På G igen.

Söndag den 20 sep.

Först tog vi en tur ut till Lången för att hälsa på farmor och farfar. Blev bjudna på lite lunch innan de var dags att åka vidare till Oliwers simskola. Thella var helvild hon skulle bara hoppa från kanten, så jag fick gå med henne på lite promenader runt om i badhuset.

 hon satt faktiskt still på en bänk de första 5 minuterna.

Efter simskolan åkte vi hem och bytte om till gympa kläder och slängde i barnen varsin smörgås.
Daniel stannade hemma och fixade lite med lilla toan och trappen. Barnen och jag gick bort till fotbollsplan för att kolla in kusin Isac och kompisen Neos fotbollsträning, innan de var dags för gympan.

 Spännande att kolla på tyckte båda barnen.

Undertiden Oliwer gympade var Thella och jag i lekparken utanför och testade alla leksaker. Sen var de bara att gå hem och fixa lite kvälls mat innan barnen skulle sova. Själv bäddade jag ner mig i sängen och kollade på tv. Daniel åkte upp på stan och träffade sin kompis Staffan en stund.

Måndag 21 sep

Vi hade en ganska lugn dag här hemma. Vi plockade och fixade lite.
Efter maten och Thellas sovning åkte vi upp en sväng på stan för att fixa Oliwers overoll och Thellas skor. Hann kolla in alla leksaksaffärer oxå såklart.
 Barnen hittade en tv att kolla på medans mamma skötte inköpen.

När vi kom hem fick jag ett ryck å började riva tapeter från garderoberna upp, fick lite hjälp av Thella. Oliwer tog hand om datorn åt Daniel en stund.
 å hej vad duktiga vi är.
 en lycklig star wars spelare.

Ja de var väl de som hände under denna sköna måndag.

Tisdag 22 sep

Jag traskade iväg med barnen till dagis, Thella har börjat med att gråta när man ska gå nu. Inte allt för skoj men jag vet ju att hon slutar så fort jag gått utanför dörren. Men lite känns de allt i mamma hjärtat. 
Daniel börjar alltid 11 på tisdagar så hon fick jag dras med en lite stund innan han drog till jobbet. Det är så himla skönt att vara ensam hemma i några timmar. Idag bakade jag bröd och städade upp lite. Hann bli klar med garderobsdörrarna oxå, så imorgon blir de till att slipa och måla dem.

Efter att barnen blivit hämtade gick vi hem och käkade lite mellis. Thella är alltid super hungig för hon äter tydligen inget på dagis. Hon åt som en häst under inskolningen men nu petar hon bara lite i den. Men de blir nog bättre snart, sover gör hon visst heller inte så bra. Men shit vad bra hon somnar här hemma på kvällarna efter dagis. :-)

 Glada barn
 Trötta barn, man blir ju lätt de när man inte sover på dagis.

Runt 4 kom kusinerna på besök en stund, de ville leka lite med Oliwer.
 William visar lite på sitt spel
 Thella pratade med morfar i telefon en stund.

Efter att Daniel kommit hem från jobbet kom farfar förbi med lite bra grejer han hittat i deras förråd. Gissa om Oliwer ville gå och lägga sig sen?
 vad kan de vara?
  wow shit vad mycket star wars
 De är inte sant ska jag få leka med detta???

Ja som ni kanske förstår har ÄNTLIGEN farfar hitta Daniels gamla star wars leksaker, vet inte vem som blev gladas. Oliwer eller Daniel. Men ingen av dem ville gå och sova på kvällen.

 Hittade dessa coolingar oxå, snacka nostalgi tripp.


Onsdagen den 23 sep.

Efter att vi lämnat barnen på dagis åkte vi hem och började fixa med garderobsdörrarna.
Vi hann slipa, spakla och måla en omgång innan de var dags att hämta hem trollen igen.
Oliwer fick med sig en kompis hem, lättast så när man håller på att greja.
 ja de var de ända kortet jag hade att bjuda på idag.

Hela kvällen höll vi på att plocka, möblera om och fixa inför morgondagens gäster.
22:30 dammsög jag undervåningen så de bara skulle vara att torka golven på torsdagen efter att barn och man lämnat hemmet.

Torsdag 24 sep

Idag skulle min morfar blivit 92 år. Fasen vad tiden går fort om jag minns rätt var de 6 eller 7 år sen han gick bort. Känns som om han nyss fanns hos oss. Saknar honom massor, men jag vet att han har de bra där han är. Har tyvärr inga kort på datorn på honom så de blir inget kort på spillevinken idag.

