Jäktig Tordag

Hade inbillat mig att de skulle bli en lugn och skön Torsdag med man och barnfritt hus.
Men av någon anledning hittar man på så mycket som behöver göras då.

Var först iväg och lämnade barnen till kl 9. Innan de lämnades hann jag slänga in en tvätt i tvättstugan. De var lagom klar till jag kom tillbaks. De var inga problem att lämna Thella, vilket känns jätte skönt. Kommer säkert ett bakslag snart, men de tar vi när de kommer.

När jag kom hem igen åkte Daniel precis till jobbet. Jag tänkte först sätta mig vid datorn, men insåg att om jag gjorde de skulle de inte bli något gjort här hemma.
Så de blev stängd datarumsdörr resten av dagen tills alla sysslor var gjorda.

Innan barnen hämtades kl 14 hann jag

*tvätta 7 maskiner tvätt (fattar inte hur vi kan ha så mycket tvätt ens)
*bädda rent 3 sängar
*plocka i och ur diskmaskinen
*sortera leksaker
*plocka undan leksaker plus allt annat skit
*dammsuga hela huset
*kolla 1½ timme på Män som hatar kvinnor (med lite pause för tvätten)

Från dagis fick jag med mig en extra unge. Oliwer tog med sig Linus hem.
Så först stannade vi ute och lekte lite. Innan de gick in fick de mellis på trappen.
Inne såg jag inte röken av dem ,så jag passade på att se klart på filmen samtidigt som jag lekte med Thella. Himla bra film för överigt

Linus åkte hem runt halv 5, då sprang Oliwer ut till nya grannen och Thella å jag gjorde iordning efter oss i tvättstugan.
Lite innan 6 tröttnade jag och Thella på regnet så vi gick in, Oliwer kom straxt efter.
In med barnen i duschen vek lite tvätt samtidigt, sen kom Daniel hem på snabbvisit med lite mat.
Efter de åkte han vidare till en kompis för lite kompishäng resten av kvällen.

  mums

Sen åkte barnen i säng fort i kväll. Fast de protesterade inte tror de var lika trötta som jag.
Thella somnade på en gång vid 7 och Oliwer däckade kl 8.
Så nu har jag äntligen min slapp dag framför datorn. Funderar allvarligt på att förflytta mig till den redan bäddade sängen istället.

Imorgon ska Thella var på dagis 9-14, de ville att hon skulle komma för att hon varit så lite den senaste tiden. Så imorgon får Oliwer lite egen tid med mamma och pappa. Gud vad utråkad han kommer vara;-)

Hej och god natt på er



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0