Yes feberfri son var de här:-)

Imorse ringde klockan redan halv 8 eftersom de skulle komma en snickare kl 8, för att
kolla på taket i badrummet. Ge lite prisuppgifter på vad de kommer att kosta, om de nu
blir så att vi måste byta hela taket. Å de var visst inte billigt enligt honom.
Medans han var här så var jag ute i tvättstugan och tog in tvätten som hängde kvar
i torkrummet.

 Oliwer läste en bok för Thella innan hon gick till dagis.

Sen skickade Oliwer och jag iväg Thella och Daniel till dagis och jobb.
Själva stannade vi hemma och hade en slapp dag. Eller jag målade garderobsdörrarna
2 gånger, men annars var de rätt lugnt.
 ja Oliwer spelade lite star wars.

Innan de var dags att hämta hem Thella hann vi få i oss lite lunch.
Sen tog vi en snabb promenad/cykeltur till dagis och lilltjejen.
När vi kom hem stannade vi ute en stund och lekte lite.
Oliwer var super duktig och gick till gula brevlådan själv och postade brev.
Sen ville han visa att han kunde gå till tvättstugan själv och hämta locket till
tvättkorgen, jag glömt innan. Å de fick han. Han är stor nu vår kille.

 här mamma får du nycklarna.
 precis varit och postat breven helt själv.

Thella äter tydligen inte så bra på dagis, då hon tycker de är jobbigt med alla barn som
skriker och vill sova runt omkring. Så varje dag efter dagis är hon vrål hungrig. Idag fick
hon lite rester från Oliwers lunch. Oliwer ville oxå ha lite till så här satt de och mumsade i
sig köttbullar och makaroner.
 visst är de söta;-)

Efter maten var Oliwer en super duktig storebror. Han tog hand om Thella på övervåningen
medans jag målade garderobsdörrarna igen. De byggde med duplolegot och hade jätte skoj.
 

När jag var klar kom jag oxå upp för att kolla vad de höll på med.
Men då ville Oliwer leka star wars istället och Thella var inte sen att hänga på.
 huuu vad otäck
 jag vill osså var med.
 mina sötaste ungar
 kom igen nu, nu lasar vi.
 ge dig jag tar dig nu Oliwer
 ah de var visst Oliwer som segrade över lilla syster.

Nu ikväll åkte Daniel direkt hem till en kompis, så jag fick sköta hemmet
och dess tillbehör.
Barnen fick i sig varsin hamburgare sen var de tvätta håret dags,
vilket båda fullkomligt älskar....... NOT.
Men mamma vann den kampen oxå, vilket jag brukar göra.:-)

Nepp nu sover 1 av 2 och jag ska ta och lägga mig till rätta i sängen och
njuta av skönsången i Idol.

God natt på er



Kommentarer
Malou

Haha, "nu lasar vi!" Kom du på den själv? :-)

2009-09-17 @ 20:47:20
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/
sofia

Vad kul det ska bli för killarna att leka imorgon!!

Neo ville lägga sig direkt vi pratat bara för att det skulle bli en ny morgondag fort...

2009-09-28 @ 20:24:17
URL: http://blondinmama.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0