Vart tog solen vägen?

Finns den där upp bakom askmolnet eller har den
bara gått upp i rök;)

Nej då skämt å sido, började faktiskt gilla solen
men nu har den försvunnit igen:(

Måndag 12 april.

Grattis Fredde på födelsedagen.


Själv var jag hemma med Thella för hon hade hostat
hela natten.
 god morgon
Vi hade en lugn dag hemma tog bara en promenad
till dagis med Oliwer. Gick förbi konsum och handlade
lite sen gick vi hem och gjorde en banankaka.
 lugn mamma jag kan de här.

Vid 2 tiden gick vi och hämtade hem honom igen.
Då fick han med sig Viggo hem, vi gick till
lekparken och lekte å åt mellis.
Dagiskompisen Simon och hans mamma kom
oxå förbi och lekte en sväng.
 gung gungeli gung
 kolla jag seglar
 oj hej nu kommer jag
 klätter apan Oliwer Widén.
 sandkakor är skoj att baka.
 grabbarna hjälptes åt att snurra.

När Daniel kom hem vid halv 7 tiden åt vi
kvällsmat. Barnen hade inte lust att somna
så vi la oss allihop i soffan ner och kollade
på en film.
 stör inte mamma vi ser på film.

Oliwer somnade fort, men Thella var seglivad.

Tisdag 13 april.

7:30-16 tillbringade jag på jobbet.
När jag kom hem var Daniel och barnen plus
Viggo ute och lekte. Eller Daniel övervakade
sin pappa medans han byte däck på bllen.
 Tack snälla Viggo för att du gungar mig.
 Stora killar fixar gungan själva.
 gullunge.

Kvällsmaten blev en enkel variant, yogurt
och macka.
När barnen somnat bäddade jag ner mig i
sängen och kollade på DHW.

Onsdag 14 april.

Tidig morgon blev de idag oxå, började
redan 7 och slutade 15.

Daniel och barnen möte upp mig så åkte
vi till svampen för att ta en glass.
Trodde vi iallafall men den var stängd, så
båda barnen bröt ihop.
Åkte till ett annat fik som låg vid Rynninge.
Så de fick varsin glass iallafall.
 
När vi kom hem tog Oliwer och jag cyklarna
och cyklade till Mega för att köpa vårskor
till honom.
Hans skor sen förra året var lite försmå (26or)
när vi fick hjälp att mäta och greje så kom
expiditen fram till att han hade storlek
29-30 nu. Ja så snacka om att vi hade fel
om hans fötter, han växer verkligen så de
knackar den ungen.
 färdgodis.

Torsdag 15 april.

Yttligare en tidig morgon 7-15 jobbade
jag idag. Efter jobbet hämtade jag barnen.
Oliwer fick ta med sig en kompis hem, idag
var de Simons tur.

Hade igentligen bokat dejt med Emma och
tjejerna, vi skulle ha lagat kvällsmat ihop.
Men Emma hade fått hämta hem lilltjejen
tidigare från dagis. Så magsjukan ville vi inte
ha här hemma.
Då blev de istället Simon som fick äta kvällis
med oss.

Storebror hjälpte Thella på med ny blöja och
pjamas ikväll.


Jag läste kvällen saga i våran säng med båda
barnen. Oliwer somnade efter sagorna, men
Thella ville somna i sin säng.
 snygging eller hur;)

Daniel jobbade sent idag så han kom inte hem
förens vid halv 9 tiden.
Jag hade redan krypit ner i sängen och kollade på
tv. Började redan kl 6 på fredagsmorgonen så
jag kände att jag behövde lite sömn innan.

Fredag 16 april.

Grattis Faster Nina på födelsedagen.


Grattis Tilde på 4 årsdagen.


Ja idag ringde klockan redan 05:10.
Först fick jag lite panik och trodde att jag hade
försovit mig. Fick för ett ögonblick för mig att jag
skulle ha varit på jobbet kl 5. :0
Men efter att ha skakat om huvudet lite så kom
jag fram till att fallet inte var så.

