Helgen var rätt lugn.

I Lördags gick vi upp runt halv 9, sen tog vi en lugn morgon. Jag fixade lite innan Peppe kom, ni vet en kvinnas ständiga plockande. Jag ligger nog på topp där tror jag , för Daniel blir tokig på mitt plockande. Daniel och Thella åkte iväg en sväng med bilen, de hade lite ärenden de skulle uträtta. Oliwer var ute och cyklade med Cesar, så jag kunde i lugn och ro hållas med mitt plockande;-)

Peppe kom runt 11 då följde han snällt med mig och Oliwer till Willys, så vi fick lite påfyllnad av kyl och fys. De han kanske räknade med vara att han fick stå för hela kalaset.:-)

När de var avklarat åkte vi hem till Daniel och Thella. Thella sova och vi andra fixade med maten. Eller jag fixade med maten och de andra spelade lite wii som Peppe hade tagit med. 

 En tös som inte ville vakna. Kramar "nutten" hårt.

Efter de så tog jag cyklen till konus för att köpa mjölk. Peppe fick ta hand om Thella
medans Daniel målade garderobs dörrarna och Oliwer lekte med Noel.
Innan kvälls maten blev de en heldel Wii spelande och för att vara ärlig blev de rätt
mycket efter oxå.
 å hej
 fint kommer de bli. 
 dart tror jag de var här.
  koncentration
 hallå stör jag er elller????
 Storebror Peppe. Även singel för er som är intresserad;-)
  tacos och pizza lyxkäk en lördag.
 Oliwer och Peppe spelade oxå dart.
 å lite motorcykel tävling
 Oliwers omtalade fötter.

Så fort barnen somnat kollade vi på en skit dålig film.
De var verkligen dålig, jag somnade efter 30 minuter. Vaknade lagom tills att filmen var slut,
så jag sa tack och hej och kramade kudden istället.


Söndag

Då gick jag upp runt 8 med barnen försökte få dem att vara så tysta som möjligt. Ett uppdrag som är dömt för att misslyckas. Så vid halv 10 gick vi ner till Peppe och fixade fram frukost.
Sen fick vi för oss att vi skulle åkte till stadium outlet. Peppe hade fått pengar i present från Malou och mig så han gjorde av med dem på en ny tröja.
Vi skulle haft gympa skor till Oliwer men de fanns inte i hans storlek. Så vi köpte inte ett dugg.
 självklart blev de NIKE.
  Barnen ville ha hockygrejer.

När vi kom hem var de snabb lunch som gällde för Daniel och Oliwer, de skulle nämligen iväg på simskolan. Och idag mina kära vänner var Oliwer tydligen SUPER duktig. Han hade hoppat från kanten 2 gånger. Ena gången hade han hållit en fröken i båda händerna och andra med bara en hand. Å trott eller ej men när en fröken hade frågat om de var någon som kunde doppa huvudet hade han räckt upp handen. Daniel var i chock när han kom hem.
Ja vem vet snart kanske vår lille kille oxå kan göra ett försök till att simma.

 Thella röjde runt som bara den här hemma när Oliwer var på simskola.
 Hon hade bä bä konsert för mig och Peppe.

Innan Oliwer och jag cyklade vidare till gympan hann han spela lite wii med Peppe.
De var verkligen skit kul de där Wii. Men jäklar vilken träningsvärk jag har nu, har ont på såna ställen som jag inte trodde gick att ha på. Å hur fasen kan man få ont där genom att spela bowling?
 
 så här glad var Thella när Oliwer kom hem. Hon vägrade släppa honom.
 han fick helt enkelt fäktas med henne runt magen.
Å i fäktning ÄGDE han Peppe stort!!

Undertiden Oliwer gympade passade jag på att röra fläsket tillsammans med en annan mamma.
Riktigt trevligt att ha någon att prata med när man är ute och går. Skulle vilja göra de flera dagar i veckan. Vill inte gå själv:-(

Efter gympan var de hem igen, in i duschen och slänga Thella i säng.
Oliwer, jag och Peppe spelade lite mer Wii innan Oliwer skulle sova.
Daniel var iväg till några kompisar, så Peppe och jag roade oss med att se på den nya serien på 4 an. Men shit vad tråkigt de är när de har dubbat texten.
Runt halv 12 gick jag för att krama kudden var helt slut.

 sista bowlingen innan John Blund kom.

Idag Måndag

Jag fick lyxsovmorgon till kl 9. Hade haft så himla ont i magen hela natten. Hatar verkligen mensen. Serverade lite frulle till familjen och nattgästen. Gjorde oss sen iordning för dagen.
Daniel och Oliwer skulle till Eyrabadet en sväng och jag skulle ta med mig Thella till arbetsförmedlingen. Behövde ju skriva in mig igen eftersom jag varit sjuk.
Peppe åkte hem till Stockholm runt 10 när vi andra åkte iväg till våra ärenden.

När Thella och jag var klara med arbetsförmedlingen åkte vi hem igen. Jag la Thella sen slappade jag framför datorn tills Daniel och Oliwer ringde och ville ha mat.
Så Thella och jag fixade lite pannkakor till badkillarna kom hem.

Efter maten gick vi ute en sväng och lekte lite. Daniel fixade med rabatten på framsidan och jag tittade på. Sen fick vi ett ryck och slängde in oss i bilen. Ville hinna till tippen innan den stängde. Hann precis så när de var klart åkte vi ut till farmor och farfars stuga. Men inte var de där, vi kollade runt lite och sen åkte vi hem igen.
 här hinner hon inte med Oliwer och blir då skit sur.
 puss på dig raring (detta var Oliwers ord till mig)
 på jakt efter smultron i stugan hos farfar och farmor
 godingen
 min raring.

Sen blev de kvällmacka och sagoläsning. Å nu sover båda barnen så himla skönt.
Imorgon är de en ny dag. Daniel jobbar och barnen ska till dagis, vilket innebär att jag får ca 4 timmar för mig själv. Yippiiiiiiiiiii

Nu ska jag bädda ner mig i sängen och kolla om de finns något att titta på innan John Blund anfaller.
God natt på er.



Kommentarer
Malou

Fin tröja han köpte. :-)

Men VAD har Thella för rött på sig, under Lille Skutt klänningen?

2009-09-14 @ 21:22:00
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/
Bloggaren

Haha ja du Malou. Det är ett par kalsonger som hon hittat i Oliwers låda, som hon bara var tvungen att ha på sig.

2009-09-14 @ 21:47:02
URL: http://familjenwiden.blogg.se/
Jessie

Ett wii i julklapp till barnen kanske... hihi... Vi köpte ett förra året till BARNEN... rätt kul faktiskt

2009-09-15 @ 12:41:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0