Lek i lekpark och några timmars jobb

är vad som har hänt sen vi hördes sist.

Igår Torsdag barnen på dagis 9-14, Daniel lämnde dem innan han åkte till jobbet.
 frukost innan dagis
 stora dagis tjejen

Så jag kunde ta en slapp dag här hemma. Inte för att de blev så mycket slappande. Jag började med att rasta snabeldraken genom hela huset. Sen kom ÄNTLIGEN gubbarna från Bravida hit och kollade spottarna i badrummet. Blev inte jätte mycket klokare men nu ska de iallafall skriva ner ett kostnads förslag som vi kan visa vidare till mäklaren.
Självklart ringde alla precis när jag skulle hämta hem barnen från dagis.
Men jag hann i tid tackvare min cykel.

Emma och tjejerna möte upp oss på dagis, sen cyklade/gick vi hem till oss för att ge barnen lite mellis. Efter de gick vi till lekparken här vid Ringstorpsparken.
Solen lyste och jag frös som bara den men trevligt var de.

 de går fort upp nu
 kolla vad min stora kille vågar göra, de tar sig.
 små tjejerna grävde lite

  syskon gung
  fika tajm

Runt 5 gick vi hem igen för att fixa iordning lite inför kvällsmaten. Idag blev de kött och potatis.
Emma tog tjejerna och cyklade hem till lillån.
Efter att Daniel kommit hem från jobbet och vi ätit slängde vi två trött barn i säng.
Sen blev de en kväll framför tv:n.
 
Idag Fredag lyckades vi lura till oss lite sovmorgon till lite innan 9. Barnen var vakna innan men de höll sig på sina rum.
Daniel började 10 så han försvann rätt snart därefter, men vi andra hade lite slö morgon.
Jag lämnde inte barnen förens till kl 11 på dagis. Hann hem och fixa lite innan de var dags för mig att cykla till jobbet i Lillån. Jobbade bara 12:30-16:30 men de räckte.
Hade först 40 minuter musik men 10 st 3:or. Inte direkt min starka sida de där med musik.
Tycker om att sjunga men helst i duschen och ensam.
Jag hade nog lite fusk musik idag, för de fick lyssna på 2 låtar och sen måla det som de först tänkte på till musiken. De uppskattades faktiskt trott eller ej, se ett plus till mig.

Så fort min arbetsdag var slut slängde jag mig på cykeln för att hämta hem mina älsklingar.
Exakt 12 minuter senare glev jag in på dagis men inte fanns de några barn där inte.
Började inne på Thellas avdelning, svart och igen bommat, likadant på avdelningen brevid.
Fortsatte över till storabarns avdelningarna där var de lika svart som i vivalla (ni får själva gissa vad de är för ställe)
Hittade tillslut mina små gull ute på Oliwers dagis gård. Där stod de alldeles själva med en dagis fröken. Men inte såg de ledsna ut nej då rätt glada faktiskt.
Å allt hade gått bra idag, inga ledsna barn så de värmde i mamma hjärtat.
Oliwer var super stolt för att Thella hade kommit till honom och varit jätte glad å kramat om honom när hon fick se att han var på samma dagis som henne. De tyckte hon var toppen.
Sen cyklade/gick vi hem, tyvärr lyckades Oliwer cykla omkull på vägen hem. Inget allvarligt bara lite skrapsår på armen men skrika kan han.
Hemma tog vi en snabb fika och pratade om dagen, innan de var dags att göra sig klar för kvällen.
Eller iallafall Thella för Oliwer försvann ut till Noel.
De hann komma in och leka en lite stund inne hos oss oxå, innan Daniel kom hem med film och pizza. Fredags mys på högsta nivå.

 Dammsugare är absolut Thellas favis fika.
 Oliwer tycker bättre om chokladmuffins.
 Filmtajm i sängen gissa film????

?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?

 Japp ni hade rätt.

Nu sover båda barnen och vi ska ta och bädda ner oss i soffan och se på värsta tjejfilmen.
 Daniel kommer stormtrivas eller vad tror ni;-)

 Imorgon är de äntligen Lördag och då kommer storebror Peppe.
De var inte igår om man säger så.

God natt på er och ha en trevlig helg



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0