Ja ja jag vet, jag skäms.

Men jag skyller på mobilen och datorn en del.
Datorn och mobilen har inte samarbetat på några dagar.
De har inte gått att ladda över korten och jag vill
inte ha en blogg utan kort.

Så de är väl bara att köra igång.

Måndag 19 april.

Minnet är som sagt kort, men jag tror
jag hade praktik denna dag.
Thella skulle till tandläkaren för första
gången i sitt liv. Så Daniel lämnde först
Oliwer på dagis, sen kom han och hämtade
upp mig så jag oxå fick vara med.
Larvig som man är vill man inte missa de.
Allt var klart på en kvart, Thella var ganska
tuff ute i väntrummet.
Då sa hon högt och tydligt till mig och Daniel
att kvinnan som satt i receptionen spelade dator.
Kvinnan svarade snabbt att hon faktiskt fyllde i
journaler och inte spelade spel. (som om att
vi nu trodde de)

När Thella sen kom in i besöksrummet blev hon
lite blygare och ville sitta i mitt knä.
Fast hon gjorde allt som sköterskan ville att
hon skulle göra.
Innan vi gick fick hon välja en tandborste.

Oliwer hade med sig kompisen Oscar hem
efter dagis, så de var i full gång med att leka
när jag kom hem.

Till kvälls mat lyxade vi på en pizza tillsammans,
Thella valde att äta sin trogna gröt istället.
 gröt slår pizza om Thella få välja.
 Oliwer håller sig till pizzan han.

På kvällen tänkte vi se CSI efter att barnen somnat
men de var någon sketans sport på tv. Så vi såg en
gammal Beckfilm istället.

Tisdag 20 april

Idag hade Oliwer första utflykten med Upptäckarna.
Det är så att alla barn som ska börja förskoleklass
från hans avdelning har en egen grupp.
De hittar på olika saker.
Denna gång skulle de åka upp på stan och gå på
museum.
Så Oliwer fick börja lite tidigare idag, så han skulle
hinna följa med. Jag började kl 9 så de blev min lott
att lämna av honom på dagis.

Daniel och Thella fick en lugn morgon hemma, eller
Thella gjorde allt för att vända upp och ner på Oliwers
rum när inte pappa såg på.

Inte ett spel missade hon att tömma ut:(

Jag stängde på jobbet idag, så de blev till att
hämta hem barnen lite senare.
Vid 5 i 6 gick vi ut ifrån dagis, sen skulle vi
ta oss hem oxå.

Hem för att få i barnen lite mat och göra dem klara
för natten. Daniel kom hem vid halv 9 men åkte
på en gång igen. Han skulle hem till Adde för att
kolla upp lite grejer till mammas och pappas stuga.

Just ja höll på att glömma den stora nyheten.
Oliwer kom nu ikväll och ropade.
- Mamma mamma goda nyheter..... Jag har en lös tand.
 gick knappt att rubba men lös var den:)

Onsdag 21 april.

Jag jobbade 7-15 idag så Daniel och barnen hämtade
upp mig på jobbet.
Sen åkte vi ut till marieberg för att kolla födelsedags
present till Hanna.
Hittade lite fint till barnen oxå plus att vi hann med
en fika.
 jättebullar

Innan vi åkte hem stannade vi till i västhaga för
att hyra med oss lite filmer hem.
Så kvällen avslutades i soffan med den nyaste
Wallander och lite chips.

Dagens inköp.
  Thellas
 Oliwers


Torsdag 22 april.

Detta är en dag som totalt har fallit mig ur
minnet. Jag har ingen som helst aning om
vad vi gjorde.
Men roligt hade vi nog.

Fick oss ett gott skratt innan vi gick och sov iallafall.
Jag samlande ihop dagens reklampapper och
Thella tittade upp och utbrast.
Titta mamma de ä gammelmormor.
 bamse och gammelmormor???
Nja de är väl kanske inte så lika varandra.

Fredag 23 april.

