Kort från dagarna som varit.

Torsdag 9 dec.

 Pappershögen jag roade mig med.
  hyrde in städhjälp
 så här ser min familj på bompa.

Fredag 10 dec.

Tidig morgon blev det då Oliwer hade lussefirande kl 7:30.
 nu kommer de.
 vi komma vi komma från pepparkakeland.
 frukost ute i kylan

Efter jobbet kom mormor och morfar och hämtade upp mig,
de hade kommit till Örebro en lite stund innan.
Så de fick följa med och hämta hem barn vilket barnen
vekligen uppskattade. Har nog aldrig sett Thella så glad
över att bli hämtad.:)

Mormor och morfar hade oxå med sig julklappar från alla
där "hemifrån" så ni kan ju gissa om barnen fick STORA ögon
när de såg detta innan för dörren.
 Daniel och jag hade varsit i påsarna,
resten var barnens jämtfördelat eller hur;)

Lördag 11 dec.

Idag var det äntligen dags för Oliwers stora gympauppvisning.
Men först tog vi en långsovmorgon.

Innan gympan hann vi oxå ut en sväng till marieberg för
att kolla efter lite fina julkläder till barnen.
Hittade inget, men jag däremot fick med mig en ny jeansekjol
hem.
 piffas till lite.
Oliwer är personen som gör volt
på den vänstra mattan.

Det var jättekul att se alla duktiga gymnaster.
Thella blev extra sugen på att börja hon med,
måste ta tag i de nu.

Söndag 12 dec.

Stort grattis till stora syster Lena som fyller år idag.


Idag var de minsan inte lika viktigt att ta sovmorgon
enligt barnen. Thella ropade på mamma lite efter 7.
Men då satt hon oxå på toan och hade bajat så då är
de ju klart att man vill ha lite hjälp.:)

Morfar och jag åkte med Oliwer till hans fotbollsträning,
tyvärr var de någon som glömt infomera tränarna att
de inte kunde träna idag. Bollhalden var upptagen pga
fotbollscup för 01orna.
Så de var bara att åka hem igen och fixa inför kalaset
istället.

Halv 1 kom gästerna och vi bjöd först på smörgåstårta.
Sen åkte fikat fram.
  

Vid 3 tiden åkte mormor och morfar hem och övriga
gäster traskade oxå hem. Så vi fick en liten stunds vila
innan de var dags att åka på Oliwers gympa avslutning.

Thella hann pröva sina luciakläder inför morgondagen först.
 socker söt

  
  

Oj vad duktiga de har blivit och nästa termin ska de få
börja tävla oxå, de blir spännande.

Oliwer och jag var helst slut på kvällen så vi tog en
myskväll i mammas och pappas säng och somnade
lite innan 21 efter allt gympa prata.



Kommentarer
Jessie

Men visst är det mysigt me gympa o uppvisning! O se till att Oliwer håller i för attans vad poppis gympakillarna är hos tjejerna! Det är ju en av höjdpunkterna på tävlingarna =).

2010-12-13 @ 19:39:40
Malou

ÄR det en kolatråta jag ser??? mums

Daniel hade fler paket. :-)

2010-12-13 @ 20:26:37
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0