Magont och feber.

Mmmm de är vad vi har att bjuda på.

I Torsdags 8 april hade jag såna kramper i magen,
att jag inte orkade vara kvar på jobbet.
Så jag fick sluta lite tidigare, vilket var himla skönt.
Jag gick hem och sov i några timmar tills de var dags
att hämta hem barnen igen.
Mådde genast mycket bättre men hade ingen matlust.

Vi tog iallafall med oss barnen till lek och buslandet
för lite familjehäng.
Oliwer och Daniel röjde runt och Thella röjde runt med
mig i släptåg.
 hopp hopp hopp
 nu skjuter vi dem pappa.
 å hej
 jag kan klättra jag är inte rädd...
 kom igen nu kör vi

Kvällen avslutades med utvecklings samtal på Oliwers
avdelning, både Daniel och jag var med så farmor ställde
upp som barnen vakt 1 timme.
Oliwer hade fått svara på massa frågor i en interjuv
fröknarna hade gjort.
Rätt sköna kommentarer hade han bjudit på.
De hade frågat vad han ville bli när han blev stor.
Då hade han svarat att han ville jobba på K-rauta, men
de ville inte pappa för han tycket att han skulle jobba som
rörmokare. Men då hade Oliwers sagt att då måste man
ju kanske titta ner i toaletterna å de vill han ju inte. :)

Fredag 9 april

Fick en rätt skön sovmorgon, sen skjusade Daniel
och barnen mig till jobbet. Började inte förens 9 idag.
Magen kändes mycket bättre idag, men matlusten har
inte kommit tillbaks.
16:30 började jag traska hem igen.
Oliwer var hemma hos sin kompis Simon så jag tog
vägen förbi honom för att ta med Oliwer hem igen.
Hemma  hade Daniel fixat spagetti och köttfärsås till
kvällsmat.

Efter maten bäddade vi ner oss i soffan för att kolla
på amigo och Barda. Självklart moffa vi i oss lite
popcorn.
 
När barnen somnat såg vi en film, kommer inte ihåg
namnet men bra var den.
Sen somnade vi nästan på en gång orkade inte
vara upp länge efter en hård vecka på jobbet.

Lördag 10 april

Klockan 10 kom Oliwers dagis kompis Robin till
oss för att leka några timmar.
Jag hade tvättstugan så jag och Thella roade oss
med den hela dagen.

Daniel åkte till jobbet redan kl 9 så jag fick
sköta barn och hem helt själv idag.
Gick väl rätt bra, hann städa hela huset, tvätta
nästan all tvätt, laga mat till 3 ungar, plocka ur,
i och ur diskmaskinen och till sist ta en promenad
till konsum med alla barnen innan han kom hem igen.

Som grädde på moset vaknade Thella med feber
efter sin middags lur. Så himla typiskt, fasen vi
har alltid någon sjuk här hemma:(

När vi varit och lämnat Robin så var vi ute och
lekte lite.
 2 clone wars skyddade oss
 se upp de kommer krigare
 Barnen kolla i fotoalbum medans
jag var i tvättstugan.

Daniel kom hem runt halv 6 så han hade med sig
lite Mc Donalds som fick bli lördagsmyset.

Thella ville inte alls gå och sova på kvällen
så hon och jag låg i våran säng och kollade
på körslaget. Medans killarna satt nere och
hade lördagsmys. (Ville inte att hon skulle
sitta där och äta så mycket godis)
 feber tjejen
 godisråttan

Vid 22:00 sov både man och barn och själv
satt jag framför datorn i min ensamhet.
Gick och la mig vid 23 tiden.


Söndag 11 april.

Redan kl 7 tyckte Thella att de var morgon,
men fick henne att ligga kvar i sängen till
7:30 iallafall.
Oliwer vaknade runt 20 i 8, så kl 8 var Thella
och jag ute i tvättstugan för att hämta in
alla tvätt som var kvar sen gårdagen.


Efter frukosten tog vi på oss och gick ut i de
fina vårvädret.
Daniel fixade med barnens cyklar och jag
gjorde allt för att hålla barnen därifrån.
 Thella cykel fick stödhjul
 Oliwer höjde sin sadel
 kolla vad jag kan

Sen gav vi oss på baksidan, där sopades
alltanen av och trädgårdsmöblerna kom fram.
Daniel började röja i förrådet och jag la in
Thella för lite vila.
Medans hon sov fixade jag maten och en
äppelpaj. (Tack för receptet Emma den blev
nästan lika god som din;) )
 mitt terapiarbete avklarat.
 han sågar och hamrar och bygger en hylla.
 Oliwer lekte med Mira
 Nu kan sommaren komma.
 här har vi lite att göra i sommar.

Så när Thella vaknade hade vi hela kvarterts
ungar på fika på våran alltan.
Nej då så farligt var de inte men Mira och Noel
som var och lekte med Oliwer fick smaka lite.
 
 Emmas goda äppelpaj.
 gissa vad de leks?
 Thella ville gunga.
 Min underbara man.

Svärföräldrarna kom oxå över på en snabbfika i
solen. (Eller tja de hade med sig kaffe och bulle)


Oliwer och jag cyklade iväg på gympan, jag passade
på att gå en promend med Madde undertiden barnen
gympade.

När vi kom hem igen hade Daniel fixat kvällsmaten.
Innan vi hoppade i säng hann vi ta en dusch/tvätta
håret runda på barnen.

Oliwer gjorde allt för att slippa sova idag.
Han kom ut till Daniel som satt vid datorn för att
berätta att han kunde stava till en massa nya ord.
Ahh sa Daniel och undrade vilka de var.
Oliwer ställde sig brevid och började skriva med
fingret på Daniels ben.
S N O P
S N I P A
M U S
R Å T A

Himla bra ord han kan skriva vår son.
Funderar på att utöka sortimentet med lite mer
vanliga ord som MAT, GLASS, GODIS.

Kvällen avslutades i tvsoffan men en film och chipsmys
för oss vuxna.

En fråga bara
VARFÖR TVÄTTAR MAN?

De var ny tvättade på morgon men inte ca 2 timmar
senare. Jag blir tokig......



Kommentarer
Malou

Inte konstigt att Thella är sjuk ofta när hon inte får vara hemma och vila! Nejdå, ut med henne när hon har feber och lek lite vet ja! Låt ungen vila!

2010-04-12 @ 17:46:35
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/
Jessie

Ja e nog beredd att hålla med dig om att ni nästan alltid har nån sjuk. Inge kul alls! Men de tar ni igen i sommar när ni kommer va kärnfriska o njuta massor! =)

Undrar vem som lär honom alla dom där fina orden... ;-) Sådan far sådan son brukar de heta, vet inte om de stämmer hos er... fniss

2010-04-13 @ 20:52:07
sofia

Ha,ha det är tur att killarna inte har lekt på ett tag=) För sådanna ord kan ju inte vår Neo...



Vi hörs! Kram en magsjuk morsa, är dock på bättringsvägen...

2010-04-15 @ 15:47:34
URL: http://blondinmama.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0