V 34.

Gud var tråkig jag är som bara lyckas med
ett inlägg i veckan, får banne mig bli en bättring
på de.

Måndag 23 aug.

Idag var de fullfart på fam Widén.
Oliwer var till skolan, Thella till dagis
och Daniel och jag var på jobben.
Snälla svärfar var och hämtade barnen idag,
för Daniel jobbade till 20:00 och jag hade
APT på jobbet, så jag var inte hemma förens
runt 19:30.
Barnen och farmor låg och läste när jag kom hem.
Oliwer var genomförkyld och hes, Thella hade
oxå åkt på början till en förkylning.
Men de somnade rätt så snabbt.
Sen höll Oliwer igång hela natten, han vaknade
till och från. Så tillslut så gjorde vi ett sängbyte.
Thella kom in till mig och Daniel la sig inne hos
Oliwer.

Tisdag 24 aug.

Oliwer som hade sovit väldigt dåligt under natten,
fick vara hemma från skolan idag.
Thella gjorde honom sällis, medans Daniel försökte
bygga på Oliwers säng.
Själv jobbade jag fram till kl 17.

 hej då mamma ha så skoj på jobbet.
 nu händer de lite.

Onsdag 25 aug.

Idag gick Oliwer till skolan igen.
Han var fortfarande genomförkyld men inte
så han var tvungen att vara hemma.
Thella fick oxå gå till dagis en sväng.
Själv jobbade jag 7-14 vilket var himla
skönt då jag oxå åkt på en förkylning.
Jag skulle ha varit med på en föräldrarfixakväll
på jobbet, men jag sov mig igenom den istället:(

Torsdag 26 aug.

Sov inte alls bra under natten och bestämde
mig för att vara hemma från jobbet.
Daniel och barnen åkte iväg till skola, dagis
och jobba. Själv låg jag nerbäddad i sängen
fram tills de var dags att hämta hem barnen.
Oliwer hade med sig Simon hem från skolan idag.
Var himla skönt för då slapp jag roa barnen på
eftermiddagen. Killarna var så snälla så Thella
fick oxå vara med dem:)

På eftermiddagen hade Oliwer sin första fotbolls
träning. Hade helst sluppit att gå dit men eftersom
Daniel jobbade var de bara att bita ihop och
traska iväg.
Men jag överlevde med nöd och näppe.
Fast de blev en tidig säng gång även denna kväll.

Fredag 27 aug.

Jo då de fick bli en hemma dag även idag.
Daniel var ledig så Thella fick stanna hemma
hos oss, då hon oxå var förkyld.
Jag fick för mig att jag skulle röja ur vinden lite
eftersom vi skulle stå på loppis under lördagen.
Så sagt och gjort jag röjde som bara den, med
snorpappret i ena handen och soppåsen i andra.
Thella tyckte mest om att leka med allt jag skulle
rensa bort.

 en gullig kanin hade vi
gömd inne på vinden;)

 blunda Malou för de är vad vi har
gjort i ett ex antal månader.

Men oj vad grejer vi fick ihop till loppis.
4 kartonger med bara leksaker, 2 cyklar,
3 kartonger med kläder och sen massa stora
leksaker.

På eftermiddagen åkte Daniel iväg med sin kusin
Nicklas och köpte en säng till Thella.
Så nu har vi yttligare en kartong i vardagsrummet:(
Blir till att bygga så de står härliga till i helgen.

Lördag 28 aug.

Kl 8 ringde väckarklockan, vilket den inte
hade behövt då Oliwer väckte Thella redan
kvart i 6. Mmm ni läste rätt han ville inte vara
upp själv och Daniel och jag var inte heller
så sugna på att gå upp. Då löste han promblemet
genom att väcka stackars Thella.

Börjar bli lite smått irriterande de här nu,
han får gärna vakna innan 6 men då ska han
vara tyst och inte väcka resten av familjen.

Nå ja, vi var i Rynninge runt 9:30, packade upp
allt och började sen håva in pengarna.:)
I år var de riktigt skoj, för vi hade mest leksaker
och kläder å leksakerna försvann på en gång nästan.
Hur kul som helst, väldigt mycket kläder blev vi oxå
av med. Och sånt gillar vi, vill inte släppa med mig
allt hem igen.
Efter 4 timmar hade vi nästan bara kläder och gosedjur
kvar.
Oliwers gamla kläder i st 50,56,62,68 och 74 åkte
vi och slängde i UF lådan på en gång efteråt.
Lite skor åkte ner där oxå.
Så nuvar de bara nästan 3 kartonger man fick
bära upp på vinden igen.:)

Till kvällsmat skickade vi ut Daniel till grillen.
Sen bäddade Thella och jag ner oss i soffan
för att mysa lite och kolla på bompa.
Tyvärr var inte jag så intressant då de var Pippi
på tv:n.
 å stör inte mamma.
 favisen Pippi är bättre en mammamys.

Söndag 29 aug.

Oj ja hur började nu dagen? Jo just ja
vår underbara son Oliwer om ni minns honom.
Han var så snäll så han väckte oss lite innan
6 idag. Men Thella hon fick sova till 10 över 6 hon.
Skönt med lite sovmorgon så här innan en arbetsvecka.

Jag har roat mig i tvättstugan fram tills kl 16.
Samtidigt har jag försökt mig på att skruva ihop
Thellas nya säng. Är så trött på att barnen delar
rum nu , så nu jäklar ska hon få sin säng klar.

Daniel försatte jobba i Oliwers rum, men nu
har han kommit så långt att han måste åka till
jobbet igen för att få sidorna till sågade.
Vilket får bli morgondagens jobb undertiden
barnen är på skola och förskola.
 kommer bli så bra så.

Vi halv 5 var vi bjudna på lite tidigt födelsedagskalas
hos svärmor. Vi stannade till på Coop och köpte med
oss en present och blomma.
 grattis farmor
 farfar fixade maten.
 våran söta prinsessa.
 Kolla mamma och pappa, nu har
Lasse tagit bort dammen och byggt upp med massa
blommor istället. Fint eller hur.

Blev ett kortis besök idag då vi var lite stressade för
att hinna hem och byggaklart Thellas säng innan barnen
skulle gå och sova.
Tog lite längre tid än vad vi hade räknat med så lite
innan 21 låg hon i sin nya säng och sov.
 nöjd liten tjej i nya sängen.
 i nya STORA sängen.

imorgon får de bli till att köpa en sån
där planka att ha på sidan så hon inte trillar ur.
Inatt får extra madrassen räcka.

Ja de var allt för denna gång, nu ska jag gå
och sova. Känner mig inte helt 100 än.
Har fortfarande jätte ont i halsen och nu har
öronen börjat värka oxå.
Får se hur de blir med jobb imorgon.

God natt på er.



Kommentarer
Malou

Be INTE mig om hjälp och städa vinden igen i alla fall!!!

Sängarna är ju kanon. Men Oliwer ska väl också ha en bräda så han inte åker ner? Han trillar ju en längre bit. :-0

Thellas säng, var det den från Jysk?

2010-08-30 @ 09:21:24
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/
malin widén

Jo då Malou, båda barnen har nu brädor så de inte trillar ner. Eller de kan de säkert göra nu med men vi har iallafall försökt hindra dem.

Städningen på vinden fixade jag själv idag, nu är de så fint så.

Och JA de var sängen från Jysk du tipsade om.

2010-08-30 @ 21:32:26
URL: http://familjenwiden.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0