Idag var de en lite annorlunda dag på "jobbet".
Den ordenarie personalen hade studiedag, så de
var "bara" vikarier i huset.
Men de var skoj de med, nu kunde vi ju göra lite
som vi själva ville;)

Daniel jobbade till kl 20 så jag fick hämta barnen
och ha fredagsmys utan honom.
Men de gick de med, plus att båda barnen var
vakna tills han kom hem iallafall.
Tror inte de somnade förre kl 22.
 Kissnödiga Thella.

Hon var så himla go, hon stod i duschen och började
ropa på mig att hon var kissnödig.
Kissa i duschen då sa Oliwer, nej de skulle hon inte.
De skulle kissas i pottan, så Oliwer fick ställa in den
till henne. De är krävande de små liven.

Medans jag duschade tog Oliwer hand om Thella.
Han hjälpte henne att torka sig, t.o.m att borstade
hennes hår.
 hej morfar säger hon här.
(jag sa att hon skulle le och vara glad för kortet
skulle mormor och morfar se på datorn.)

Jag hade matat dem med hemmagjorda hamburgare
innan Daniel kom hem. Sen skulle han och jag äta
tacos i lung och ro UTAN barn, men ack så fel vi hade.
 Oliwers favis hamburgare med mos.
 Fredagsmys med ostbågar
 Godnatt samtal med pappa på jobbet.

Måste bara få bjuda på detta underbara kort.
Vi tog upp Oliwer efter att han hade somnat
för att få honom att kissa.
Men inatt slog han på stort och gjorde nr 2
i SÖMNEN. Undra hur många som brukar göra de:)
 prutt prutt

Lördag 24 april.

Klockan ringde kl 8, idag var de nämligen
återigen dags för gårdsstädningen.
Viggo kom över och lekte med Oliwer ute
under tiden.

När städningen var klar och Viggo gått hem
klippte Daniel Oliwer.
 så fin så

Sen åkte vi till Rynninge för att gå på Hannas
6 årskalas. Kalaset var emellan 14-16 så
när de var klart lämnde vi kvar Oliwer
och gick hem för att lämna bilen och ta vagnen
istället.
 
Vi tillbringade resten av kvällen hemma hos
Familjen Haneskog med pizza och trevligt sällskap.
 Oliwer tyckte om deras koja.
 Studsmattan var Thellas favis.
 lördagsmys
 trött tjej

Vi var inte hemma igen förens vid 23 tiden, då somnade
alla på en gång.

Söndag 25 april.

Daniel skulle ha börjat kl 10 idag men 9:30 slog
vi upp ögonen. Då blev de fart på mannen.
Trodde aldrig barnen skulle sova så här länge så
vi hade inte ställt klockan.

Daniel kom i väg till jobbet ca 1 timme senare.
Oliwer gick ut och lekte med Noel, han gick ut
halv 11 och kom inte hem igen förens vid 14 tiden.
Undertiden han lekte med Noel passade Thella
och jag på att storstäda hemmet.
Vi damsög, torkade golv och dammade.
Plus att vi sprang skytte trafik till tvättstugan oxå.
 Thella städsurade lite.

När jag är ute i tvättstugan utan barnen så brukar
jag ringa till min mobil, så Oliwer bara kan slå sista
slagna nr till mig.
Så även denna gång.

Han ringde ut till mig och undrade vad han och Thella
fick äta på för de hade inget att göra.
Jag föreslog banan för att de inte skulle behöva
använda kniv.
Vi la på sen ringer han upp igen.
Denna gång vill han dela bananen med kniv, eller
han vill göra bananpengar.

Försökte få honom att inte göra de (vill inte att
han använder kniv när jag inte är hemma)
- Men mamma jag är faktiskt storebror nu, och jag
kan ta hand om Thella och mig fick jag till svar.
Tog ett djupt andetag och gick med på att han använde
den lilla kniven och Thella fick absolut inte vara med.
Hängde tvätten snabbt och sprang in.
 blev lugn när jag såg att han tagit
en vanlig bestik kniv:)
 bananpengs mums.

Vid 5 cyklade jag bort med Oliwer till gympan, Thella
fick vara hos svärföräldrarna undertiden.
Jag åkte hem för att torka de sista golven och tvätta
den sista tvätten innan Daniel kom hem med Oliwer.
Jag var helt slut när de kom hem.

