Shit har de redan varit onsdag?

Fattar inte vart dagarna tar vägen. Idag började dagen med att vi försov oss.
Alla utom Oliwer var hur trötta som helst. Han gick upp redan lite efter 7,
men vi andra låg kvar i sängarna och grisade oss alldeles för länge.
Vaknade med ett ryck 20 i 9. Inte bra inte bra.

Fick på alla barn kläderna rätt så fort så halv 10 parkerade Daniel bilen
på dagis parkeringen. Vi hade kunnat komma tidigare om inte Thella
envisats med att baja ner sig precis när vi skulle åka. 
(Jo Malou vi ringde dagis och förvarnade om att vi kom senare)

 Ett snabb kort innan vi slängde in oss i bilen.

Daniel lämnade in Thella och jag gick med Oliwer till Vena spåret där hans
dagis kompisar var. De hade utflycktsdag i dag. Perfekt dag att försova sig på..NOT.

Nå ja efter de åkte Daniel och jag till Coop för att handla lite. Behövde fylla på kyl
och skafferi lite. Sen handlade Daniel de mesta till sin "herrmiddag" som han ska
ha på lördag. Han och 5 killkompisar ska sova ute vid Lången. Daniel ska bjuda på
en 3 rätters middag, så honom lär vi nog inte se tidigt på söndag.
Har lovat Oliwer att vi ska ha en mys kväll bara han och jag efter att Thella somnat.
Kanske se en film och äta popcorn i mammas och pappas säng. Sen lovade han mig
att han kunde sova brevid mig den natten så jag slapp ligga själv i den stora sängen:-)

Vi var inne en snabbis på Jysk oxå för Oliwer behövde en ny kudde.
Hittade dessa söta muggar.
 Barnen har de som tandborst / vatten muggar på toan.

Eftersom Oliwer har namnsdag idag HELGE så köpte vi detta och överaskade med.
 
Thella fick äntligen en nya barnvagn, hennes gick sönder för jätte länge sen.
 hon blev super glad när hon såg den.

Innan barnen kom hem hann jag köra några maskiner tvätt i tvättstugan,
sen oljade jag in alltanen. När barnen kom hem fixade jag lite mellis till dem.
Eller Thella kan "själv".

 hon är stor nu vår lilla tjej. Ska bre sin egna smörgås.

Killarna fortsatt leka på Oliwers rum och Thella lekte snällt med sin nya vagn.
 hon matar, sjunger och vaggar dockan.

Daniel fick för sig att vi skulle göra chili con carne till kvälls mat. Oliwer och
Thella fick varsin hamburgare. Vi passade på att bjuda över farmor och farfar
på lite kvälls mat oxå. Så vi fick säga hej då innan de åker på semester.
 sista bilden på farmor och farfar innan de drar på 1 veckas
semester i solen. Planet lyfter imorgonbitti kl 7 från Arlanda.
(Vi är inte ett dugg avis)

Hela dagen har vi sagt till Oliwer att han ska få en namnsdags present när
han går och sover.
Han ville gå och sova så fort kompisen Linus hade gått hem kl halv 5.
Men som sagt efter kvällsmaten hoppade han ur sina kläder och borstade
tänderna väldigt fort.
Sa till honom att han skulle bädda ner sig i sängen oxå.
Ni skulle sett minen på honom när han drog av överkastet.
- Detta var en bra present mamma och pappa.
 suprise  glad kille
 ny pjamas och trött tjej.

Ikväll somnade Thella på en gång utan att man behövde ligga som en
ostbåge på hennes golv. Oliwer slockande oxå rätt fort efter att Daniel
berättat en star wars saga. *(vad annars?)

Nu ska jag ta och hälsa John blund välkommen och krama kudden lite extra.
Imorgon ska garderobs dörrarna målas en sista gång, så vi kan sätta på handtagen.
Och i morgon kväll var de visst föräldrar möte på Thellas avdelning.
Jag drog nog den lotten, men då får Daniel den äran att gå på Oliwers ;-)

Natti natti på er.











Kommentarer
emma

hur ska du han att lämna över dom fina lakanen till tvättmaskinen när det är dax för det ;)

2009-10-01 @ 12:33:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0