Nej inte nu igen.

Imorse var Oliwer uppe redan lite efter 7, de var länge sen han var de.
Thella vaknade runt halv 8 så då var de till att gå upp och ge henne välling.
När hon sen hojtade till vid kvart över 8 var hon och sängen full med bajs.
Inte precis en sån morgon man hade hoppas på, men vi överlevde den med.

Jag gick iväg med barnen till dagis de var en rolig upplevelse.
Lämnde först Oliwer sen vidare in till Thellas avdelning. Som vanligt tog hon av skorna
och ställde dem på skohyllan. Efter de gick vi in till hennes hylla och tog av jackan.
Alla hennes dagis kompisar och fröknar var inne på grannavdelningen, så Thella sa
glatt hej då till mig och började springa in till dem. Jag stod som ett fån kvar.
Vad hände sprang min 1½ åring ifrån mig med ett hej då bara så där?
Var var min puss och kram?
Jag gick iallafall efter henne och fick ett ordenkligt hej då på mitt sätt.

Hemma väntade snabeldraken på mig, vi hade visst en dejt.
Tog ett varv sen blev de lite slapp framför datorn. Slängde ihop en pastasås innan de
var dags att hämta hem barnen.
Oliwer ville ha med sig en kompis hem så de fick han.

Linus och Oliwer försvann upp hans rum sen såg jag inte dem förens de var dags för mellis.
Då var Oliwer lite hängig och sa att han frös och var trött.
Trodde mest de var att han ville leka med cesar istället för Linus.
När de kom ut och lekte fick han lite energi en stund iallafall. Sen la han sig på trappen och
nästan somnade.
 de kändes lite för stora för 3-hjulingen.
 Thella ville hänga på.
 Så här låg han och nästan somnade.

Så fort Linus hade åkte hem gick vi in och tog febern. Jo då det var dags igen 38,9.
Ja då blir de till att ha honom hemma imorgon igen.
Hoppas bara att de inte blir mer än feber nu, Oliwer var jätte nervös att de är svinis.
Stackarn, allt prat om denna svinis kanske börjar bli lite överdriven nu.
 Thella ville inte låte Oliwer vara ifred.

Efter att han fått i sig lite alvedon låg han och kollade på en film i vårt sovrum.
Sen fick han i sig lite mat och nu ikväll var febern borta. Antar att alvedonen gjort sin värkan.
Får väl se hur de blir inatt och imorgon.

Thella ville ringa och prata med mormor förut. Hon var så himla rolig, hon pratade hur mycket som helst och pekade på de hon pratade om. Hur söt som helst.
 pekar och pratar om munnen.
 å vad spännande du förstår allt jag säger va mormor?
 hej då så tryckte hon på knappen.

Nepp nu ska jag kolla lite på idol.

God natt på er


Kommentarer
Anonym

Hälsa oliwer och krama honom från Neo!

Kram Sofia

2009-09-15 @ 20:42:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0