Tillbaks i Örebro.

Ja nu är påsken över och vi är återigen
hemma i hemmets lugna vrå.
Påsken har varit toppen, vi har bara tagit
de lugn och inte jäktat runt till alla kompisar.
Utan vi har knappt lämnat Fallhult, så de har
varit såååå skönt.

Som sagt vi åkte ner redan i Onsdag,
kom inte iväg förens runt 5. Hade lite ärenden
som behövdes fixas innan.
Resan ner gick som sagt bra, lite dimmigt så
de tog nog lite längre tid än 3 timmar.
Fast kom fram gjorde vi.
Somnade rätt tidigt gjorde vi oxå, jag la mig
med barnen runt 22:00.

Torsdag 1 april.

Grattis Pontus

och Mathias

på eran födelsedag.

Vi hade en slapp dag "hemma" i Fallhult på fm.
 Thella skrev lite.
 
3 super söta påskkärringar/gubbe tittade förbi
för att önska GLAD PÅSK
 alla ville inte vara med på bild.
 Men Sara och Frida ställde upp på bild.

Efter lunchen åkte pappa och jag ner till Hultsfred
för att möta upp Lena, Peter, Mamma, Malou och Åke.
Vi skulle gå på begravning.:(
Tårarna gick inte att hålla tillbaks, men de ska de väl
heller inte göra på en begravning.
Begravningen var jätte fin men som sagt många tankar
far runt och man gråter floder.

När vi kom hem igen hade Pontus och Tim precis
kommit ut till Fallhult.

Påskharen hade kommit med påskägg åt barnen.
 
Trosor, byxor, tandborste, sångbok och choklad.
 
Star wars musmatta, star wars keps, star wars t-shirt,
tandborste och choklad.

Vi slappade lite och tog en promenad upp till fåren
för att se om de hade fått några lamm.
  
Till kvällsmat lyxade vi på pizza, sen somnade jag
helt slut kl 22 på kvällen.
Hade varit en omtumlande dag.

Fredag 2 april

Dagen började med en lång och mysig frukost.
 skala ägg var skoj
 helst att knäcka dem.

 denna goa påskkärring kom på besök.

Kl 14 hade vi påskmiddag hemma hos mamma
och pappa. Nästan alla syskon var hemma med
sina familjer. Vi saknade bara Peppe som var
tvungen att jobba:(
Mormor och morbror Åke plus lena kom oxå
en sväng för att äta.
En trevlig stund var de med mycket god mat.

"Barnbordet"
 
"vuxenbordet"
 
 här fanns de skor så de räckte och blev
över.

Blogg kort enlligt moster Lena.
 så söta så.
 Bröderna Bjerkert.
 Winnie tyckte inte om Oliwers
kaxiga attityd så hon brottade ner honom :)

Kvällen tillbringades i soffan, Daniel och Pierre
följde med Malou, Emil och Winnie in till Vimmerby
för att sova hos dem.

Lördag 3 april

Barnen vaknade runt 8 så lite sovmorgon blev
de allt. Sen hoppade vi in i duschen för att snygga
till oss lite.
 God morgon
 skön frukost stil
 Oliwer bäddade ner sig för att kolla
morgonbompa.
Wii tajm
 Thella fick nya springskor av moster Lena
med familj. Och sprang gjorde hon på en gång.
Tack Moster Lena de satt perfekt.

Malou med familj plus Daniel och Pierrsa kom till
Fallhult vid halv 12 tiden.
Då åkte Daniel, jag, Malou och Pierrsa ner till
Hultsfred för att kolla på lite kläder.
Hittade inte ett skit, men en trevlig utflykt blev de.

När vi kom tillbaks fick vi med oss alla barn ut
i de fina vädret. De blev till att städa ur bilarna
och efter de blev de fika hos mormor.
 Thella trodde de regnade.
 Oliwer städade Malous bil för en 20a.
 Thella städade våran för en puss i påsk:)
 Daniel busade med barnen.
 Nu kommer jag och tar dig....
 eller ja ha Winnie gjorde visst de istället.
KRAMMMMMMMM
 Kusinerna går på kattjakt.
 självklart blev de lite traktorlek.
 Winnie "hjälpte gammelmormor
att
ändra om i skåpen och blomkrukorna.
 Morbror Pierre skrattade mest.

På kvällen lämnade Malou sambo och dotter i Fallhult
och tog med sig mig hem istället.
Vi stannade till i Hultsfred och köpte med oss kinamat.
Sen slappade vi i soffan och kollade på tv och film.
Vi somnade inte förens runt 2 :O

Söndag 4 april
Malou och jag vaknade kl 10 när Emil ringde
för att kolla om vi sov?
Efter att ha ätit lite frulle och surfat på nätet åkte
vi till Hultsfred för att handla med oss lite grillat.
Sen hjälpte Pierre oss att fixa till maten innan
mamma kom hem från jobbet.
Så nu har vi ätit årets första grillade mat, super
gott var de.
 mums
 
En promenad efter maten blev de oxå, måste ju
röra på fläsket efter alla mat och godis man tryckt
i sig. Vi traskade iväg till fåren för att kolla in
lammen. På vägen dit träffade vi på delar av
Fam Borgengren. Fick en trevligt pratstund och
sällskap till lammen.
 kusinerna jobbade lite i trädgården.
 mina godingar.

Innan dagen var slut hann vi med några omgånger
med Wiit. Oliwer är en hejar på bowling, boxning, tennis
och golf nu. Högst på hans önskelista står numera ett Wii
eller nintedo.
 å hej vad de går.
 super lugna winnsan tog en pause.

