badrummet, som inte är helt ok. Spottar i taket som inte är vattentäta är inte att leka med, och nu j...... får de vara nog.Nått måste göras och nån måste ta på sig jobbet och ansvart.
Grrrrrrrrrrrrrrrrrr

Sen pratade jag med arbetsförmedlingen oxå ett väldigt intressant samtal....NOT.
Fattar inte hur de tänker egentligen.
Ringde för att säga till att jag var sjuk, hade redan fyllt i sjuk i A-kasse kortet.
Ja så nu är jag helt plötsligt urskriven ur A-kassan, å när jag är frisk igen MÅSTE jag gå in på arbetsförmedlingen och påanmäla mig igen.
Vad f.. är detta för system. Så om jag bara är sjuk en dag måste jag ringa och skriva ur mig ur A-kassan för att sen nästa dag gå och skiva in mig igen.
De är fasen ett helt tidsjobb att bara vara arbetslös. Alla dessa samtal och papper som ska hållas koll på och fyllas i. Blir så trött på allt. Hoppas verkligen att jag får ett jobb snart, för de här orkar jag inte med.

nepp nu ska jag ta min täppta näsa och krypa ner i sängen igen, tar på krafterna att sitta här.

God natt på er


Kommentarer
Jessie

Johan dras oxå me arbetsförmedling o a-kassa. En JÄKLA skitgöra att behöva jaga papper o allt HELA tiden. Kan meddela oxå att varje gång du hoppar in o vikar måste du ha ett arbetsgivarintyg och skicka med in till a-kassan... Kul va?!?!? Johan som gjorde två små inhopp en vecka på 3 timmar var fick tillbringa bra mycket längre tid för att fixa allt runt om... e INTE avis på er. Håller alla tummar jag har för att du får ett jobb SNART!!!!

2009-09-09 @ 21:10:29
URL: http://jessiekotten.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0