Regnig Fredag

Inatt har alla sovit väldigt bra här hemma, å de var på tiden. Thella hostade till några gånger igår kväll runt 12, sen har de varit tyst från henne. Eller jag har iallafall inte hört henne.
Oliwer sov hela natten och vaknade inte förens kl 8. Vaknade av att han kom in hoppandes i vår säng och frågade ifall han fick spela lite star wars spel på datan då.
Gissa svaret på den frågan???? Han suckade lite och försvann in på sitt rum till tv:n istället.

Kvart över 8 var de dags att gå upp. Thella skulle till dagis, eftersom de regnade tog Daniel bilen bort med henne. Sen åkte han vidare till sitt jobb för att köpa med sig lite bra grejer. Innan hans ärenden för dagen var avklarade var han och fixade smygpunkan på bilen oxå.

Oliwer och jag stannade kvar hemma. Tog bussen upp på stan till kl 10. Hade lite vi skulle lämna tillbaks och byta från shoppingen i onsdags. Precis när vi var klara ringde Daniel, så då passade vi på att åka med honom hem.
  Dagens inköp. En tjock mössa så nu kan vintern komma.

När vi kom hem var de hungriga killar, jag satte igång att steka lite pannkakor.
Så fort de ätit upp försvann de upp till datorn för lite star wars spel. Efter 1 timme kom hårda mamma och satte stop. Då försvann de in på Oliwers rum och hans lego istället.
Där hölls de tills de var dags att hämta hem Thella igen.
Idag hade hon varit lite ledsen efter maten, för fröken Christine hade inte suttit still hos Thella utan sprungit omkring och hjälpt andra barn. Elaka fröken ;-)
Nå ja någon gång ska ju bakslaget komma, och de är ju bättre att hon är ledsen mitt i allt än när vi går.

Efter att Thella var hämtad åkte vi och handlade på Willys och hyrde med oss lite filmer hem.
Oliwer och jag lånade Disco Daggarna som vi har mysst med nu ikväll.
Daniel skulle grilla åt oss, men de gick inte riktigt som vi tänkt oss.
Han hade ingen tändvätska så han försökte med lite av varje. Hittade denna i skåpet.
 Tyskt skit.
Smakar bläää att dricka och dög inte ens till att tända på.
Så efter många misslyckade försök åkte han till konsum för att köpa tändvätska.
Självklart började de regna lagom tills han äntligen fått igång grillen, för att inte tala om vad de blåste. Nå ja vi fick i oss mat, men den tog lite längre tid än planerat.

Under tiden Daniel grillade låg barnen och jag inne i värmen och kollade på filmen.
 

Nu sover snart båda barnen och vi vuxna ska inta tvsoffan för en film kväll.
Imorgon jobbar Daniel så jag och barnen ska gå bort på Norrdagen som firas vid skolan.
Kanske träffar man på någon roliga människa att prata med.

Ha en trevlig helg.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0