Malou med familj åkte hem runt halv 7 på kvällen,
så vi åt lite klämmisar ihop innan vi sa hej då för
denna gången.

Sista kvällen i Småland tog vi de lugnt i tv-soffan
och för visa av oss blev de tidig sänggång.

Måndag 5 april

Natten till Måndagen var rätt händelserik.
Thella som sovit hur bra som helst de andra
nätterna, var väldigt orolig.
Vid 3 tiden vaknade jag av att hon var ledsen
och hulkade sig.
De kom upp lite kräker och jag såg framför mig
hur kräksjukan kommit tillbaks.
Men efter lite sanering i sängen och lite vatten
i magen försökte hon somna om.
2 gånger till sen var vi uppe och spottade lite
i en hink, men mer kräker kom de inte.
Runt 5 tiden somnade hon in ordenkligt och sov
sen till lite innan 9.

Hon var som vanligt när hon vaknade och ville
genast ha välling och frukost.
 gott de är.

Så så här i efterhand tror jag de hade blivit lite
för lite sömn och fö mycket sötsaker.

 vilar lite innan de är dags att åka hem.
 Innan vi åkte hem ville Thella testa Wii.
 Men sen fick äntligen morfar köra
sitt Wii i fred utan alla barnbarn.

För resten av dagen var hon som vanligt och åt
rätt bra oxå.
Innan vi åkte hem vid 1 tiden ville hon inte äta
så mycket fisk och potatis.
Men så fort vi kom hem till farmor och farfar vid
4 tiden åt hon massor av mat igen.

Resan hem gick bra, super bra med varsin bärbar
dvd till barnen. De köpen ångrar vi inte.
 
 spring i benen hem från farmor och farfar.

Måndags eftermiddagen gick väldans fort,
de blev kvällsmat hos svärföräldrarna,
renbäddning av Oliwers säng, upp packning av
alla väskorna och avslutningsviss stora bad och
duschar kvällen för hela familjen.


Och kolla vad snälla svärmor hade fixat under påsken.
 nu har vi gardiner i sovrummet.
Tog "bara" c 2 månader eller mer.

Tisdag 6 april

Oj vad segt de var att gå upp på morgonen.
Tur jag inte började förens vid halv 9.
Blev en raskpromenad till jobbet idag, väldigt
mycket skönare än att cykla.

På jobbet var allt som vanligt, goa,glad o snoriga barn.
Idag jobbade jag till kl 17 så när jag kom hem vid
17:30, var huset fullt av ungar.
 tit ut.
 årets första mellis ute.

Jag möte precis Viggo och hans mamma, och inne
fortsatte Oliwer att leka med Mira och Noel.

Daniel har fått vårkänslor så han och barnen hade
varit på mega för att köpa blommor till rabatten.
Synd bara att han lyckades knäcka av blomman
på 2 av 4 st. Men tanken var god, och vi fick
äntligen ner julbelysningen i "töjorna" utanför
köksfönstret.
 fint eller hur;)

Medans jag fixade iordning barnen för kvällen,
gjorde Daniel kvällsmaten.
Lite ihop plock blev kvällens mumsigheter.
Köttsoppa och fläskpannkaka.:)

När barnen somnat bäddade jag ner mig i sängen
och kollade på DHW. De är ju bara såååå bra,
längtar redan till nästa vecka.

Onsdag 7 april.

Vilken natt. Oliwer lyckades pinka isängen.
(inte så konstigt med tanke på att han åt
3 skålar med soppa och drack lika många glas
mjölk kl 19 på kvällen.)
Och vi har lärt oss efter dessa 6 år att han inte kan
en massa efter kl 18 på kvällen, för då kommer
de ut under natten.
Men vi missade pinka honom en gång till innan vi
la oss.

Hur som helst så vid halv 5 var jag upp på toa,
hade sån magknip och passade då på att ladda
tvättmaskinen. Var sen vaken i 1 timme, och
var då lite smart för en gångskull.
Jag satte nämligen igång maskinen så den var
klar precis när jag skulle gå upp 20 i 7.
Så när jag gick upp imorse var de bara att slänga
in täcke och grejer i torkrumlarnen, så förhoppningsviss
är de torrt när jag kommer hem från jobbet.

Hade tänkt gå idag eftersom de är jag som hämtar barnen,
men tiden flög iväg imorse så de fick bli cykel iallafall.
Lite trixigare att gå hem med både cykel och vagn, men
de fick gå.
 2 goa och glad barn.

När vi kom hem stannade Oliwer ute och lekte med
grannbarnen tills de var dags för maten.
Jag och Thella bäddade rent i Oliwers säng och
gjorde kvällsmat. Daniel hade beställt fläskkorv med
mos. Fast jag bytte ut fläskkorven till falukorv.
Men kvällsmaten gick hem hos alla familjemedlemmar.
Synd bara att jag inte har någon matlust och magen
gör uppror. Har varit så här sen tisdag kväll efter
maten.  Vet inte riktigt vad de är, men de får
gärna gå över snart.

Jag somnade medans Daniel la barnen, så vid
21 på kvällen kom Daniel in för att fråga om
vi skulle se film eller inte.
De hela slutade med att jag somnade om och
Daniel fortsatte kvällen framför datorn.

 



Kommentarer
Sofia

Vad härligt ni verkar ha haft det och vad kul det var att ses en liten stund idag=)!



Kram Sofia

2010-04-08 @ 22:14:26
URL: http://www.blondinmama.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0