Snålt med kort.

Nej var och lämnade in min mobil i torsdags så nu
går jag omkring med en sketen Sony Ericsson telefon.
Men jag fick iallafall låna en undertiden min var på lagning.
Så man ska väl inte klaga, fatter inget med den bara.

I Torsdags 2 dec. slutade jag tidigt så barnen och Daniel
hämtade upp mig sen åkte vi en sväng upp på stan.
Först för att lämna min mobil och sen kolla efter en
overoll till Thella. Det blev ingen jaktlycka denna gång.
Sen hem för att mata barnen innan Oliwer skulle iväg på
fotbollsträning. Undertiden fixade Thella och jag lite hemma.

Snälla Helena och Jonte komförbi vid 18 tiden för att ta hand
om våra småtroll medans vi var på årsmöte i föreningen.
Ett rätt så tråkigt möte, blev inte klokare och inga beslut
togs angående våra framtida alltaner.:(
Men barnen hade sköt sig och 1 av 2 sov när vi kom hem
lite innan 21.
Tusen tack för hjälpen Jonte och Helena.:)

Fredag 3 dec.

Daniel var hemma med en hostig Thella idag, fasen
när hon äntligen blivit av med den så tog de bara några
dagar innan den var tillbaks igen.
Pluttan, men som tur är har hon bara hosta och är
täppt i näsan.

Jag slutade 15:30 så familjen hämtade upp mig sen
åkte vi och hyrde film.
När vi kom hem städade vi av hemmet och bäddade ner
oss i soffan med popcorn och en film.
Super mysigt var länge sen hela familjen gjorde något
som inte slutade i bråk och gråt.
Och då gäller de barnen, de tame fasen knappt sams längre.
Jätte tråkigt men sant. Vet inte vad vi ska göra med dem.:(

Thella ville inte somna så vid 21 la jag mig med henne
och somnade. Var helt slut vaknade sen inte förens
lite innan 9 på lördagsmorgonen.:)

Lördag 4 dec.

Ja sovmorgon fick man iallafall idag, tack för de barnen.
Vi tog en slappmorgon och gjorde oss iordning i lugn takt.
Oliwers kompis Oscar ringde och kollade om de kunde leka.
Eftersom vi skulle ut på overolljakt började de leka hemma
hos Oscar.
Daniel jag och Thella åkte först runt till alla sportaffärer, sen
gav vi upp overollen och landade på godislagret, Willys, Mega
och 2 olika bilfirmor.
Sen åkt vi och hämtade grabbarna så de kunde leka hos oss
en stund, innan de var dags för lördagsmys.

Vi skulle äta tacos så precis innan vi skulle sätta oss för att
äta kom vi på att vi skulle ringa över farmor o farfar.
Farmor tycker om tacos men inte farfar så hon gör aldrig de
hemma. Så vi fick lite främmande så där på lördagskvällen.

Vid 22 tiden när barnen somnat tittade Daniel och jag på
sista delen i Tweligt sagan.
Inte alls någe bra om ni frågar mig, å snygga är inte killarna heller.

Söndag 5 dec.

Kvart i 8 vaknade Thella idag, Oliwer hade varit vaken sen
länge men han rer sig själv på sitt rum.
Oliwer hade fotbollsträning så jag de blev min lott idag
eftersom Daniel skulle jobba.
Bara att ta på barnen kläder och pulsa iväg i snön.
Jäklar jag var helst slut när vi kom fram.

Thella var oxå klar för fotbollsträning.

Efter fotbollen traskade vi hem igen, efter dusch och
klädbyte satte vi igång med pepparkaksbaket.
  
Lagom tills vi var klara med de fick barnen gå över till
farmor och farfar för att äta lunch.
Jag hoppade på en buss upp på stan för att leta efter
overoll till Thella igen. Och denna gång kom jag iallafall
hem med en, sen om jag är så nöjd är en annan femma.

Jäktade runt på stan i 1 timme och 1 kvart innan plånboken
var tömde och påsarna överfulla.
Hem igen för att hämta barnen och sen jäkta iväg till Oliwers
gympa som började kl 17-18:15.
Thella och jag stannade kvar för att jag orkade inte dra henne
hem igen för att sen få gå tillbaks och hämta hem Oliwer.
Men sen dök Daniel upp efter jobbet så vi fick åka med honom.

Efter kvällisen somnade båda barnen och jag rätt skönt.
Var helt slut och frusen, känns som om de är något
som ligger och pyr i kroppen men inte vill slå ut.
Hoppas de bara är en sketen förkylning och inget mer.

Måndag 6 dec.

Trött och seg morgon blev en dag där jag har frysigt och
haft magknip nästan hela dagen. 
Mår inte alls bra vill bara att de ska bryta ut snart, orkar
inte må så här mer nu. Halsen har börjat göra ont oxå
inte bra inte bra.

Nu är de mindre än en månad kvar tills vi åker och jag
har verkligen ingen koll på nått.
Måste sätt igång med min listor och på tal om de så 
är de snart jul och jag har noll koll på julklapparna.
Eller vi har så de räcker till barnen men jag måste 
gå igenom vad som ska ges i julklapp och vad som 
ska ges i födelsedagspresent.
Ska bara köpa något mer till Daniels syster sen är jag
klar med julklapparna.:)

Nej nu ska barnen slängas i säng.
Ha de så bra kram

  God natt



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0