Efter att barnen lämnats på dagis och Daniel åkte till jobbet förvandlades jag till en duracelkanin.
Fasen vad jag sprang runt. Mest som en yr höna men jäklar vad effektiv jag var.
Tvätten skulle tvättas, hängas och vikas. Övervåningen skulle bäddas, dammsugas, skurras och dammas. Garderobsdörrarna skulle hängas upp igen och undervåningen skulle bäddas, vattnas och skurras. Sen ville gästerna ha mat när de kom så de blev till att röra ihop en köttfärsås oxå.
 ska bara målas en omgång till sen ska handtagen upp och list runt hela skiten men sen är de klart. Ev ska vi ha en målning på någon av dörrarna.

Lite efter 1 kom Malou med familj. De hann bara packa in och byta blöja på Winnie innan vi gick bort till dagis för att hämta hem mina barn. Emil stannade hemma och vaktade datorerna.


Idag gjorde jag en sån där smart grej som bara jag kan göra.
Lily i Uppsala fyllde ju år för ett tag sen och jag har inte skickat grattis kortet än.
Så idag klistrade jag igen de och la de på brevlådan när vi gick till dagis.
Men när jag kom hem fick jag se detta på diskbänken
 Sorry för de tomma brevet Lily, men innehållet kommer när jag köpt nya brev.

Nå ja vad hände annars här hemma då. Jo vi åt lite mat när vi kom hem från dagis.
Sen lekte barnen lite med varandra. Winnie hittade en massa roliga grejer att leka med.
Vi vuxna hjälptes åt att packa upp deras grejer och bädda de sista.
 Emil bädde Winnsans säng.

Vid 18 kom min gamla arbetskamrat Kristin förbi, vi skulle nämligen ha en tjejkväll och gå upp på stan för att äta något och prata skit.
Så när Daniel kom hem från jobbet lämnade vi karlarna med barnen och gick.
Vi hade super trevligt med mycket intressanta samtals ämnen.

Fredag 25 sep

Eftersom Malou och Emil plus lilltjejen fått vårt sovrum sov jag på en skit tunn madrass inne på Oliwers rum och Daniel sov ner i gästsängen. Men vad gör man inte för gästerna. Nej då de blir så himla mycket smidigare att ha alla barn uppe när de ska sova. Då kan vi göra vad vi vill på nedervåningen utan att väcka dem. Morgonen startade tidigt. Winnie är ju en lite morgon pigg tjej. Men de var bara att bita ihop och gå upp. Idag skulle vi iallafall försöka komma iväg tidigt. För vi skulle åka till Eryabadet och bada lite tänkte vi.

 kusinerna hade ett litet sammanträdde innan de var dags att klä på sig.
 visst är vi söta?
 Thella slog på stort och kissade för första gången på pottan.
 1 av 3 klara för badet.
 jasså de hamnade här istället för att göra sig iordning.

Tillslut kom vi iallafall fram till badet. Alla tyckte de var super skoj.
  
  trötta bad tjejer.

Men efter lite mer än 1 timme var båda småtjejerna trötta och ville sova. Så vi packade ihop oss för att åka hem.
Vi tjejer fick stå och vänta skit länge på killarna, å när de tillslut kom ut var de en blek och skada Emil som kom med Daniel och Oliwer. Emil hade slagit i huvudet i ett av skåpen, så de hade blivit ett ganska stor och djupt hack. Inte att rekommendera med andra ord.
Så vi skyndade oss hem med alla barn och packning, sen fick Daniel ta med Emil till VC för att limma ihop huvudet.

 Stackarn, men nu har han fått se hur vår VC är. Intressant va Emil;-)

När killarna kommit hem från VC och fått i sig lite mat, packade vi in oss i bilen för att åka en sväng till marieberg. Malou skulle se om de fanns någon klipptid och vi andra skulle bara kolla lite i affärerna.
 Winnie kollade in Oliwer på nära håll.
 Thella smakade lite på sin tröja i brist på annat.

Innan vi åkte hem hann vi in på både Coop och godisstället. Så nu var kvällen och helgen räddad.
Till kvälls mat åt vi tacos och kollade på film. Vi passade på att söva barnen först så vi fick äta i lugn och ro, vilket behövdes.
Daniel fick ta och plåstra om Emils huvud lite innan han skulle gå och sova.

Lördag 26 sep

På lördagen fick killarna en lång sovmorgon då vi snälla fruar/sambos tog barnen.
  Söta i sina kläder.
 Oliwer höll kolla på små tjejerna från soffan.

