Jobbat och shoppat lite

Igår jobbade jag emellan 12-17. Barnen skulle ha varit på dagis men så blev de inte riktigt.
För under natten hade Oliwer haft lite kruphosta, så han sov i vår säng ihop med Daniel.
Jag och Thella delade på Oliwers säng, inte så himla skönt men vad gör man inte för barnen.
Hur som helst så blev de Daniel som fick vara hemma och VABa med barnen.

Så när jag cyklade hemifrån kvart i 12 såg jag skräcken i hans ögon.:-)
Fick sen lite sms/mms under dagen på lite uppdatering och mannens hälso tillstånd.
Några bjuder jag på här.

 hej hej

*Jag är värd belönin idag tycker jag.....   (jag så som är hemma jämt med dom, fasen vilken belöning jag är värd.

*Nu går det en person med tuttat och kör trimmer i buskarna och runt träden. (hmm tack för infon)

*Vi saknar dig. Massor. Ta barnen och jag flyr! Till köpmat stället... (hade bett om att få maten på bordet när jag kom hem.)

*Nu är klockan över 5, jag kräver övertidsersättning. (jag slutade 5 och skulle sen cykla hem)

Jag hade de iallafall bra på jobbet, var skit kul att träffa alla igen barn som vuxna.
Hade gärna jobbat mer, men får väl se om de blir de när jag skrivit in mig i vikariepoolen.

När jag kom hem fick jag börja med att sanera barnen, fasen tror de ätit på någon hela tiden sen jag gick. Daniel hade varit duktig och tagit kort under dagen så jag ska lägga in dem här sen.
Sen fixade jag lite hemma gjorda hamburgare till barnen, som de slukade på en gång. Oliwer fick i sig 2 och Thella en. Nästan så man trodde att de inte fått någon mat. Men som sagt de finns bild bevis på att de inte gjort annat än å äta idag.

Ett bildspel på mina muppar.
  

 Fläskpannkaka.
  kladdkaka
Äpple
 Glass
 gott men kladdigt, men mamma gillar ju att tvätta. Eller hur var de där nu?
 ackta fingrarna Thella.
 Den räddande ängeln på cykel kommer hem. 
 redo för lite kvällsmat
Oliwer somnade kl 8 och Thella höll igång till lite innan 22. Så hon fick äta lite mat med mig och Daniel. Han var iväg och köpte kebabrulle till mig och pizza till sig. Skulle ha sett på en film oxå men de gick inte så bra när Thella röjde runt.

Daniel frågade henne lite om dagis. Samtalet gick ungefär så här.

- ska du till dagis imorgon Thella?
-Ja
-Ska du leka med barnen då?
-Ja
-Är fröknarna snälla?
-Ja
-Vad heter fröknarna då?
-Istin (Christine)
-Å mer?
-Ann
- Ja å så heter en Maria kan du säga de?
-(Formar munnen till ett M men sen blir de ett) Nej.

Sen hittar Thella en ostbågepåse som Daniel handlat med sig, hon slitter och river i den och vill ha.
Tillslut säger jag.

-Ja Thella du får 2 om du lovar att gå och sova sen.
-Hon tittar på mig och räcker upp hela handen och säger 3.

Som om hon trodde att vi hade en deal där, (å oj vad rätt hon hade, 3 fick hon men sen blev de sängen)

 godingen.

 Daniel tyckte visst att de var super bra med en padda i diskhon, uppskattades inte av mig.

Onsdag 2 sep

Idag vaknade vi halv 8 av att Oliwer drömt att han var och pinkade på toan. Synd att de var en dröm för de hade varit bättre att han pinkade på toan istället för i sängen.
Jag sov vidare och Daniel tog tag i sängkläderna och duschen. Trodde att Thella snart skulle vakna så jag satte aldrig klockan på ringning.
Kvart i 9 slår jag upp ögonen igen, fasen vad bråttom vi fick då.
På med alla kläder och i med smörgåsarna. Sen var de raka spåret till dagis.
Daniel var ledig idag så han skjusade oss alla i bilen. Skönt att slippa gå när man har så bråttom.
Jag lämnade in Thella och Daniel åkte med Oliwer till en lekpark, där hans dagis grupp var.

Sen passade vi på att åka till marieberg för att shoppa lite födelsedagspresenter och kläder till barnen. Vi började med att irra runt på K-rauta och försökte få lite klarhet i vår lilla toa som är under renovering. Vilket ni knappast kan ha missat.
Blev inte direkt klokare för de, trodde vi hade hittat vad vi sökte men ack så fel vi hade när vi kollade en sista gång.

Nå ja sen blev de bauhause, å de blev inte bättre de. Efter de inhandlades födelsedagspresenter.
In en sväng på Marieberg för att kolla överdragsbyxor åt Oliwer och nya fleccejackor åt barnen.
Fick med mig 2 nya star wars tröjor till Oliwer som han ska få i julklapp. Så nu är hans julklappar klara.
 

Hittade en super fin star wars väst oxå för 249:- men den fanns bara i små storlekar, så jag ringde H&M i Kungens kurva, å där fanns Oliwers storlek. Så snälla Peppe gick och köpte en till honom.
 

3 par strumpor med star wars mönster och en pjamas till Thella inhandlades oxå.
Fick bara med 2 par på kort eftersom Oliwer redan tagit på sig ett par.
 

Hämtade barnen klockan 2. Först Oliwer och sen Thella. Ni skulle sett minen på henne när Oliwer kom in för att hämta henne. Hela hon sken upp.

 Vårat allt.

Så fort vi kom hem packade vi upp allt. Oliwer och Daniel satte sig och spelade ett spel som tog flera timmar. Thella och jag gick ut med lite skräp och kollade vad grannarna gjorde.

Nu sover barnen och vi ska se film, blev ju ingen igår.

Ha en skön kväll. Kram




Kommentarer
Malou

Hmm, en padda? Är inte det de som är större, Malin? Det där såg ut som en groda. :-)

Sa jag förresten att jag VANN!!! :-)

2009-09-02 @ 21:56:07
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/
bloggerskan

Men kära lillasyster, även paddor är små en gång i livet. Och detta var en paddbebis.:-)

Å ja du sa att du vann, Grattis ännu en gång.

2009-09-02 @ 23:24:38
Jessie

Så där brukar de va hemma hos oss me när inte jag e hemma, tror ja... Melvin har nåt i munnen mer eller mindre hela tiden. Typisk män... hihi...

2009-09-03 @ 18:44:37
URL: http://jessiekotten.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0