Hinner inte med

Nej fasen dagarna går så himla fort, och på kvällarna orkar jag inte blogg.
Men nu ska jag ta tag i de.

Fredag 18 sep.

Thella vaknade runt halv 8 och ville ha välling när hon fått de somnade hon om. Oliwer låg på sitt rum och kollade på tv. Halv 10 ringde som tur var telefonen, annars hade vi nog sovit bort dagen.
Jag fick väcka en ner bajsade Thella, så himla söt var hon. Hon låg med rumpan upp i vädret utan att bry sig om bajset för fem öre. Efter att ha sanerat henne gjorde vi oss iordning för att åka upp på stan. Kl 11 skulle jag och barnen träffa 2 andra mammor + 1 barn på Creperiet.
 barnen lekte och jag pratade en massa skit. Bra fördelat.

Vi hann få i oss både lunch och lite fika innan vi traskade vidare runt 13. Då kollade vi på vinterjacka till Oliwer. Checkade av Lindex, H&M och KappAhl. Hittade en helt ok jacka på de sist nämnde. Hade ett sms på 25% oxå vilket inte är helt fel.
Sen var vi bara tvugna att kolla båda leksaksaffärerna på stan, de kunde ju fått in något nytt star wars enligt Oliwer.

Lite innan 4 satt vi oss på bussen hem. Kom på att Thella inte sovit något under dagen.
Och ringde då hem till lillåfolket för att se om vi kunde komma och våldgästa.
Bättre att umgås med andra när Thella är så himla trött och gnällig. För då glömmer hon bort att hon är trött. Sagt och gjort vi klev inte av bussen hemma hos oss utan fortsatte ute till Lillån.
Där lekte barnen och snälla Emma och Fredde fixade till och med kvällsmat till dem.
Tusen tack.
 myskram på bussen ut till Lillån
 lasange på burk gick hem men inte den lasangen som vi skulle äta på stan.
 kanske var för att Maja åt oxå.
 Fredde fixade lite kvällsmat till de stora barnen.
 som bara skulle fjanta sig när jag tog fram kameran.
 å Emma hon vet sin plats i hemmet :-)

Daniel kom ut och hämtade oss efter jobbet. Sen satt tydligen Fredde och Daniel och pratade en massa affärsideer en stund. Så lite efter 19 lämnade vi Karlsson/ Eriksson för denna gång.
Efter att ha ätit en kvällsmacka och slängt 1 av 2 barn i sängen. Bäddade vi andra ner oss i sängen för att kolla på Idol och lite av kädisdjungeln. Sen satt vi resten av kvällen framför varsin dator  och ugglade.

Lördag 19 sep

Under natten hade tydligen Daniel krympt en heldel. Somnade nämligen med honom brevid mig och vaknade med en minidaniel = Oliwer. Hade inte alls märkt när de gjort sitt säng byte.

Halv 10 kom Fredde, Emma och tjejerna och hämtade upp mig. Emma och jag skulle på spinning vid Friskis och Svettis kl 10. Innan vi gick in på passet fick vi se att de hade prova på hel förmiddagen. Så vi skippade alla nervarvning på spinningen och hoppade vidare till ett afro danspass i stället på 30 min. Var faktiskt himla kul.

Fredde kom och hämtade upp oss igen lite efter halv 12. Så fort jag kom hem åkte Daniel.
Han skulle till sin kompis Adde och hjälpa honom att flytta. Sen såg vi inte röken av honom förens han kom hem igen vid halv 6. Men då hade han med sig både mat och film :-)
Under tiden Daniel var borta, var jag och barnen på 5 årskalas. Eller de var Oliwer som var bjuden men vi fick hänga på en stund. De började kl 14-16. Thella och jag stannade den första halv timmen, sen tog vi en promenad till konsum. Sen hem med varorna innan de var dags att hämta hem Oliwer igen.
 Thella och jag delade på en glass. Blev inte så mycket dela kan tilläggas.
 Cesars trampbil stod ute och inga barn satt i den. Så Thella passade på att ta en provtur och skita ner sig samtidigt. (för 4:e gången idag)

Innan vi gick in och gjorde oss iordning för kvällen lekte vi lite ute. Oliwer stannade kvar ute tills Daniel kom hem med kvällsmaten.
Han hade oxå hyrt den nya star warsfilmen, så nu ikväll har jag varit dumpad för film kväll med sonen. De kom upp för 20 minuter sen och skulle läsa en saga. Men nu hör jag en lite och en stor snarkare i Oliwers säng. Får känna mig rätt dumpad ikväll med andra ord.

 nakensisssss som Thella säger.

God natt på er.



Kommentarer
emma

ja fredde har det bra han där han sitter o tittar på när jag städar ,en bild säger mer än tusen ord ;)

2009-09-19 @ 22:05:20
emma

näru malin nu börjar du bli riktigt dålig på att blogga ;)

2009-09-23 @ 10:46:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0