När de var dags för tjejerna att sova middag passade även Malou på att ta sig en tupplur.
Jag fixade dagens lunch istället och tog hand om Oliwer.
Lagom till att alla vaknade igen ringde Oliwers dagis kompis Isak och undrade om Oliwer ville leka.
Så Daniel skjusade iväg honom sen åt vi lite lunch. Killarna skulle fixa lite inne på lilla toan, så Malou och jag tog tjejerna och gick till Mega.
 Emil i sina lånade arbetskläder.
 In action
 så fint blev de.

När vi kom hem hade killarna åkt för att hämta hem Oliwer och handla lite på Ö&B.
Självklart hade jag gått iväg utan hemma nycklar så vi vart lite utlåsta en stund.
Men småtjejerna roade sig med att spela bandy,gunga och äta löv.
  vilka sport tjejer
 båda ville som vanligt ha samma sak, denna gång var de boll och klubba
 Thella var en snäll kusin och gungade Winnie lite.

Så fort grabbarna kom hem och vi blivit insläppta städade jag upp efter killarnas röj inne på toan.
Emil och Daniel hjälptes åt att sätta upp räcket i trappen.
  
Malou gav tjejerna lite mat. Daniel hade till sin stora lycka hittat en död ormunge, som han naturligtviss var tvungen att visa upp. Jag verkligen hatar allt som har med ormar att göra.
Å tror ni inte den dumma muppen skickar ett mms till min mobil med en bild på Oliwer och ormen.

 Thella radade upp alla skor hon kunde hitta.
 Winnie gjorde allt för att klättra upp för trappen, så tillslut fick onda moster nog och höll i henne för kung och foster land. Men söt är hon iallafall.
 å en tutte, ah den var Winnies.
Innan vi gjorde barnen klara för natten gjorde Malou och jag ett tappert försök i att klippa Thella.
Det gick faktiskt bättre än förväntan om man tänker på att vi hade att göra med en dotter som inte ville sitta still och en fruktansvärt slö sax. Kommer kort på nya frisyren i morgon.

På kvällen tänkte vi lägga barnen och sen äta köp mat. Men de var bara Winnie som var med på den iden. Våra barn vägrade somna, så de satt och mumsade kebab, och kyckling spett med oss.
När de äntligen somnat vid 21, kollade Malou och jag på bröllopsduellen och killarna spelade dataspel. Efter de tackade vi för oss och sa god natt.

Söndag 27 sep.

Malou och Emil tog lilltjejen och åkte hem rätt tidigt, de matade henne med lite lunch och drog sen.
 Dags att mata Winnie innan bilen rullar hemåt.
 Lite deppigt för gästerna redan ska åka hem.
  Hej då kram kalas

Nya Thella posar lite.
 lite kortare lugg  å kortare nackehår.

Vi andra plockade bort madrasser och extra sängar. Sen var de till att fixa lite lunch innan killarna skulle iväg på simskola. Jag och Thella stannade hemma.
Vi blev bjudna på fika hos farmor och farfar, Daniels pappa fyller nämligen 60år den 4 okt.
Daniel och hans syster hade ordnat med en bergsvandring för honom i dag, han hade inte önskat sig något så de ville hitta på något med honom istället. Så när Daniel kom hem från simskolan hoppade de in i bilen (Lasse, Nina, Fredrik och Daniel) och drog till kilsbergen.
De var inte hemma igen förens runt halv 8. Så jag fick ta med mig båda barnen till gympan.
Thella och jag lämnade av Oliwer och tog en promenad först var vi till konsum och köpte bröd.
På vägen hem cyklade Oliwer omkull och skrapade upp läppen, såg inte allt för skönt ut.
 Tur att de inte ska ta kort på dagis än.

 Våra underbara barn som inte ville somna.

Söndags kvällen efter att barnen somnat tillbringa jag i sängen med tv:n i högsta hugg.

Måndag 28 sep.

Idag var vi återigen tillbaks vid Eryabadet. Men denna gång hade vi med oss Emma och tjejerna.
Vi badade nästan 2 timmar denna gång. Oliwer och Daniel var som vanligt i längst. Thella var hur vild som helst i badet idag, man fick inte hålla i henne utan hon skulle simma själv. Vilket hon fick och kunde men hon svalde en heldel vatten i mellan skratten.
Efter badet tog vi en fika i fiket, vilket var första och sista gången för de var fasen inte billigt.
  vilket badgäng.
 så himla fint kort på Ammis.
  vatten i örat problem för Oliwer.

