God fortsättning på er.

Ja jag är usel på att blogga just nu.
Men jag skyller på julen och min envisa förkylning.

Måndag 20 dec.

Jobb jobb och jobb.
Slutade 17 och efter de kom snälla Emma och
hämtade upp mig. Jag hade nämligen bjudit hem
henne på överbliven middag sen gårdagen och de
tackade hon inte nej till:)

När vi kom hem låg Oliwer på soffan och såg hängig ut.
Hans kompis Oscar skulle precis åka hem och efter de
kollade vi febern. Den låg på lite över 38.
Blev en tidig sänggång för honom och en dos hostmedicin:(

Tisdag 21 dec.

Jag hade igentligen bara idag och imorgon kvar på jobbet
för den här gången. Men eftersom de var min tur att vabba
stannade jag snällt hemma. Plus att jag själv var super förkyld.
Thella fick vara en lite stund på dagis så Oliwer och jag fick
lite lugn och ro här hemma.
Han hade inge mer feber men var fortfarande hostig och hängig.
 bästa lekstället.
 pannkaks middag
 Kallt
 julgodis smakade bra enligt Thella.
Dagens julgodis klart.

Onsdag 22 dec

Min sista dag på jobbet "firade" jag med att stänga.
Nej då så farligt var de inte, var lite skönt att jobba
längst så man hann säga hej då till alla barn och föräldrar.

Efter jobbet kom Daniel och barnen för att hämta upp mig.
Vi åkte till systemet för att inhandla årets sista julklapp.
Fick med oss 2 pizzor hem oxå som vi mumsade i oss framför
tv:n.
Oliwer hade jätte svårt att somna , han kunde inte fatta att
de snart var julafton. Men runt 22:30 däckade  han tillslut.

Torsdag 23 dec.

Idag ringde de aldrig in mig från Pelmatic så vi passade på
att åka upp en snabbis på stan. Jag och Thella köpte oss
varsin snygg poncho att ha på julafton.
 
Sen byte jag min klocka jag fick i present av svärisarna.
Jag bytte en till 2 rätt bra gjort för att vara mig.:)

Thella fick oxå en klocka men med Hello Kitty på  såklart.

När vi kom hem gjorde jag janssonen och skinkan så
jag skulle slippa hålla på med de på julafton.

Thella började föresten morgonen med att slå in sina
nappar till tomten. Sen låg paketet på hennes rum tills
de var dags att sova, då la hon ner de under granen.
En liten protest kom de allt men när vi sa att tomten
skulle komma med pippihuset var de inga problem.
Men att somna sen var de lite klurigare med.
Inga tårar men jag tror hon var rätt spänd över vad som
skulle hända dagen efter.
 Hej då napparna.
  Redo för tomten.

 smilet alltid redo

Pepparkakashuset tillverkades oxå under dagen/kvällen.
Lite hamnade i barnens magar och lite på huset:)
 

Efter att Thella lagt napparna under granen och vi tagit fram
gröt och pepparkaka till tomten somnade  barnen.
 
 ville läste passande nog

Då passade Daniel och jag på att slappa i soffan tills de var dags
för tomten att komma på besök med alla klappar under granen.;)
 Årets pakethög (ligger massor små under granen)
 Tomten fastnade visst i granen på vägen ut.;)

JULAFTON

Eftersom vi gett stränga order till barnen att vi inte går
ur sängen förre klockan 8 så gick vi heller inte ur sängen
innan dess. Fast Oliwer hade varit vaken sen 20 över 6.
Men jag tror han somnade om lite igen sen efter de.

Barnen var helspända på vad som fanns nere vid granen
så 10 över 8 var de påklädda och klara.
De var så mycket paket så Thella fattade inte riktigt vilket
som var HENNES stora paket från tomten.
Men vad glad hon blev när hon fick se innehållet.
Klumpit av tomten bara att han "bara" gav henne huset
och inga figurer, de låg så fint inslagna under granen.
Vi hade tänkt äta frukost först innan vi öppnade resten,
men Thella var framme och tjuv tog ett ihop om att
de skulle vara pippi. Men de var ett lasersvärd istället,
fast de var lika roligt de som tur var.
 lycka
 
Men efter frukosten (som intogs under rekordfart av visa)
fick de ÄNTLIGEN öppna sina presenter.
Lycka var totalt och temat för barnen verkade vara
Star wars och Pippi. Mamma och pappa fick snällt nöja sig
med 2 paket var. Men vi överlevde detta år oxå.
 Thellas hög
 Oliwer berg.
 Yes jag fick pippi mamma hurra.
 Å Oliwer fick mer star warslego.
 Lugnet efter stormen.

Thellas julklappar.
 
  julpuss.

Oliwers julklappar.
 

Vid kl 14 traskade vi bort till svärisarna för fortsatt
julfirande där. Mat i stora lass och godis därefter.
Tomten hittade minsan hem till dem oxå, men då
var inte Thella lika kaxig utan ställde sig bakom mig
och tryckte.
Tomten kom med bra presenter där oxå som tur var.
Själv kände jag mig en aning hängig och var väl inte
allt för rolig att ha att göra med.
Men vid 19:30 tiden gick jag och Thella hem och
bäddade ner oss i våran säng istället.
Hon hade svårt att somna utan nappen, men efter
att ha prata lite och skrattat åt vad tomten nog
gör med napparna gav hon tills slut upp närmare
22:00. Jag somnade straxt därefter.

