1 december

Med riskt för att vara tjatig men jäklar vad
tiden går fort.
Om 23 dagar är de julafton och om några dagar
fyller jag "tant".
Måste kanske ta tag i de känner jag.
Har inte riktigt bestämt mig än hur jag ska firas.
Orkar inte med något stort utan räcker med de
närmast. Bor lite långt bort från alla känns de som.
Mamma och pappa ska iallafall komma helgen innan
jag fyller. Men de var så himla mycket just den helgen.
Oliwer har stor uppvisning med sin gympagrupp på
lördagen vid 15 tiden, och de håller väl på några timmar.
Och på söndagen har han avslutning med gympagruppen
på kvällen. Men ska väl försöka klämma in ett litet kalas
där emellan.

Igår Tisdag 30 nov: jobbade jag till 16 sen snabbt med buss
till barnes dagis/skola. En aning kallt var de att gå men
tackvare att jag hade boben att dra Thella på så fick
man upp flåset lite.
Efter kvällsmaten bäddade vi ner oss i våran säng för
att titta på bompa.
 natti natt
Daniel kom hem runt 20:30 med lite mat, då hade jag
sovit en stund på soffan ner. Var helt slut.
Blev en tidig kväll vilket var välbehövligt.

Onsdag 1 dec.

Jäklar vad kallt de var ute i morse.
-18 hade vi hemma hos oss, men när jag kom till
jobbet var de -20.

Imorse var det äntligen dags att öppna alla kalendrar
barnen samlat på sig.
 

Oj vad ivriga de var, inte svårt att få upp dem idag inte.:)
Adventskalenderna som var på tv:n hade de inte tid att
titta på, så den får vi se i kväll igen. Jag måste oxå kolla,
de sitter i sen barnsbenen. Förra året tyckte jag de bara
var skit men som sagt får se hur årets blir.

Efter jobbet har jag bara plockat en massa här hemma.
Snälla Helena kommer och tar hand om barnen imorgon
medans Daniel och jag ska på årsmöte i föreningen.
Å då måste man ju se till att hemmet ser någolunda bra ut.

Nepp nu väntar sängen.
Kram på er i kylan.



Kommentarer
Cissi

Visst går tiden fort, med blandade känslor (hoppas vinter går riktigt fort, haha!)

Grattis i förskott ("tant" är det 30? Då är jag också där "snart"....suck!)

Flygtiden är 10 timmar/enkelresa men det är de värt!

Har laddat upp med en bra bok jag längtat efter att läsa :)

Åker lördag, hemma på torsdag igen så bildbomb kommer!



Ha det bra i kylan!

Kram Cissi

2010-12-02 @ 07:49:35
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Malou

Winnie ville öppna alla luckor på en gång. :-) Jag tittade på julkalendern igår, och jag kan tänka mig att den kanske kan bli bra, inte som på den gamla goda tiden, men bättre än förra.

2010-12-02 @ 13:36:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0