Slö söndag och aktiv måndag.

Igår Söndag var de lite slappt här hemma. Inte för Oliwer men vi andra gled mest omkring.

Oliwer var först ute och lekte med Cesar några timmar innan han skulle vidare på simskolan (oliwer alltså). Daniel tog med sig Oliwer på den, medans Thella och jag stannade hemma och åt fejk makaroner. Hon lagade nämligen den själv på sitt rum och kom och matade mig vid datorn.
Hon blev skit sur när jag inte ville äta eller dricka mera.

 smaka nu mamma de är jätte gott.
 makaroner och köttbullar var beställt
 jasså du är lite törstig, här kommer vatten.

På simskolan hade de gått rätt bra, han hade varit lite feg men gjort mer än vad han brukar.
Fick en lapp med oss hem där de stod att föräldrarna hemskt gärna själva fick träna med sina barn, så de kunde flyttas upp fortare till en simgrupp. Nu är de mer vattenvanan som övas.
Kände oss allt lite träffade där eftersom vi aldrig varit i ett badhus med Oliwer.
Så imorgon är de vi som åkte och badar med barnen.

Lite innan 5 cyklade Oliwer och jag iväg till gympan. Jag lämnade in honom och tog en promenad till konsum. Hämtade upp honom igen vid kl 6 när de var klart.

När vi kom hem hade Daniel och Thella fixat kvälls maten. Hemma gjorda hamburgare med mos,
Oliwers favis. Han tryckte i sig 2 och Thella 1.

Efter de la vi barnen och jag fick en lugn kväll i sängen. Och Daniel hade några killkompisar över, så de satt nere och pratade till lite innan 12.

Idag Måndag gick vi upp redan kl 8, fasen måste vara rekord för oss.
Hur som helst, vi gjorde oss iordning och åkte iväg till Eryarbadet.
9:30 slängde vi oss i vattnet, Thella var lite feg till en början men sen var hon som ett vild djur.
Oliwer var SUPER DUKTIG  på en gång. Han började med att visa att han kunde flyta på armpuffarna. Sen visade han att han kunde "simma" han tog sig framåt med både ben och armar men kanske inte riktigt så som man ska.
Ja han var verkligen som en helt ny unge. Han vågade doppa nästan hela huvudet, fast med simglasögon på. Sen var han i vattnet utan armpuffar och prövade flyta då med.
Ja jag är helt klart chokad, de var verkligen inte vad vi hade väntat oss.
Vi var i vattnet i 2 timmar och då ville han inte gå upp igentligen. De var verkligen super skoj, så nästa måndag får de bli en repris.

 Thella var lite skeptiskt till vad som skulle ske.
  så varm och skönt i vattnet
 badfia
 badnissen
 ville oxå ha sån som Oliwer hade på ryggen.

Tjejer brukar tydligen ta väldigt lång tid på sig när de gör sig iordning, men inte i vår familj.
Thella och jag satt och väntade på killarna i 20 minuter. När de äntligen kom ut erkände de att de bastat lite oxå. Typiskt killar.


När vi kom hem slappade killarna framför tv:n, Thella somnade och jag hamnade här.
Tryckte i oss lite mat undertiden oxå.

Efter att Thella vaknat gick vi ut och fixade lite i trädgården och Oliwers cykel. Tog kanske i lite när de gällde trädgården, för där gjorde vi inte ett skit. De blev lite mer jobb med cykeln än vad vi hade trott. Det var nämligen så att däcket var helt paj, så Daniel och Oliwer åkte iväg till biltema för att köpa ett nytt plus inneslang. Sen höll de på med de en stund, innan de var dags att gå in och fixa kvällsmaten.

 Daniel lär ut allt han kan om cykelpunka.
 Oliwer var inte så intresserad men Thella var allt lite nyfiken.
 Oliwer tyckte de var roligare att lek med Cesar
 Så Thella tog över hans jobb med cykeln.
 Men när däcket skulle på fick han allt komma och hjälpa till.

Oliwer stannade som vanligt kvar ute så länge han bara fick, Thella fick följa med in och leka lite.
 Asså mamma och pappa bara tjattar HELA tiden, så de är lika bra att ha dessa på så man slipper hörat.

Nu ligger Daniel och läser för Oliwer, jag ska ta och se om jag får ta fram gummiklubban till lilltjejen i kväll. För hon verkar inte ha några planer på att somna än.
Jag känner mig helt slut i kroppen, halsen värker, näsan rinner och jag fryser som bara den.
Så ikväll blir de sängen så fort barnen somnat.

God natt på er.





Kommentarer
camilla

Va mysigt att åka o bada hela familjen!



Så kl 8 är tidigt för er? det är värsta sovmorgonen för en annan...... :)



2009-09-07 @ 20:27:48
emma

vi följer gärna med o badar bara ni hojtar till :) Säger som camilla, kl 8 är ju sovmorgon :)

2009-09-07 @ 22:20:44
Malou

Vilka vattendjur. :-) Jag vill också åka och bada med Winnsan.

Håller du på att bli sjuk du med? Emil var på bättringsvägen i söndags, men nu har han jätte ont i halsen. :-( Jag bara hoppas att jag och Winnsan slipper.

2009-09-08 @ 07:47:33
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0