Solig söndag...

iallafall visa delar av den.
Här på våran baksida sken solen nästan
hela dagen, men i Lillån lös den med sin
frånvaro emellanåt.

Vaknade redan 20 i 7 av att Daniels mobillarm
gick igång. Vände på mig igen och sa hej då till
mannen.
När jag sen vaknade 10 över 8 låg han fortfarande
kvar brevid mig.
Han hade tydligen haft en dålig natt och sovit mindre
bra, så han stannade hemma.

Trott eller ej men kl 9 satt vi och åt frulle.
Brukar snarare vara så att vi gör de framåt
11. Men ibland slår vi på stort.;)

Kolla in pluttan, idag gick hon med på att
ha både spänne och toffsar i håret. De satt kvar i nästan
2 timmar.

  okej spännet satt ca 15 min.
 ingen kommentar

Jag hade fått för mig att jag skulle baka
bröd och bullar idag, så de satte jag igång
med. Fick lite hjälp av Thella.
När bulldegen var klar för jäsning, gav Thella
upp och gick och la sig istället.
Nu i 2 dagar har hon bara gått och lagt sig, men
inte somnat. Hon ligger helt still och tyst på sitt
rum i nästan 1 timme. Man tror att hon somnat
men som sagt så är inte fallt.
Nå ja hon vilar ju lite iallafall.

 å vad tåkigt att bara vänta.
 känna är skoj.

Undertiden hon vilade hann jag baka ut bullarna.
En bröd deg hann jag få på jäsning oxå.
Thella kom ner lagom tills de var dags att
pensla och ha pärlsocker på bullarna.
Så de fick barnen hjälpas åt med.

 
 ca 50 bullar finns nu i vår frys.
 och ca 30 tekakor.

Klockan 13 var vi bjudna på lunch hos fam Eriksson/
Karlsson. Ofina som vi är så kom vi 2 minuter försent.
Jag skyller på mitt brödbak som drog ut på tiden.
Men de fick smaka nybakade tekakor/frallor.

 
 årets 3e grillning inga fel på den inte;)
 Fredde hade köpt sig en ny leksak
så den var ju tvungen att visas upp.
så fin så.....NOT.
små tjejerna var inte så imponerade.
 hmm ska dessa vara mina verkligen?

Efter maten packade vi in oss i bilen och åkte hem
till oss istället. Emma och Amilia åkte i väg på dans.
Fredde och Maja hängde med hem till oss för att
hjälpa till lite på baksidan.
Jag gjorde en äppelpaj medans killarna och barnen
grejade ute.

 

När Emma och Amilia kom fikade vi lite, innan de
var dags för Oliwer att åka på sin gympa.
Fredde och Daniel åkte med honom och uträttade
lite ärenden undertiden.

 fika tajm

Lite efter 18 var de hemma igen, då fixade Emma
och jag lite kvällsmat till de hungriga barnen.
 krovbrödsupptining :)
 korv med bröd perfekt kvällis.

Ni kan ju gissa vad killarna gjorde?
 Öl och ölkorvs slapp i soffan.
 Barnen spelade spel.

När maten var uppäten åkte gästerna hem och
Daniel slängde in barnen i duschen.
Själv röjde jag upp i köket.

Fast efter en hård dag kröp jag ner i badet och
läste några tidningar som snälla Emma hade
tagit med till mig. (Tusen tack)

Å nu sitter jag här, ska ta och surfa runt lite
bland alla bloggar en stund.
Men sen blir de sängen, börja kl 7:30 imorgon.
Har faktiskt praktik då, de är ju ett tag sen
sist.

Ha en fortsatt trevlig Söndag.

Och föresten GRATTIS KORRA PÅ 35 ÅRSDAGEN!


blääääää på er.



Kommentarer
Sofia

Vad söt Thella är, tofsarna såg ju riktigt rejäla ut:-)



Förresten fick Oliwer Kerstin som fröken?



Kramar Sofia

2010-04-27 @ 21:01:15
URL: http://blondinmama.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0