Snorigt värre.

Känner mig bättre idag än igår men som sagt inte på topp än.
Sov sisådär i natt, märkte inte förens kl 6 att mannen inte låg brevid mig.
Han hade sovit inne hos Oliwer hela natten, Oliwer hade visst velat de.
 så här låg de igår kväll

Men jag tror och vet att Daniel flydde vårt sovrum och mig, jag kan ju ha svinis och han är livrädd för den. Så numera nickar vi bara till varandra när vi ses i varsen ände av rummen. (Okej lite överdrivet men de skulle kunna varit så om inte datorerna satt fast där de sitter)

Daniel åkte iväg med Thella till dagis vid 9 tiden, de gick jätte bra att lämna faste de inte var vanliga inskolnings fröken.
Sen kom han hem och fyllde bilen med skräp som skulle till tippen, fick i honom och Oliwer lite frulle innan de åkte iväg. De tog tippen innan de skulle till doktorn med Oliwers fötter.

Daniel kom hem igen runt halv 12, då hade han lämnat Oliwer på dagis.
Tippen hade de inte blivit något med då de inte öppnade förens kl 12.
Doktorn hade tittat på Oliwers fötter och hållit med om att de gick inåt rätt mycket.
Så han skrev en remis till sjukgymnast, sen får vi helt enkelt se hur de slutar.

När barnen kommit hem igen var Thella fruktansvärt mammig. Hon hade först blivit jätte glad när hon sett Oliwer komma in efter henne. Men när hon sen "bara2 såg pappa hade hon blivit jätte ledsen och frågat efter mamma. De har ju alltid varit jag som hämtat henne. Lilla pluttan, men imorgon blir de som vanligt mamma som hämtar igen.

Sen fick vi i oss lite mellis (Daniel och jag åt lunch) efter de gick vi ut allihop och jobbade lite på framsidan. Eller Daniel slet som ett djur och jag tittade på en del. Renade emellan plattorna och körde skottkärran 2 gånger, de räckte för mig.

 Oliwer cyklade mest runt med killarna
 men lite nytta gjorde han
 nu åkte buskarna upp emellan thujorna. (rätt stavat enligt google)
 när man jobbat måste man tydligen ha öl och vatten för att jobba bättre.
 Denna åkte upp den med.
 Sen när arbetet var slut fört då skulle man minsann ha glass oxå.

Dessa arbetare kommer jag nog inte anställa igen, finns ingen glass kvar i frysen nu.

 men vad bra de blev

Innan vi tog kväll och la barnen så hann Daniel klippa gräset på baksidan oxå,
Thella hade de tunga jobbet att peka vart han skulle klippa.
 lite mer åt höger pappa
 okej Thella allt för dig.

Nu ikväll innan barnen somnade hade vi lite maktkamp.
Thella är inte överförtjust i att borsta sina tänder. Jag brukar vara den enda som får göra de på henne. Ja så nu ikväll fick jag borsta alla tänder utom de sista fram, sen bröt hon ihop och blev skrik arg. Jag blev lika arg och förklarade för henne att om hon inte borstade tänderna fick hon ingen snutte eller tutte. Å de skulle hon inte ha då sa hon.
La henne i sängen och sen var skrik kalaset igång. Thella grinade och skrek i sängen och Oliwer grinade och skrek i badrummet. Han tyckte vi var alldeles för hårda och elaka.
De hela slutade med att han låg på sitt rum och tyckte vi var världens taskigaste mot Thella och hon låg på sitt rum och tänkte nog samma sak.
Daniel och jag gick ner för att fixa lite, hör då Oliwers små fotsteg in till Thella.
Hör hur han försöker få henne att borsta tänderna, så hon kan få tillbaks sin snutte och tutte.
Han var bara så söt, stora killen som tar hand om lilla syster. Honom kommer vi inte få de lätt med.

Ja de hela slutade lyckligt för alla parter. Jag fick tillslut borsta hennes sista 2 tänder och hon fick snutte och tutte. Somnade på stört.
Oliwer var oxå rätt nöjd men inte somnade han för de, han tog 1 timme på sig.

Nu ska jag hoppa i säng och kolla på Idol.
Vi hörs kram



Kommentarer
emma

Vad duktig han är mannen din , är det öl man ska ge dom för att få lite resultat alltså?! Känner mig lite dålig när jag läser hur noga du är med tandborstningen ,här hemma är det Maja själv som sköter den mesta borstningen och jag drar lite fram o tillbaka efteråt , iofs tycker maja däremot det är kul med tandborstning ;) ha det o krya på dig

2009-09-10 @ 11:28:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0