Lycklig son

Vilken dag de har varit.
Morgonen började med en sovmorgon
till lite innan 8.
 Vart har Thella tagit vägen?
 va??? nuhar du väl kommit fel. 

Sen blev de att jäkta iväg till jobbet.
Var vikarie idag emellan 8:30-17 :)

När jag kom hem hade Oliwer sin kompis
Robin här. Daniel var helt slut, då han och
Oliwer rykt ihop några gånger.
I vanligfall brukar de funka jättebra med
kompisar. Men idag ville Oliwer tydligen inte
låta kompisen välja vad de skulle göra, utan
han gjorde de han själv ville.
Men när stränga mamma kom hem så styrde hon
upp de hela och de började leka jätte bra.

Robin gick hem runt 17:30, sen visade Oliwer
mig sin lösa tand. Nu var de super lös, så jag
som älskar lösa tänder ( ja jag vet jag är sjuk
men de är så häftigt) gjorde en deal med honom.
Om han drog ut den när jag var med under kvällen,
så skulle han får Mc Donalds till kvällsmat.
Han la sig till rätt på köksbordet och börja vika
och dra för fulla muggar.
Vi andra stod runt om och hejade (inte Daniel
för han tycker jag är helknäpp)
 snacka lös

Daniel som skulle hem till sin kusin orkade inte
vänta på att tanden skulle lossna, så han åkte
iväg och köpte hamburgaren medans jag la Thella
och packade inför morgondagens smålandsresa.

Oliwer och jag satte oss i tvsoffan och myste med
maten i hopp om att Thella skulle somna.
Troligt, hon ropade och ville inte alls somna.
Trevligt med vår, men inte att de är så himla
ljust på kvällarna.
Så hon gjorde oss tillslut sällis i soffan.
 gott med pommes.

Efter maten gick vi upp för att packa klart och
återgå till tandvikningen.
 Thella höll i speglen och Oliwer vikade.

Den var så lös att de nästan bara hängde, ville
inte att han skulle somna med den.
Så när jag kom på att han kunde ta lite papper
runt tanden och sen dra uppåt, ja då ploppade
den ut på en gång.
En stolt och förvånad son fick jag då.
 så söt så

Sen log han med hela ansikten resten av sin vakna tid.
Han hann ringa till både morfar och farmor för att
berätta den stora nyheten.
 nej morfar du får INTE köpa tanden.

Nu sover både han och Thella äntligen i hans säng.
 söta eller hur;)

Och tanden den ligger i ett glas med vatten,
vem vet tandfen kanske kommer ihåg att lägga
i en slant under natten.
 minst 2 guld tior har Oliwer önskat sig.

Själv ska jag surfa runt lite på näten innan sängen
kallar. Imorgon börjar jag 6:30. Alltid lika härligt.
Men sen slutar jag ju tidigt oxå, å de är inte helt fel.
Har ett utvecklings samtal på Thellas avdelning imorgon
efter jobbet. Alltid lika skoj att höra hur hon sköter sig.
Tycker de är riktigt tråkigt att hon måste byta avdelning.
Hade mer än gärna stannat kvar 1 år till där.
Men, men man får inte alltid som man vill.
Kommer saknade förskolans 3 bästa "fröknar".

Nå ja nu ska jag kolla vad som händer runt om
i världen sen blir de sängen.
Ha de så bra, hörs väl efter helgen.

Kram



Kommentarer
Malou

Åh,vad duktig han var! Så söt så med sin lilla glugg. :-)

2010-04-30 @ 14:32:25
Kaisa

Å en annan fick vara glad om man fick en femma... hahaha... alva tappade sina båda tänder där nere för jätte länge sen... men så har det inte hänt något mer. Trodde att de skulle droppa av en efter en på relativt kort tid. Fast nu efter nästan ett år så är två tänder till lösa där nere... Jag är som du.. jag ÄLSKAR att dra ut tänder. Drog ut Alvas båda... hihihihi...



Duktig var han iallefall... :)

2010-05-03 @ 19:00:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0