Kvällen avslutade jag i tvsoffan med mitt tvättberg.
De blev mitt kvällsjobb framför en film, att vika tvätt.
 FÖRRE
 EFTER

Måndag 26 april

7-15 jobbade jag idag.
Oliwer följde med Viggo hem efter dagis.
Jag cyklade förbi Malins bagari på hemvägen för att
köpa med lite fikabröd hem som vi mumsade
på i vårsolen på baksidan.
 gott med bulle

Innan Daniel hämtade hem Oliwer hann vi få upp
studsmattan. Har bara nätet runt om kvar, men de
fick bli en annan dag.
Maten skulle lagas och barnen läggas.

 Thellas jobb var att ta bort lapparna.
 Och vara ivägen för pappa.
 Lite prov hopp (ja mamma hon håller i mig)

När barnen somnat bäddade vi ner oss i soffan för att
kolla på CSI.

Tisdag 27 april.

Idag hade jag praktik 7-15:30, tyvärr försov jag mig.
Vaknade 10 i 7 :o
Men jag var på jobbet halv 8.
Jag skyller på PMSen och denna jäkla mensvärk
jag haft under hela natten.

När jag kom hem idag fixade jag med maten, farmor
kom över en stund för att ta hand om barnen medans
Daniel och jag skulle på föräldrarmöte i skolan.
Oliwer ska ju börja i förskoleklass så igår fick vi
träffa fröknarna och alla nya föräldrar för första gången.
26 barn kommer de bli i klassen, lokalerna var bra och
fröknarna verkade de heller inte vara några fel på.
Hoppas bara att Oliwer kommer trivas, han hade ju
turen att de inte delade hans dagisgrupp.
Alla 10 kom i samma förskoleklass. Toppen enligt mig.

Nog om de, vi hade hoppas på att barnen sov när vi kom
hem. Daniel skulle bara in för att äta sen skulle han
iväg på bio med killgänget.
Men som sagt barnen de sov inte, utan de ville inte alls
sova. Behöver jag säga att mamman i familjen inte alls
var lika glad över de.

Men 20:50 somnade de, och tur var de för kl 21  var
mitt favis program. DHW I LOVE IT.

En annan notis jag gjort.

Enligt de manliga könen i denna familj
ser klädhängarna ut så här på 2010 talet.

De går tydligen inte lära gamla hundar sitta,
men en lite snorvalp borde väl gå att få rumsren???
Den store funderar jag på att kastrera och slänga ut
på gatan om han inte bättrar sig.

Onsdag 28 april

7-15:30 hade jag praktik sen gick jag till
dagis för att hämta hem Thella.
Daniel var hemma från jobbet idag, hade varit
lite risig i kistan. Så han kom till dagis för att
hämta upp oss då han glömt ställa vagnen på dagis.

När jag hämtat Thella träffar jag på Isaks mamma,
hon var på väg till Oliwers avdelning på korvgrillning.
Jag stod som ett frågetecken, hade totalt missat de.
Oliwer var ju inte ens kvar på dagis han hade gått
hem med Viggo.
Hur fasen kunde jag missa en sån här sak, jag som
skiver upp allt i min alanacka eller mobilen.???
Nå ja fick tag på Viggos pappa så de kom tillbaks
till dagis.
Var kvar lite mer än 1 timme sen kom Daniel och
hämtade upp oss igen.

Hem för att mata barnen och slänga dem i säng.
De var samma visa i kväll igen, inget av barnen
ville somna. De gav upp vid 20:30 tiden.
Oliwer som vaknade redan kl 6 imorse, så han
borde ha varit trött.

Jag har tillbringat kvällen med deklarationerna och
de senaste timmarna bloggen och facebook.
Men nu blir de sängen måste orka upp imorgon
för att fixa varmchoklad till Oliwer.
De ska till skogen hela dagisgruppen.

Ja de var allt för denna gång, ska försöka hinna
blogga imorgon och på fredag.
För sen åker vi till Småland över helgen på lite
snabb visit. Daniel ska hjäpa pappa i stugan med
elen. Och sen ska vi väl uppvakta Limpan som
fyller 20 år.

Nepp god natt på er, nu orkar inte mina ögon mer.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0