V 33.

Måndag 16 aug.

Oliwer var på sin första inskolningsdag vid fritids.
Han tyckte de var toppen och ville börja på direkten.
Själv var jag och jobbade medans Daniel var hemma
och tog hand om hemmet.

 ett lite bad innan sängen kallade.

Tisdag 17 aug.

Jag jobbade 8:30-17 och Oliwer var på sin andra inskolnings
dag på fritids. Allt gick bra och imorgon börjar allvaret.:)
Idag målades de sista på väggarna i Oliwers rum.
Så nu är de 3 vita och en svart vägg.


Vid 19 tiden var jag på fotbollsmöte vid Ringstorp.
De hela slutade med att 2 pappor och jag blev
fotbollstränare. :O
Hur ska de här sluta tro?

Onsdag 18 aug.

 våran stora skolkille.

Ja idag började Oliwer i förskoleklass.
Jösses vad tiden går fort.

Daniel jobbade så de blev jag som hämtade barnen
efter jobbet. Oliwer ville inte med mig hem, så att han
inte skulle trivas är jag inte rädd för.
Det enda som bekymrade honom lite var att de hade
skrivt hans namn med v istället för w.
Så han visst inte riktigt om han skulle säga till om de
eller inte:)

Efter jobbet fick de blir lite städning här hemma,
för imorgon kommer ju Malou med familj.

 god natt.

Torsdag 19 aug.

Daniel som var ledig idag skjusade mig till
jobbet innan han lämnade barnen på skola
och dagis.

Malou med familj hade kommit till oss runt 14 tiden.
Själv jobbade jag till kl 17 sen kom Malou och hämtade
upp mig. Sen åkte vi till Mega en sväng för att byta lite
kläder jag köpt.
På kvällen åt vi lite köpmat och bara slappade.

Fredag 20 aug.

Jag jobbade 7:30-15:30 men fick gå hem lite tidigare.
Daniel jobbade till 18 så snälla Malou,Emil och Winnie
hämtade Thella och Oliwer på skola och förskola.

När jag kom hem satt de och åt lite mellis.
 kussarna.

Malou, jag och Thella åkte ut till marieberg en
sväng. Emil stannade hemma med Winnsan och Oliwer.
När vi kom hem gjorde vi tacos tills Daniel kom.
 mums.
 hallå ser ni mig?
 kvällen avslutades med lite kli.:)

Lördag 21 aug.

Vi trotsade vädret och hoppades på bättre i Eskilstuna.
Och de var ett bra bestlut för där regnade de nästan
inget. De kom bara en lite skur när vi skulle åka lite
karusell de sista vi gjorde.

Alltså vi var på parkens zoo hela dagen.
Himla trevligt och roligt.
Sen tvingade Malou upp mig i en sjukt läskig
karusell precis innan vi skulle hem.
Fasen 60 kr för en karusell, men jäklar man
fick valuta för pengar den tog ALDRIG slut.
Höll på att dö innan de stannade.
Sen att snorungarna som satt bakom oss
skrattade ett sånt där hjärligt och härligt skratt
de hör inte hit. Jag led HELA tiden.

Kvällen avslutades med lite köpmat ifrån
Coco thai och en film.
Perfekt slut på dagen.

Nu lite kort
 tjejerna körde vagn hela morgonen.
 kolla vi ser något
 Hej vad heter du?
 klappa getterna vågade inte O och jag.
 men de tama grisarna fick sig en klapp.
 tåget var skoj.
 2 mindre kaxiga mammor.
 en ledsen Winnie som oxå ville åka.
 en skadeglad son
 en halv Thella.

2 blundande/skrikande mammor som verkligen vill ur denna
nära döden grej.

Söndag 22 aug.

 Thella och Winnsan tog ettmorgonbad.

Efter 3 nätter på madrass på govlet så längtar man till
sin egna mjuka säng. Men å andra sidan vill man ju inte
att gästerna ska åka hem så de är blandade känslor när
de åkte efter den tidiga lunchen.

Innan de åkte hann de barnen leka lite inne och ute.
 syskonkärlek.
 Winnsan brottade ner Oliwer.
 HEJ DÅ WINNSAN.
 Thella hittade ett knä att sitta i.

Efter att Malou och gänget åkte hem, hann jag precis
städa av innan Oliwers kompis Isak kom för att leka lite.
 pannkakstajm.
 äggspelet var en av sysselsättningarna.

Daniel tillbringade dagen på Oliwers rum, han satte ihop
byrån som ska bli Oliwers nya säng.
Sen stack han iväg på kalas en stund medans jag höll
ställningen här hemma.

Kvällen avslutades med lite tacosrester och en beckfilm.
Ja de var v 33 de, nu ser vi fram emot v34.
Många sena kvällar på jobbet, förstår inte hur jag ska
hinna med att plocka ihop allt som ska säljas på
loppisen i Rynninge i helgen.

Nu ska jag kram kudden men vi hörs.
Kram.



Kommentarer
Malou

Haha! Kan inte hålla mig från skratt när jag ser korten på oss när vi åker karusell. :-D satan i gatan vad kul det var! Men vad man har blivit fjärtig på gammla dar. :-S tack för denna gång. Ses snart igen. Älskar dig!

2010-08-23 @ 23:25:34
sofia

Men såå snyggt med en svart vägg, jag måste nog ta en titt på Oliwers rum nästa gång de leker...



Kram

2010-08-25 @ 18:08:27
URL: http://www.blondinmama.blogspot.com
Malin Westerback

Härligt det ser ut =)...

Som svar på din kommentar så murade vi o skorstenen i måndags.. Han som murade la inte tillbaka pannorna för han skulle tillbaka tidigt dan därpå.. Natten hällregnade det o de regnade då in i den nya garderoben... mitt på taket, längs med gipsen o ner i golvet/taket till matrummet.. vilket resulterade i att vi får byta hela taket i matrummet o inget går på försäkringen.. Yttertaket är redan bestämt att bytas i sept =(..



Operationen är en GBP-op (Gastric By-Pass, alltså magsäcksop)..

kram Malin

2010-08-27 @ 20:51:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0