 Redo för mer julfirande.
  
 va kommer tomten nu??? å var är han?
 hooohoo finns de några snälla barn?
 oj vad otäck den där farbrorn var.
 en av julklapparna som de
lektes mycket med.
(Synd bara att Thella smakade lite väl mycket på sin
dagen efter, så den bor numera i papperskorgen)

Natten var inte allt för skoj, då mitt huvudvärkte och
Thella vaknade med jämna mellanrum.
Halv 2 var vi upp och kissade och drack vatten kort
därefter kräktes hon ner sin säng.:(
Blev lite för mycket godis för damen underdagen och
kvällen. Men sen somnade hon om och sov någolunda
bra fram till kl 8.

Juldagen lördag 25 dec

Huvudvärken tycks ha borrat sig fast i mitt huvud
för den vill inte ge med sig.
Har haft den nu hela veckan, men imorse åkte
granen ut iallafall. Har kännt att de kliat i hals, näsa
och ögon den senaste tiden och eftersom den barrade
så mycket åkte den ut.
Sen åkte även juldoftljuset ut i nya ljuslyktan, så när
man kom hem till oss mötes man av en juldoft på trappen
utanför:)
Både Daniel och jag tyckte att de kändes bättre i både
huvud och ögon efter de.

Annars hände de inte så mycket, jag hade tvättstugan och
barnen lekte med kusinerna ute en sväng.
Oliwer byggde oxå på sitt nya star warsskepp han fått
av farmor och farfar. Sen fick han oxå en "köttbulle",
en klocka och star warskläder.
 

Thella hon fick doktornsgrejer, frisörgrejer, en hello kitty
dator och "köttbullen"
 

Efter att ha ätit rester till lunch borta hos svärisarna
följde Oliwer med kusinerna hem en sväng.
Daniel, jag och Thella slappade här hemma undertiden.
Var iväg till konsum oxå för att fylla på godisförrådet.
Lite smått trött på choklad vi de här laget, så nu
var de surt och salt som gällde.

Kvällen avslutades med lite trillskande med Thella.
Fortfarande inga tårar efter nappen, men hon vill
inte sova själv på sitt rum. Men sån var hon innan
hon gav bort nappen oxå så jag vet inte riktigt vad
de är. De finns tydligen spöken på hennes rum.
Men efter att hon somnat slappade Daniel och jag
i soffan med en film.

Annandag jul 26 dec.

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN SOFIA:)

Hoppas du fått en bra dag med många presenter.

Klockan 10 i 8 kom Thella in och väckte mig, då sov
Oliwer fortfarande han vaknade inte till liv förens 9:15
han hade nog lite sömn att ta igen.

En riktig slapp morgon tog vi, barnen lekte på sina rum
och jag plockade med tvätten och alla nya leksaker.
Röjde lite i Oliwers lådor så nya grejerna fick plats.
Insåg att de behövs röjas lite i hans klädlådor oxå,
får bli veckans projekt de dagar jag inte jobbar om
de nu blir jobb?

Farmor ringde runt 11 och berättade att en granne till
henne oxå skulle till Egypten samtidigt som oss.
Så nu känner vi några som ska med iallafall.
Kanske ska försöka samåka med dem så vi slipper
ta 2 bilar när vi ändå åkter från samma adress.

Måste verkligen ta tag i vad vi ska ha med oss och
alla grejer som måste inhandlas på apoteket.
Daniel MÅSTE till synsam oxå för att hämta ut linser
han har slut på dem.
Shit de är bara lite mer än 1 vecka kvar innan vi åker
och jag har noll koll :o

Barnen fick iallafall komma över till svärmor ett tag
medans Daniel och jag åkte ut till Ikea för att handla
lite krockar till barnens rum. Kom hem med lite annat
smått och gott oxå vilket man alltid gör när man är på Ikea.
Hann upp en sväng på stan oxå, lämnade tillbaks en
klocka som Oliwer fått och köpte en ny star warslego
klocka istället.

Eftermiddagen tillbringades i soffan och i barnens rum.
Krockar och tavlor hängdes upp.
 Hängaren går att använda som gevärr oxå.
 samma gamla lekställning.

Nu har jag suttit här framför datorn några timmar
tänkte bara lägga in lite kort, sen får de bli sängen.
Vem vet vart jag hmnar i morgon och när?

God natt på er och GOTT NYTT JUL på er;)



Kommentarer
Jessie

Men fyyyyy va otäckt!!! Att ni ska åka snart... =) JAG VILL OXÅÅÅÅÅÅ! =) Sitter o drömmer mig bort på resesajterna men ekonomin vill annat... suck. Ni får ha supertrevligt iaf! O så håller jag tummarna att all förkylning o tråkigheter har gett me sig så ni får en toppen semester!

KRAM

2010-12-27 @ 13:30:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0