När vi kom hem igen åt vi lite lunch. Medans Thella sov och Oliwer spelade lite dataspel passade jag och Daniel på att se nya Johan Falck filmen. Himla bra faktiskt.
Sen var de bara att ta på sig arbetskläderna och ge sig ut i solen. Alltanen skulle skrubbas inför in oljningen Daniel ska göra framöver. Thella hjälpte som vanligt till och Oliwer lekte med Cesar.
 Daniel började med att spola av allt smuts.
 Eller först bärde vi ner allt på gräset.
 Sen jobbade vi på
 Thella skrubbade som aldrig förr.

På kvällen tittade Daniels kompis Adde förbi med sin tjej. De fick lite äppelpaj och Adde kollade elen lite som Daniel varit och pillat på.
Sen försökte vi få barnen att somna å de var inte de lättaste. För sen i Lördags kväll har Thella blivit väldigt svår att söva. Eller hon vill ha närhet men inte för mycket,man ska ligga på hennes golv och hålla henne i handen. Inte allt för skönt jobb. Daniel skyller allt på dagis:-)
För kunde man nämligen bara ta upp henne och sjunga några sånger och sen lägga ner henne igen.
Men nu när man sjunger så sjunger hon med och gör rörelser, vilket i och försig är himla gulligt. Men inte när man ska försöka söva henne.

Nå ja barnen somnade tillslut och jag hamnade framför tv:n innan John Blund kom.


Tisdag 29 sep

GRATTIS EMIL PÅ FÖDELSEDAGEN!!!!!


Innan vi kom iväg till dagis var doktor Daniel tvungen att rycka in.
 Man kan ju undra vad som händer här.
 Det var bara Daniel som opererade bort en sticka
(som inte var en sticka tillslut)

Lämnade in barnen ca 10 minuter försent. Men de var inga problem. Sen gick jag hem igen pratade lite skit med Mia i telefon undertiden. Alltid lika trevligt med sällis över en promenad.
Hemma väntade Daniel eller väntade och väntade. Han åkte rätt snart till jobbet så jag blev själv hemma i 3 timmar. Å under den tiden sökte jag 3 jobb, ringde och bokade bord på Hellas till Ladies Night, pratade med Rynningeåsens förskola om praktik plats, ringde om arbetsgivarintyg till A-kassan och började denna långa blogg. Ja så de 3 timmarna gick väldigt fort.

Innan jag skulle hämta hem barnen var jag och hämtade Neo på skolan. Han skulle leka med Oliwer idag, så jag hämtade honom först så han fick komma och hälsa på lite på sitt gamla dagis.
När vi kom hem började killarna leka på en gång, så jag fixade lite pannkakor till mellis.
 Å vad fin hon blev, kan själv förstår ni
 Pottfia koncentrerar sig för kissning nr 3 på pottan.

Efter de gick vi ut en sväng för att få lite luft i oss. Men efter någon timme frös jag så då gick vi in igen. Hann ge barnen lite frukt innan de var dags för Neo att gå hem.
 Aj aj inte ha hjälm när man gungar.
 lilla bebis Oliwer.
 Alla samlade på samma ställe inte så vanligt.

Efter att Neo gått hem tog vi oss lite rostat bröd innan de var dags att göra sig iordning för kvällen.
Thella låg i våran säng och kollade på bompa helt själv i mer än 30 minuter. Trodde en stund att hon somnat. Oliwer fick spela lite data innan sängen kallade.
 läppen har blivit mycket bättre.
 När vi sa att Thella skulle gå och lägga sig för hon skulle få sin välling sprang hon snabbt in på Oliwers rum och la sig.

Ikväll somnade barnen ganska snabbt men jag fick snällt ligga på Thellas golv och hålla handen först. Å nu ska jag krypa ner i min egna säng och kolla på DHW repriserna. Såg ju aldrig de sista avsnitten för vi var i Bulgarien då.

Hej på en stund ses imorgon igen.



Kommentarer
emma

det var nog den längsta bloggen jag läst :) nu är jag uppdaterad om erat liv :)gud vad du fejar o städar innan syrran din kommer är det inte bättre att städa efteråt ,) hihi . så skönt att höra att ni har lite "problem" vid läggningen iaf ,om jag ligger på golvet brevid majas säng står hon bara o kastar nappar i huvet på mig , vet inte hur vi ska få ordning på henne. så gulligt kort på thella när hon koncentrerar sig på pottan,vi höres kram kram

2009-09-29 @ 22:01:49
Malin

Jag vet =D.. jag är inte så värst bra på o kommentera själv men jag försöker =) hihhi...

2009-09-30 @ 08:09:21
URL: http://malin-westerback.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0