Kom i kläderna och cyklade iväg,
kom fram till jobbet ungefär kvart i 6.
Så försent kom jag inte iallafall.

Hämtade hem barnen vid 2 tiden, först
hämtade jag Neo på skolan så han fick
följa med till dagis för att hämta barnen.
Killarna på dagis blev jätteglad när Neo kom
på besök.

När vi kom hem beställde barnen pannkakor
till mellis. Grön sådana till på köpet.
De måste ha varit väldigt goda oxå, om man nu
får skryta. För Neo fick i sig 10 st, ja ni läste
rätt 10 st. Oliwer åt nog "bara" 5.
Förstår inte hur de får ner alla, själv är jag
proppmätt efter ca 3 st.
 gissa lek?
 Äntligen fick Oliwer tillbaks sina
star wars leksaker igen.
 Thella och Daniel åkte upp på stan
för att fixa födelsedags present till faster Nina.
 pannkakas g(k)illarnan.

Vid halv 6 var vi bjudna på kalas hos Nina.
 Undrar vad de kan vara sa Nina?
En ring var Thellas svar innan hon han öppna. :)
Tur att de var ett par öronhängen istället.

Hon bjöd på grillat och tårta.
Ett trevligt avslut på dagen. Jag och Thella gick
hem först vid 20:30 tiden.
Både hon och jag somnade så fort vi la oss på
kudden. Grabbarna kom hem vid 22 tiden.

Lördag 17 april.

Vaknade 20 i 7 av att någon grejade ner i hallen.
Smög ner och hittade Daniel där, han var på väg
iväg. Han skulle med och fixa vid en paintbollbana.
Så han kom inte hem förens vid 14.

Oliwer lekte med sin kompis Oscar idag, så klockan
10 imorse hade vi promenerat dit i blåsten.
Jäklar vad de blåste, fast fram kom vi.
Thella och jag fick stanna kvar och leka ett tag vi
oxå. Thella och Oscars lillebror Emil hittade varandra
och lekte. Innan vi gick hem igen blev vi bjudna på
en fika och rundvandring i huset.

Hemma försökte jag få Thella att sova lite, men
hon var mest intresserad av att få snutten och
tutten en stund. Men hon låg iallafall still i sin
säng i 1 timme.

När Daniel kom hem hade han hämtat Oliwer
så jag fixade lite middag till Daniel och Thella.
Sen åkte vi till Willys och handlade.
 klart man måste ha hjälmen på
när man rider på hästen.
 hmm vad har vi här?
Svar: En godistjuv.

Tillkvälls mat gjorde jag tacopaj, barnen var
inga fans av den. Fast de hade jag väl redan
räknat ut. Oliwer äter inte varesig tacos eller
köttfärssås.
Fast idag hade han faktiskt ätit lite köttfärsås
hemma hos Oscar. Men bara pytte lite sa han.:)

Jag tog av Thella kläderna för att kunna få på
henne pjamasen. Men så fort jag vände mig bort
klädde hon på sig igen.
 bus Thella

Thella somnade lite innan 19, så vi andra
kunde ha en myskväll i lugn och ro med
chips och godis.
 va har jag godis i munnen?

Nu sover man och barn sen 1 timme tillbaks.
Är faktiskt lite roligt att höra på dem.
De snarkar i kör:)

Imorgon hoppas vi på bra väder.
Daniel ska iväg och hjälpa till med paintbollen
igen, så jag och barnen blir själva fram till 13.
Sen vet jag inte vad vi ska hitta på.
Återstår att se med andra ord.

God natt på er.



Kommentarer
Jessie

Växer så de KNACKAR?!?!? skratt Det skulle jag vilja se/höra... asg. Du är då för söt. =)

Tror ja de att hans 26:or är för små. Melvin är 3 o vi köper 27 till honom o då är han inte extremt storvuxen. Men skönt att ni fick lite professionell hjälp så han får skor som passar honom pöjken. =);-)

KRAM

2010-04-18 @ 21:41:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0